tummy tub of badje ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sylvaan, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvaan

sylvaan Lid

16 feb 2010
    64
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    haarlem
    het onderwerp zegt het al ..

ik ben met de baby kamer bezig en met de badverzorging.
    ik zit nu te twijfelen tussen een tummy tub en een normaal badje ..
    weten jullie voor en of nadelen ?

thanx

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We hebben de tummy tub. Het was even wennen in het begin maar nu dat hij wat groter is gaat het beter. Het is compact dat is een voordeel. Echter weet ik niet of ik bij een eventueel volgend kindje weer een tummy wil. Als ik zie hoe ukkie in een bad ligt te dobberen lijkt mij dat toch fijner voor hen.

Het ligt veel aan het kindje wat je krijgt. Heb je een rustig kindje dan is een tummy goed te doen met een druk kindje denk ik dat het een groter water ballet wordt dan met een badje.

Succes en geniet van je zwangerschap.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Volgens mij verschilt het echt per kindje wat fijner gevonden wordt.

Wij hebben beiden en ook beiden uitgeprobeerd, maar sindsdien alleen nog maar de tummy gebruikt. Milan vond dat echt veel fijner (lekker knus denk ik). En zelf vond ik 't ook makkelijker om 'm vast te houden (gewoon rechtop ipv liggend).

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hadden de tummytub en het badje.... tummytub was echt totaaaaal geen succes, vond hij helemaal niets....

hij is een paar keer in het badje geweest en ook dat vond hij eigenlijk niet veel aan.... onder de douche vond hij wel heerlijk,

dus wij hebben hem steeds mee genomen onder de douche, nu staat zelf onder de douche, en in het hele grote ( bubbel) bad vind hij het wel leuk.

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb beide, omdat je in het badje beter haren kunt wassen. gijs vind de tummy tub het lekkerst.

6. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Antwoorden zeggen al veel.
    Ik heb ook beide. Maar heb de tummy van het merk 'bebe-jou' omdat die op de badstandaard paste. Lotte ging daar eigenlijk altijd in, vooral in begin. Ze vond badje niet zo fijn. Maar nadeel van die tummy vond ik dat hij erg groot is. Ze kon er niet los in, wat wel zou moeten kunnen. Lotte is ook een smal en fijn meisje.
    Ik krijg nu van VGZ een tummy bij mijn kraampakket, van tummy-tub merk. Ben er erg blij mee. Lotte zat hier altijd in na de babymassage en ik vond deze voor haar veel fijner.

Ik zou beide kopen.
    Een badje is ook nog fijn op langere termijn.
    Ik zet hem nu vaak in het grote bad (in douche kan ook als je geen bad hebt). Ze kan er nu helemaal zelf in spelen, zitten, staan tijdens het badderen en dat vind ze helemaal leuk.
    Je koopt zo'n badje dus ook voor de langere termijn. Maar er zullen vast anderen zijn die hem niet meer gebruiken, dat verschilt dus van je eigen voorkeur en je kindje.

Mocht je wegens financien moeten kiezen zou je ook op marktplaats kunnen kijken. De spullen blijven doorgaans als nieuw en met schoonmaakspul ook al nieuw te krijgen. Er wordt veel aangeboden en dat kan weer aardig schelen in de kosten.

7. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wij hebben allebei. Hij gaat nu nog steeds in de tub, vind hij heerlijk, maar is ook al wel een paar keer in badje geweest. Ik merkte dat ons zoontje de tub fijner vond, dat is iets meer "geborgen". Zodra hij hier niet meer in past gaat hij met badje en al onder de douche:D

8. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben zelf een badje gekocht en tummy van iemand geleend die hem nu even niet nodig heeft. Zo kunnen we het uitproberen. Misschien ook een idee?

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    De eerste tijd gebruiken we de tummy... voordeel is dat er weinig water in hoeft, hij makkelijk te verplaatsen is, veel kindjes vinden het lekker geborgen.

