Dit is echt NIET het moment om te gaan twijfelen!! Hulp? ja graag!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Vintage Rose, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is ook precies zoals jullie zeggen. Daar zit mijn twijfel ook.
    Ga ik voor de namen die we al hadden vanwege de combi en de betekenis of ga ik voor de naam waar ik de laatste tijd zo voor gevallen ben?
    Ik kan met grote zekerheid zeggen dat er geen vierde komt maar je weet maar nooit. De kans is echter groot dat ik G nooit meer kan gebruiken. Lief dat jullie zo meedenken. :)

2. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Als je echt moet kiezen tussen TNB en TGB dan zou ik qua klank kiezen voor TNB, want dat loopt beter. Maar gezien je voorkeur voor G krijg je daar misschien spijt van.
    Wat als je B weglaat? Ik vind persoonlijk TGN het allermooist!

3. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    B weglaten is geen optie. Voor mij een dierbare vernoeming.
    Vrees dat ik pas na de bevalling kan zeggen ja we doen N of G:)

4. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    zit ff mee te lezen :) en probeer me even in jou situatie te verplaatsen ( dit zou nl ook echt wat voor mij zijn) en dan die reactie van mijn man :D
    wel lastig dat je nu zo twijfelt, maar wel belangrijk dat je nu de goede keuze maakt, is het misschien niet een beter idee om voor het echt te beslissen als het kindje geboren is?? misschien weet je het dan echt gelijk helemaal zeker??
    ( ik vind persoonlijk tobias mooier, maar daar heb je niks aan, aan wat ik vind ;))

5. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Stel dat je geen rekening zou hoeven met man, wat zegt je buik dan? Welke combinatie zou je dan het allerliefste eillen. Inclusief voornaam?

6. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Riniti..je had zijn gezicht moeten zien.. Je wilt wat???:$:D

Inmiddels hebben we besloten dat het bij T blijft. Nu gaat het om de 2e naam (ff stukje teruglezen ;))

Vreselijk die twijfel!

7. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    whahahaha, echt briljant gewoon, ik herken hier mezelf en mijn man heel erg in :D,

ohw, oke! gelukkig maar! dan kan het idd iig zo blijven met de dingetjes waar de naam al op staat! vind het een hele leuke naam hoor meid! vind het een goede keus zo, en idd als je gabriel als tweede of derde of weet ik hoeveelste naam doet, gebruik je hem toch maar hoeft niet alles omgezet te worden!

8. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Noah04
    Mijn gevoel zegt ook dat dit een T is en geen G..tenminste als eerste naam. Verder probeer ik al dagen achter mijn gevoel te komen welke naam ik nu beter,mooier, vind als 2e naam. Op een gegeven moment zou je toch zoiets moeten hebben van : Ja dat is de reden dat we die doen! Dit blijft echter uit ;) Namen hardop zeggen, uitschrijven het heeft allemaal tot nu toe geen doorslag gegeven.

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Lastig, lastig, lastig.

Ik vind T.N.B. mooier klinken, maar snap je gevoel wat betreft G. wel. Dus als dat echt een naam is waar je van houd en voor gevallen bent moet je T. G. B. doen. Zo vaak zeg je de namen niet achter elkaar.

Hier had ik wel een voorkeur voor Amélie als roepnaam maar het is Sophia geworden omdat mijn man die naam echt DE naam vond en ik die ook mooi vond. Lang getwijfeld om Amélie wel of niet als 3e naam te doen. Wel gedaan vanwege de angst om de naam nooit te kunnen gebruiken. Nu krijgen we een zoontje, maar als het een meisje was geweest had ik het denk ik wel jammer gevonden dat ik Amélie niet meer kon gebruiken.
    Maar goed jij weet niet of er nog een kindje bijkomt en dan moet het ook maar weer een jongen zijn.
    Dus wil je echt die naam gebruiken omdat je die zo mooi vind, ja dan zou ik 'm echt als 2e/3e naam doen.

Is T.B.G. geen optie? Vind dat denk ik net iets lekkerder lopen dan T.G.B.

10. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Charise
    N.oah vind ik al jaren een mooie naam dus wat dat betreft zou het een veilige keuze zijn ik zal niet snel spijt krijgen van het gebruiken van de naam.
    Ik kan wel spijt krijgen van het NIET gebruiken van G.abriël maar dat hoeft niet.

Betekenissen zijn voor mij echter ook belangrijk en ik vind T en G misschien beetje teveel van het goede qua betekenis naast elkaar.

Aan de andere kant zou ik voor een vierde kindje als die er ooit zou komen (wat bijna zeker niet het geval is omdat mijn lijf niet nog een zw.schap aankan) G als een kanshebber zien en N niet. Gewoon omdat het beter bij mn andere kinderen past.

In dit geval kan ik me aan het laatste niet vasthouden want het betreft de 2e naam en niet de roepnaam.

Volg je me nog?? :D Pfff wat een chaos in mn hoofd :p

11. rums

rums Niet meer actief

Alleen OP gelezen.

Heb je je hele zwangerschap getwijfeld over de naam Tobias?
    Wij hadden namelijk een jongensnaam waar ik vanaf begin af aan over getwijfeld heb. Zijn vorige week alsnog veranderd.
    Als je vanaf begin twijfelt dan zou ik wel switchen maar is het iets van de laatste tijd dan zou ik de naam houden die je hebt

12. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Rums

inmiddels erachter dat we bij T blijven. Dat twijfelen was iets van laatste weken. Inmiddels gaat de twijfel over de 2e naam...fijn hormonen ;)

13. jdpcd

jdpcd Actief lid

3 sep 2014
    469
    0
    0
    Noah vind ik te populair maar wel het lekkerste klinken.

14. rums

rums Niet meer actief

Mooi :D

Wij zijn vorige week nog gewisseld :)

15. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Om te voorkomen dat we last minute nog gingen twijfelen hebben ij gewoon, zodra we een besluit hadden genomen over de naam, deze ook verteld aan onze familie. Nu zien wij er het nut ook niet van in van dat hele 'geheim houden' gedoe, dus das dan wel makkelijker :)

16. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Mags wij vinden het juist niet leuk als de hele familie op de hoogte is Ieder zo zijn ding :)

17. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Persoonlijk zou ik voor Tobias gaan...

18. jdpcd

jdpcd Actief lid

3 sep 2014
    469
    0
    0
    Tobias Gabriel Benjamin

19. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    De knoop is doorgehakt..

Ik heb nogmaals naar de echo foto's gekeken.
    Hoewel ik G nog steeds een prachtige naam vind heb ik het gevoel dat TNB beter bij hem past.

Ik hou nog een kleine slag om de arm ;) Als hij geboren is zal ik nogmaals nagaan of mijn gevoel nog steeds klopt :D Switchen zou dan nog kunnen maar ik hoop dat dat niet nodig is.

Deel Deze Pagina