Dit is echt niet leuk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door twingo, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twingo

    twingo Lid

    12 nov 2005
    83
    0
    0
    hey allemaal,
    ben nu 10 weken zwanger van de tweede, en krijg nu al last (alleen als ik lig) van vocht in mijn re hand mijn vingers zetten zo dik op dat heel mij hand en later arm ook ontzettend pijn gaat doen dat ik dus telkens wakker word.
    En dat geregeld zo'n 4a5x per nacht!
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat zo rond de 6mnd?
    Vind dit erg vervelend.
    Mijn huisarts zei tegen me dat ik zo'n polsband moet dragen (pols banden bij het skeeleren) maar dit helpt geen ene fluit.
    Word hier zo moedeloos van zeker omdat ik nog 30 weken heb te gaan!
    Werk nu nog 4 dagen in de week (gehandicaptenzorg) moet dus vroeg opstaan en als ik dan thuis kom zit er een ukkie van bijna 2 op me te wachten en ben ik helemaal uitgeput.
    Wie herkent dit?????

    op het werk zeiden ze dat het heeft te maken met een te hoge bloeddruk.
    de v.k en de h.a heb ik hier nog niks over horen zeggen.

    Alle reacties tips zeer welkom.

    groetjes twingo
     
  2. twingo

    twingo Lid

    12 nov 2005
    83
    0
    0
    oja, ook als ik wil gaan slapen klopt mijn hart zo snel net of ik de marathon heb gelopen terwijl ik alleen maar ben gaan liggen voel dan mijn hartslag zo bonken overal.
    Weet niet of dit er ook mee te maken heeft.

    groetjes twingo
     
  3. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dat klinkt toch niet helemaal goed. Ik zou nog een keer naar de HA gaan en zeggen dat je je toch zorgen maakt. Sterkte in ieder geval.
     
  4. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hai

    Dit herken ik ook hoor..heb er ook een topic over geopend...hart voelen in je hele lichaam
    Dat getintel in je pols kan ook komen doordat je een zenuw beknelt op een of andere manier ik had het ook met de zwangerschap van Lorenzo en ik sliep dan met een kussentje onder mijn arm en dat hielp wel wat!

    Gewoon rustig aan doen !

    Groetjes Paula
     
  5. twingo

    twingo Lid

    12 nov 2005
    83
    0
    0
    hey,
    Ook een kussen helpt niet bij mij, het gaat alleen weg als ik ga staan of zitten en mijn arm uitschud zeg maar.
    Als ik moet schrijven of de wandelwagen een tijdje duw begint het ook maar dat vind ik lang niet zo vervelend als telkens wakker worden met een kloppende zere arm en hand.

    Ook na de bevalling van mijn eerste zijn deze symptomen gebleven dus dat schrijven en wandelwagen enz.
    Waar ik nu op let is dat ik zo min mogelijk zout gebruik lijkt mij dat dat een vochtvasthouder is.
    Toendertijd zei mijn huisarts dat hij verder niets kan doen tijdens mijn zwangerschap,maar ben zo stom geweest , naar de bevalling er niks meer mee te doen :(

    Wat ik laatst vertelde dat ik mijn hart zo voel kloppen net of ik een marathon heb gelopen, komt dat , dat mijn hart het zwaar te verduren heeft of.... hoe komt dat vind dit n.m wel eng.

    groetjes twingo
     
  6. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey Twingo,

    Heb je het alleen in je handen dan?

    Een vriendin van mij had dat ook en bij haar waren haar zenuwen bekneld. Ze heeft toen allerlei injecties in haar hand gekregen om te zorgen dat dat tintelende en dikke weg zou gaan. Ze heeft inderdaad ook zo'n polsband gekregen. Bij haar heeft het wel geholpen.

    Het was niet erg prettig (die injecties), maar daarna had ze er nog maar weinig last van.

    Ik weet niet meer hoe het heet wat zij had, maar kan haar ook niet meer bellen om het te vragen.

    Succes ermee!
     
  7. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama

    Hai!

    Er werd tegen mij gezegd dat je bloedvaten nu wat verwijderd en verslapt zijn waardoor het bloed er beter door stroomt...en je hart slaat nu 4 keer zo hard als normaal...dus dat kunje inderdaad erg voelen en vooral als je ligt dan kom je tot rust en voel je het meer dan wanneer je in beweging bent..
    Ik zou me niet zo druk erom maken ik heb het ook vooral in me hoofd en word er soms wat naar van maar ik weet dat het in de eerste maanden heel wat afgewerkt word in me lichaam dat het er nu eenmaal bij hoort!

    Mocht je het echt niet vertrouwen bel dan even met je huisarts of met je vk

    Groetjes Paula
     

Deel Deze Pagina