Als ze groter zijn en er niet meer in passen dan in bad... vind ik zelf iets minder fijn maar das maar net hoe je bent

10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik vind het badje ook niet zo fijn om te gebruiken, maar mijn man had in het begin weer erg veel moeite om zijn grote kolenschoppen in de tummytub te krijgen :D:D

11. trishamartin

24 mei 2010
    26
    0
    0
    verzorgende
    zierikzee
    badje

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Vorige keer een badje, maar uiteindelijk ging F. eigenlijk altijd mee onder de douche. Nu bij de 2e een tummytub erbij gekocht. Ook omdat mijn buurvrouw de 2e dan in de keuken in de tummy tub kon doen terwijl nr. 1 lekker aan het rond huppelen was. Lijkt mij ideaal. Hier trouwens wel die van bebe jou (ook omdat die past op de standaard) is die echt veel minder??

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Kijk ook eens naar een shantala tub. Die is net wat ruimer (met name aan de bovenkant) dan de tummy. Ik vond het prettiger. Ik had beiden gekregen. Zowel een tummy, als een shantala tub.

Toen ze heel klein was, vond ik de tubs wat eng.. Het vasthouden met name. Maar toen ze iets groter was, maandje of 3 , vond ik het weer wel prettig.
    Toen begreep ik ook beter dat je er écht maar weinig water in hoeft te doen. En dat vond ik vooral praktisch als ik haar alleen in bad moest doen. Het scheelt een hoop gesjouw met water.
    In het bad konden 2 tot 3 tubs. En de tub zelf hoefde ik maar voor 1/3 te vullen als ik die gebruikte!

Het badje is echter leuker als ze wat gaan spetteren en om heerlijk in te drijven, maar het vasthouden vond ik toen wel steeds zwaarder worden, omdat ik de houding voor het badje niet prettig vond.

Maar oke, beiden hebben zijn voors en tegens. Ik zou zéker op marktplaats kijken voor een (shantala) tub.
    Maar ik zou in principe wel als basis het badje hebben.

voor 5 euro: Marktplaats.nl > Shantala Badje / Tummytub - Kinderen en Baby's - Badjes en Verzorging (in gorichem)

of voor 4 euro in schiedam: Marktplaats.nl > Te koop aangeboden: zgan oranje shantala tummytub!!! - Kinderen en Baby's - Badjes en Verzorging

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij nemen alleen een badje. Daar kan je kindje langer in, dus ik vind een Tummy een beetje zonde van het geld.

15. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Hier word ie aardig gebruikt anders, en straks gebruik ik hem gewoon voor de was of zo!

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb ook allebei, alleen het badje is in gebruik als wasmand (heeft dus toch nog een functie gekregen ;) ). De tummy tub hebben we tot een maand of 5 gebruikt (dochter was en is een mini), daarna ging ze mee onder de douche. Badje hebben we dus nooit gebruikt als badje...

17. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mijn zoontje van de tummy niet zo, hij ging er steeds in staan.
    We hebben altijd het badje gebruikt, gaat ook veel langer mee vind ik. Eerst vasthouden, daarna op een 'ligstoeltje' en daarna kan hij er zelf in zitten. Hoeft niet het hele bad vol... En meneer is ook suppppper druk, badkamer lag bij 4 maanden al helemaal vol met water, dus vandaar waarschijnlijk de voorkeur.
    Maar het beste is denk ik zelf ervaren wat jij en je kindje het fijnst vinden.

18. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Wij hebben beide, het badje nieuw in de winkel en de tummy tweedehands omdat je er inderdaad wel korter mee zou doen, maar het lijkt me zo handig en je hoort inderdaad vaak dat ze zich er in hte begin fijner invoelen.
    Ach en als de kleine zich er toch niet prettig in voelt was die al tweedehands en is die zo weg.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb mijn tub - die ik zelf al gekregen had, naast de shantala-tub - nog eens gebruikt als 'mand' om cadeautjes in te doen voor iemand die zwanger of net bevallen was... Was ook erg leuk en toepasselijk.

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hier altijd gebruik gemaakt van de tub, wel zo'n grote van bébé-jou. In zo'n tummy kunnen ze echt heel lang. Badje is hier 1-2 keer gebruikt... maar niet fijn, omdat het een stuk lager is.
    Tummy zitten ze 'stevig' in!

Deel Deze Pagina