Ik hoop elke dag dat de bevalling gaa beginnen. Ook ben ik daar wel wat zenuwachtig voor. Dit houdt het allemaal toch niet tegen? Ik ben er helemaal klaar voor maar vind het natuurlijk allemaal erg spannend. Ik hoop gewoon op tijd te bevallen zodat ik in iedergeval niet ingeleid hoef te worden (want dan moet ik naar het zh en ik wil graag thuis bevallen).
Ik wilde ook graag bevallen en had echt zoiets van "kom maar op". Toch was er altijd wel een spanning. Ik ben 6 dagen voor de uitgerekende datum bevallen.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in dat dat het tegen zou kunnen houden hoor. Als je beebje er klaar voor is, dan meldt ie zich wel. *En ik hoop dat die van mij er snel klaar voor is!!* En die van jou ook natuurlijk.
Ik persoonlijk denk wel dat je het onbewust tegen kan houden. Niet het begin van een bevalling, maar wel de ontsluiting. Als je je niet goed kan ontspannen door bepaalde stress, of angst, dan kan de ontsluiting zeker langer duren. Maar het beginnen van een bevalling hou je denk ik niet tegen door spanning
ik weet uit eigen ervaring dat het dus wel kan.ik heb onbewust de boel tegen gehouden tot het moment dat ik me er bij neer legde toen kwam het op gang
Ik hoorde laatst ook van de verloskundige dat adrenaline de hele ontsluiting weer kan laten stoppen/ophouden.
mmm moeilijk dus. Ik probeer zoveel mogelijk er niet teveel aan te denken. Ik ben wat bezig aan het rommelen in huis. Maar door steeds buikpijn en harde buiken enzo word je aandacht er wel naartoe getrokken. Ik hoop dat ik het niet tegenhoud. Ik hoop dat ze snel gaat komen ja. Zou heel lekker zijn.
ons werd verteld op de cursus voor de bevalling heb je o.a. het liefdes hormoon nodig en die word "weg" genomen door het hormoon wat je lichaam aanmaakt als je kwaat ben... dus als je wil bevallen en je kindje is er ook klaar voor moet je je vooral NIET boos gaan maken ..
Tsja... of je het nou met je gedachten kan tegenhouden of niet, de beeb kan moeilijk blijven zitten tot zijn 18e Dus binnen een paar weekjes ben je hoe dan ook moeder! Spannende gedachte vond ik dat toen ik 39 weken zwanger was... Succes
thanks. Ben vandaag precies 39 week. Ik hoop gewoon niet overtijd te raken. Maar heb nog een week en het rommelt aardig, dus wie weet.
veel spanningen kunnen de bevalling tegen houden en zelf stoppen als het bezig is. dit komt door de andrenaline die vrij komt. dit hoorde ik vanme gyn bij me dochter was ik totaal niet bang om te bevallen en de dag van de bevalling was ik erg terug getrokken en savonds brak me water spontaan en de bevalling duurde 14 uur. nu brak me water met 33 wk maar zit vanaf die dag ineens vol spanning. bang voor wat er komen gaat en heb wel het idee dat dit het tegen houdt. nu weet ik sinds vandaag dat de kleine dinsdag zowiezo gehaald wordt via een inleiding maar ook zijn me zenuwen een stuk minder. toeval of niet me harde buiken nemen toe en heb echt het gevoel dat me lichaam zich voorbereid. als je echt toe bent aan de bevalling zal echter niks de bevalling tegenhouden of je moet wel heel veel andrenaline hebben en dus niet zomaar door wat gezonde spanning
wat snel zeg met 33 week. Weten ze ook hoe dat kan zo vroeg? Wel spannend dat je baby snel gaat komen. Ik ben niet echt bang voor de bevalling. gezonde spanning zeg maar. Wel fijn om te lezen dat als het echt gaat beginnen het niet tegengehouden zou kunenn worden. ga er niet vanuit dat ik zoveel adrenaline heb. Afwachten allemaal zeg maar!