genoeg vocht

Discussie in 'Voeding' gestart door sweet978, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames

800 ml tot 1 liter is toch het gemiddelde wat een baby moet drinken? Met warmte natuurlijk wat meer :)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

jep! (groente en fruit meegerekend)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Jups, of 750 tot 1000cc..

Die (grove) max van 1000cc telt voor gewoon vocht.
    Mocht je kindje nou weinig drinken, mag je fruit&groente wel meetellen voor die 750/800cc.

Hoorde laatst ook 1500cc, als max. Dus die grens van 1000cc is voor een 1+ kindjes niet zo strikt.

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    t was ff een na vraagje aangezien mijn smurf vaak s morgens droog wakker wordt.. ging dus ff rekenen of ze wel genoeg vocht binnen krijgt , maar dat lijkt me dus wel. T gtappige is ook dat ze pas na der ontbijt gaat plassen en poepen ...gekke smurf :)

ze krijgt nl
    200 ml melk en pap ( 100 pap en 100 melk)
    1 stuk fruit met 50 ml roosvichee laxo
    brood met 150 ml melk
    avond eten ( 150 gr vers) en 100 yoghurt/kwark etc
    150 melk

en tussendoor slobbert ze nog gemiddeld 200 ml water weg... leek me wel genoeg :)

5. zogelukkig

Lijkt mij ook.;)

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    daarom zo vreemd dat ze dus vaak s ochtends droog wakker wordt. Ik neem aan dat ze dan dus maar te diep slaapt om te plassen;)

7. zogelukkig

Nee, eerder te warm denk ik, wordt allemaal uitgezweet.;)

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dat zou vreemd zijn aangezien ik er vanacht een laken over heen heb gelegd omdat ze kouwelijk aan voelde. Maar goed de reden maakt weinig uit.. ze krijgt genoeg vocht binnen en dat was de vraag :)

Dank voor t meedenken.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik hem me laten vertellen dat op een gegeven moment een lijf tijdens de slaap een stofje gaat aanmaken dat de productie van urine tijdens de slaap remt. Meestal ergens tussen de 2 en 6 jaar. Een kind is dan 's nachts droog. Wanneer dit gebeurt varieert nogal, niet voor niets heeft 1 op de 15 groep-8-ers s nachts nog iets nodig. Veel jonger kan ook. Mijn zoon plaste eigenlijk ook al rond zijn verjaardag altijd na het ontbijt, en werd dus met een droge luier wakker. Hij was nog niet zindelijk, maar 's nachts wel droog.
    En sommige kinderen zijn er erg vroeg mee.

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ dirksmama

Ok, dat wist ik niet. Ze plast idd echt pas als ze wakker is en dan ook binnen een half uur een dikke vette ochtendluier idd.
    Zou je wel de link kunnen trekken dat ze snel zindelijk gaat worden?
    Nee, niet voor der eerste verjaardag nee :) IK bedoel eigenlijk meer .. kan je een link trekken tussen snel s'nachts droog zijn en snel zindelijk zijn?

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet echt helaas. Bij zindelijkheid overdag zit veel meer zelfdoen van een kind, herkennen van de aandrang, het op kunnen houden (dat is ook gedeeltelijk lichamelijk), het aangeven dat je moet. Nachtelijk droogzijn is puur lichamelijk en heeft eigenlijk weinig met bewust zindelijk zijn te maken.
    Je kunt er als ze goed recht kunnen zitten en pas na het ontbijt plassen natuurlijk wel gebruik van maken door ze op een potje te zetten zodat ze kunnen zien wat ze doen. Maar zindelijk worden doen ze pas als ze al die verbanden van 'ik voel dit, en dan gebeurt er dat' ook echt kunnen leggen, en dat ligt bij elk kind ook weer anders.

12. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dank je voor de tip, ze kan goed recht op zitten, maar ik ga der echt nog niet op een potje zetten:)
    Ze is zich volgens mij absoluut nog niet bewust van plas en poep ( hoewel ze heerlijk stopt met alles doen om te poepen), dus ik denk dat t weinig zinnig is om dan op een potje te plassen.
    T enige wat ze der leuk aan zou vinden is dat ze dan weer wat anders heeft om mee te gooien en zwaaien denk ik zo :D En ik haal liever brood van de grond dan poep

Deel Deze Pagina