Pfff huisartsen zitten allemaal vol?!

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik ben pas 3 maanden bij deze huisarts ingeschreven maar ben dringend op zoek naar een andere voor mij en mijn zoontje maar ze zitten gewoon allemaal vol!

En ondertussen moet ik een verwijzing voor de gyn hebben (ivm verzekering) en ik krijg hem niet als ik niet op spreekuur kom :/
    Dit terwijl de gyn mij al vanaf mijn 17e kent en behandelt en de brief echt alleen maar nodig is voor de verzekering.

Waarom ik niet gewoon langs ga op spreekuur bij de huisarts? Hij is de meest arrogante en luie man die ik ken.
    Ben er 2x geweest voor zoontje, 1x belde ik voor een recept voor spruw (door kinderarts cb vastgesteld) maar nee hij moest hem eerst zelf zien. Eenmaal binnen wel 45 min. gewacht (het liep uit) en eindelijk aan de beurt zoontje moest gapen en hij: ja het is spruw, hier een receptje. Binnen een halve minuut weer buiten. Bovenden verkeerde uitleg bij het medicijn waardoor we weken verkeerd bezig zijn geweest.

Tweede keer was met zoontje ivm overstrekken, moeilijk drinken/krijsen bij fles en spugen. 2 minuten binnen geweest, hij kijken, zoontje lag net te slapen. Hij: nou hij oversteekt zich niet hoor en spugen is normaal het gaat vanzelf over.
    Op aandringen heeft hij geluisterd nadat ik 10x moest herhalen dat hij nu niet overstrekt maar tijdens de fles wel. Kreeg het advies: ga maar nutriton gebruiken en nog voor ik buiten was of een hand oid kreeg zat hij al te bellen met iemand.

Nu belde ik dus de assistent en zij zei ja hoor we leggen een verwijsbrief klaar, en ze belt later terug dat de dokter wil dat ik toch op spreekuur kom. Maar ik heb zo'n naar gevoel bij die man dat ik me niet door hem laat onderzoeken down there en ik wil ook niet weer 30 minuten in de wachtkamer zitten om na 1 minuut weer buiten te staan met de verwijsbrief.

Ik ben zo boos, ik moet gewoon die verwijsbrief hebben, wil best op telefonisch spreekuur mijn klachten uitleggen maar ik ga gewoon niet meer naar hem toe.
    Ondertussen heb ik al weken buikpijn en non stop bloedverlies maar deze man zorgt ervoor dat ik nog steeds niet bij de gyn. ben geweest.

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

#2 Imensa, 10 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2014
    Of je kan gewoon even naar het spreekuur gaan?
    Zie het probleem niet zo. Ik persoonlijk vind jou een beetje moeilijk doen.

En niet hij maar jijzelf zorgt ervoor dat je weken met buikpijn en bloedverlies rond loopt.

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik vind het wel logish dat hij een kind zelf wil zien voordat hij wat voorschrijft, hij is er tenslotte aansprakelijk voor. En het is nl niet zijn schuld dat jij niet naar het spreekuur wil komen voor een doorverwijzing en daardoor weken met buikpijn loopt.
    wel vervelend dat je geen goed gevoel bij je huisarts hebt en niet kunt wisselen.

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Je kan toch niet verwachten dat alles maar telefonisch afgehandeld kan worden op jouw informatie?

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je kan toch gewoon naar het spreekuur.
    Verder vind ik het juist goed dat de arts naar jullie komt om even te checken dan blindelings een akkoord te geven op iets (In dit geval spruw).

Sowieso dat hij aan huis komt vind ik al heel wat, dat doet de mijne eigenlijk nooit.

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vind het niet zo vreemd dat je langs moet komen. Dat is toch heel normaal dat je even je door de dokter laat onderzoeken?

Dat je hem niet fijn vind dat kan natuurlijk altijd maar heb je dat al aangegeven?

En de arts aan huis komen? Nou dat doet hij hier echt niet hoor, ja als je net bevallen bent en even komt kijken bij de pas geboren baby maar voor de rest moet je gewoon naar hem toe.

7. ShampooL

Dat verkeerd uitleggen met de medicijnen komt heel vaak voor.
    Hier in Frankrijk hebben we nog geen vast huisarts, ik kom elke keer ergens anders. En van de 6 huisartsen die ik heb gezien, legde er maar 1 uit waar ik op moest letten als ik een bijwerking kreeg.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik snap je gevoel bij deze arts wel, maar ik zou dat even opzij zetten. Jij wilt die verwijzing, en ik zou me er even minder druk om maken hoe je die precies krijgt dan...
    Ik zou wel een nieuwe arts zoeken, en als ze vol zitten, aangeven dat ze je dan maar op de wachtlijst moeten plaatsen. Soms helpt dat ook om gewoon ineens wel terecht te kunnen.

9. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Jij wil toch een verwijzing? Lijkt me niet meer dan logisch dat je dan ook even langs de arts gaat...

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik vind je huisarts gewoon goed handelen hoor...sorry!

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Als hij je niet kent dan is het toch logisch dat hij niet zomaar een verwijzing uitschrijft? Dat doet die van mij ook niet.

