Ouderschapsverlofkorting defini afgeschaft?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bunchy, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Ja toch per 2015? Of overgangsregeling? Scheelt bij ons echt 2500 euro netto per jaar :(

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kan nog altijd geen formele bekendmaking vinden in het Staatsblad... dus kennelijk is de Eerste Kamer vooralsnog niet akkoord gegaan met de afschaffing.

Maar ja... wat niet is kan nog komen, het was wel onderdeel van het regeerakkoord.

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Ok dan houd ik nog even hoop...

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ben ook benieuwd! Zou toch een domme actie zijn.. dan brengen de ouders kun kinderen weer meer naar het kdv, en dan betaald de overheid toch weer meer toeslagen.

5. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Op de site van de Rijksoverheid staat dat het wordt afgeschafd.
    Echt balen, heb sinds een half jaar ouderschapsverlof.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Maar dan is het toch pas over 2015? Dus krijg je het over 2014 toch nog wel?

7. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Echt?
    Shit.

M'n man en ik werken alle twee fulltime, maar geen vet salaris.
    Wij zijn het type van hard werken voor je centen, maar hebben nooit recht op enig soort toekoming.
    Ik vind dat zo zuur.
    Ik zou bijna minder gaan werken, omdat ik dan ook eens ergens recht op Zou hebben

8. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ja dit inderdaad!
    Maarja we wonen gekocht....dus dan heb je toch nergens recht op.

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja....

Dat zijn keuzes, zou je gelukkiger zijn als je in de categorie valt die op alle toeslagen recht heeft?

Wij krijgen ook niks, werken hard, maar hebben daar een mooi huis voor, leuke vakanties, kleren auto's etc...
    Tuurlijk betalen wij meer belasting, krijgen niks geen toeslagen e.d. maarrrrrrrrrrrrrr wij hebben dat dus ook niet nodig, omdat die dingen dus inkomensafhankelijk zijn.....
    en beetje cru gezegd, maar de mensen die er wel recht op hebben...: jij wil toch ook dat jou haar geknipt word, jou straten netjes erin gelegd worden, je eten gemaakt word als je voor afhaal kiest etc... nog meer wat lagere betaalde banen, die mensen zijn (hoop ik) gelukkig in wat ze doen, jij maakt gebruik van de diensten die zij leveren door dat werk te doen, en zij krijgen daar minder voor betaald, maar hebben dus wel recht op de toeslagen...

Ouderschapsverlofkorting is een leuke bijkomstigheid, geen RECHT....

Wij gaan volgend jaar ons tweede kindje 1 dag naar een KDV doen, dus we gaan voor het eerst een toeslag ontvangen haha, (denk ik? kinderopvangtoeslag) mooi meegenomen, maar IK kies er toch voor om te werken en mijn kind bij een oppas te laten... ? en dan is het wederom FIJN dat de regering daarin de werkende moeders steunt met een tegemoetkoming, ook omdat dit voor de NLse arbeidsmarkt en economie ten goede komt uiteraard, maar wederom... het is geen RECHT.

10. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    in de middelmoot zitten is gewoon echt bagger

je bent te rijk voor allerlei toeslagen, maat te arm om het allemaal goed te kunnen betalen.

Echt stomme beslissing vind ik dit. worden alle kinderen weer massaal in het kinderdagverblijf gedumpt

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    en ik snap de 'middenmoters' inderdaad soms wel, maar er moet natuurlijk bij inkomensafhankelijke dingen een grens gesteld worden, en wanneer is die goed??? er zullen altijd mensen 'net' buiten de boot vallen... snap dat dat frustrerend is, maar wanneer is het dan wel goed? als jij er net wel binnen valt (jij is een fictief persoon, niet iemand hier persoonlijk ;)) en je buurvrouw dan?? die verdient weer net 5 euro meer... vooruit, schroeven we nog wat op... maar dan je beste vriendin, die valt op 10 euro per maand buiten de boot......... etc.....

12. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik snap jou wel hoor! Maar om mij heen zie ik genoeg mensen die vallen binnen de categorie "recht op alle toeslagen" en ik durf mijn huis ervoor in brand te steken dat een aantal van die gezinnen gelukkiger leven dan dat ik doe (op dit moment). Jaarlijks op vakantie (kan ik niet), wekelijks naar de cafe en opstap (kan ik niet). Bij een instantie aankloppen als de droger/wasmachine/koelkast stuk is en gratis een nieuwe krijgen (krijg ik niet), sportschool a 40 euro p.m. betaald krijgen (krijg ik niet). Zo kan ik nog wel even door gaan maar je snapt mijn punt.
    Op het moment dat je een eigen woning hebt, heb je bijna niets om op terug te vallen in mindere tijden.
    En in zo een periode zitten we nu. Beide hard werken maar alsnog niets kunnen. Echter moet ik wel eerlijk toegeven, als voor ons de betere periodes weer zullen aanbreken (ben opzoek naar ander/extra werk) dan kan het ook zijn voordelen hebben.

13. Ons Kleintje

zet je huis in de verkoop, koop een goedkope woning en ga minder werken dan

14. Islah

Islah Niet meer actief

Van gratis wasmachines enzo krijgen is sowieso nooit sprake... Er moet eerst vastgesteld worden door een erkende monteur dat het absoluut niet meer te repareren is, een monteur alleen maar laten komen kost vaak al 50 euro. Mocht het wel te repareren zijn, dan moet je uiteraard zelf de reparatie betalen.

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Meiden on topic blijven graag!
    Weet iemand al meer?

16. Ons Kleintje

ik vraag me af of dit ook geld voor iemand die de ouderschapsverlof in 2014 heeft aangevaagd. Zou er een soort overgangsregeling zijn, of is het gewoon pech?
    Beetje flauw natuurlijk van de overheid. Aan de andere kant merk je het natuurlijk pas in 2016 pas tijdens de belastingteruggave en dan werk ik inmiddels al weer een tijdje normaal. Dus financiƫle problemen zal niemand ervan krijgen, wanneer je erop voorbereid bent dat je in 2016 minder terugkrijgt of meer hoeft te betalen.

17. Ons Kleintje

ja dat vind ik zo erg..
    Dus je moet je kind door een ander laten verzorgen, omdat dat dan goedkoper is. Voor sommige mensen is het dan net die drempel om geen ouderschapsverlof te nemen.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    Goed voor de werkgelegenheid ;)

Maar definitief is er nog niks besloten volgens mij, maar ik ga er wel vanuit dat het stopt. Kan het alleen maar meevallen :)

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Geld dat ook voor de al ( 4 jaar ) lopende regelingen?
    Mijn man zijn ouderschapsverlof loopt tot juni 2015. Of wordt alles per 1 januari 2015 stop gezet.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    Nog niets is zeker, maar ik ga er wel vanuit dat ook de lopende vragen geen korting meer krijgen.

Deel Deze Pagina