welke voeding als eerste fles doen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door p1982, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

graag zou ik willen weten welke voeding jullie als eerste een fles gaan aanbieden en hoeveel dan?

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hoe bedoel je? Gekolfde melk?

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Je bedoeld denk ik welk moment van de dag? Ik zou de avondvoeding doen, is lekker handig want dan kan mama ook een keer op tijd naar bed. ;)
    Zie overigens dat je kindje nog vrij jong is, ik zou er zeker mee wachten totdat je kindje een week of 6 oud is. Anders heb je kans op tepel/speenverwarring.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Tussen 4 en 6 week starten met 1e flesje is prima.
    Je zou om te oefenen eerst een klein beetje, bijv. 20 cc, voor een voeding aan kunnen geven.
    Hier werkte het op een gegeven moment wel het beste als papa 1x daags een fles gaf. Ze begon hier te weigeren toen ik bijna weer aan het werk moest en consequent 1 per dag heeft hier goed geholpen.

5. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen met oefenen met een flesje toen onze dochter 5 weken oud was. Papa geeft het flesje en we zijn begonnen met de laatste avondvoeding.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

oke dan nog een weekje wachten en de avondvoeding doen
    hoeveel gaven jullie en kolfde je zelf dan?

7. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    In het begin kolfde ik weinig, borsten moesten kennelijk wennen aan de zuigtechniek van de kolf...had iets van 70 ml in totaal de eerste paar dagen. Dat was zeker niet genoeg, dus dat vulde ik die eerste paar dagen aan met een voorraadje dat ik eerder had aangelegd (door 's ochtends meteen na de eerste voeding even te kolven) tot ongeveer 100/110 ml. Onze dochter is nu 7 weken en wij geven haar nu een fles van 120 ml, en inmiddels kan ik dat volledig kolven zonder mijn vriezervoorraadje aan te spreken. Succes!

Deel Deze Pagina