Het lijkt me wel handig dat je op zoek gaat naar een andere, maar hou er rekening mee dat je daar ook gewoon heel zal moeten voor bepaalde dingen

12. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik zou iig toch gewoon langs gaan bij het spreekuur, dan heb jij je verwijzing in the pocket en dan daarna eens opzoek gaan anar een nieuwe huisarts. Het kan toch niet zo zijn dat je weken door blijft lopen met pijn, alleen maar omdat je hem niet mag en niet naar t spreekuur wilt gaan. Je kan dan wel geen goed gevoel bij hem hebben, maar dit is een beetje eigenwijsheid van jouw kant.

Eerst voor je eigen lijf zorgen en dan pas opzoek gaan naar een andere ha. Heb je het trouwens wel eens tegen hem gezegd hoe je je voelt bij hoe hij jou behandeld? Kan misschien wel helpen?

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Helemaal mee eens!

Het is niet zo dat hij geen doorverwijzing wil schrijven, maar hij wil je eerst zelf zien (en waarschijnlijk alleen klachten bespreken en dus niet eens onderzoeken) voor hij dit doet.

Oh, en het lange wachten is hier ook zo (ook wel eens een uur wachten en binnen 3 minuten weer buiten) en ook voor een doorverwijzing moeten we hier eerst op spreekuur komen (en ja, dat wisselt dus van 5 minuten tot een uur wachten).

Dus ja, als jij te eigenwijs bent om even een keer naar het spreekuur te gaan, is het dus je eigen schuld dat je al zo lang met buikpijn en bloedverlies rond loopt, zonder dat er iets aan gedaan wordt..

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Eehh NATUURLIJK wil hij je zien voordat hij voor een nieuwe lichamelijke klacht een verwijzing uitschrijft. hoe denk je dat hij zich kan verantwoorden als hij je niet ziet.

15. Goh, wat een hoop gezellige mensen weer hier :) Als je je totáál niet prettig voelt bij een arts, kan ik me prima voorstellen dat je daar liever ook niet heen wilt. Hier worden verwijsbrieven trouwens wel gewoon even uitgeprint door de assistente. Zelfs toen mijn huisarts op vakantie was, heeft de vervangende huisarts gewoon een verwijsbrief geschreven, terwijl hij me nog nooit gezien had, ik daar niet eens ingeschreven stond en het om een behandeling ging waar de meeste (huis)artsen nog nooit van gehoord hebben.

Het is inderdaad ellendig dat alle huisartsen vol lijken te zitten.. Wij hebben ook een huisarts aan de andere kant van de stad (wel een hele aardige gelukkig), omdat alles in onze wijk en de wijken daaromheen vol zat..

16. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt me heel vervelend als je niet kunt wisselen van huisarts omdat er nergens anders plek is. En het is rot dat je geen fijn gevoel bij hem hebt. Ik vind mijn huisarts (een vrouw) ook helemaal niet prettig in haar manier van doen (ze handelt gewoon volgens protocol maar ik vind haar geen prettig persoon), maar als ik het echt zat ben dan kan ik volgens mij hier gelukkig wel een ander vinden, dan moet ik er alleen verder voor reizen, deze zit om de hoek.

Ik vind persoonlijk wel dat de klachten die je uit over je huisarts (de voorbeelden die je noemt) geen dingen zijn om over te klagen..hij handelt normaal en ook wachttijden zijn helaas normaal bij een arts.

17. ShampooL

Relax voor jou, maar ik vind het slecht van die huisarts.

Ik had laatst een blaasontsteking. Dat wist ik dus ik bel de huisarts om te vragen voor een recept. Maar dat wou hij niet, hij wou me echt eerst zien. - Ik was 2 minuten binnen en kreeg meteen een recept voor antibioticum. .. duh, dat wist ik al :p
    Voor mijn gevoel overbodig dus om te komen, maar ik snap heel goed dat hij me wou zien, want zo hoort het ook. Zeker als je je patiënten niet (goed) kent.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Oeps je eigen instelling maakt het jou nu moeilijk lees ook geen gekke dingen. Juist fijn een ha die de tijd neemt voor hij klakkeloos wat voorschrijft. En de meeste ha hebben geen verstand van spugende baby.s. nutrilon is het eerste advies mijn ha wist ook niks van spugende baby.s belde wel waar ik bij zat met de kinderarts, en kreeg zo middel voor spugen.

19. Nah, ik denk dat een huisarts (en de assistente) best in staat is om te zeggen of het zinvol is om een patiënt te zien en dat is lang niet in alle gevallen zo. Als je aan de telefoon al klachten omschrijft waar een huisarts niks mee kan, maar waarvoor je gewoon bij een gynaecoloog moet zijn, waarom dan nog langskomen? Als ik bijvoorbeeld naar die man toe was gegaan, had gezegd welke behandeling ik gepland had staan en hij me aan had kunnen kijken, had hij vast niet gedacht van; 'Ja, ik zie het meteen, daar moet een beetje baarmoederslijmvlies weg gezogen worden, laat ik maar een briefje schrijven!' :D Daar had hij natuurlijk voor kunnen kiezen, ja, en dan een consult van 60 euro kunnen declareren. Had mij een hoop tijd gekost, de zorgverzekeraar een hoop geld én ik had de plaats ingenomen van een patiënt die wel echt een huisarts nodig had.

Ik kan me iets voorstellen bij het niet uitschrijven van medicatie, dáárvoor zou ik iemand wel eerst willen zien om te kunnen bepalen wat het best van toepassing is, maar met een verwijsbrief.. Nee.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind ik helemaal vreemd, urine is in 1min onderzocht en kost geen drol.Hij kan toch niet aan je zien of je blaasontsteking hebt.

Deel Deze Pagina