Heb sinds gister een fruitvliegjes invasie in mijn keuken Had al even wat tips uitgeprobeerd en 3 bakjes met azijn en afwasmiddel neergezet en ben met glassex gaan sprayen en heb er ondertussen zeker al 50 neergehaald op die manier (als de buren mij bezig hebben gezien zullen ze wel gedacht hebben ) iig vanmorgen waren er al een hoop in de bakjes omgekomen maar elke keer als ik de keuken inloop zijn er weer nieuwe! Heb al het fruit al in de koelkast gezet en er staan behalve de bakjes met azijn geen etens(resten) meer op het aanrecht. Wie heeft de gouden tip? Moet ik de eitjes ofzo ook nog vinden en elimineren?
in een metalenschaal een fruitschil leggen, als het grootste gedeelte erin zit bus haarlak met aansteker ervoor en fik erin.. Zijn zeer hardnekkige klote vliegjes hiermee waren ze bij ons erg snel weg.
Bedankt voor je tip! Vind het enigszins beetje gevaarlijk wel om fikkie te stoken in m'n nieuwe keuken maar als het echt niet lukt op een andere manker ga ik het proberen !
Hier kan je bij de AH een plastic appeltje kopen, een fruitvlieglokdoos... alle huis en tuinmiddeltjes werken wel maar deze werkt echt vele malen beter!
Hier vorig jaar. Fruitvliegjes weet ik niet maar hele kleintjes. 50 per dag. Na 2 weken zoeken kwam ik erachter dat er nog een zak aardappelen lag verstopt in een hoekje
hier vorig jaar een hele invasie gehad en ontdekt dat ze dol zijn op yogidrink. de perziksmaak haha Wij hadden een laagje in een kopje gedaan n afgesloten met een kapot geknipte statiegeld fles met t tuitje naar beneden in t glas gedaan. vliegjes klimmen erin en verzuipen. miss niet heel vriendelijk maar t werkte wel succes om van die krengen af te komen
Het appeltje hadden ze niet, wel een ander lokdoosje staat nu een half uurtje maar ze vertikken het... Misschien moet ik iets meer geduld hebben! Bedankt voor de andere tips!
Doctor Clean Fruitvliegjes Vanger, nu voor 7.95 - Drogisterij.net deze werkt als een trein!!! en is niet duur gelukkig
Even nog laten weten: het lok doosje deed absoluut niks! Ben ze met glassex te lijf gegaan en dat hielp aardig maar wat echt enorm heeft geholpen (dat ze ook wegblijven!) is een basilicum plantje neerzetten op het aanrecht! Geen vliegje meer gezien sindsdien! Dacht laat het nog even weten bedankt voor de tips!
Bah! hier ook ineens sinds gisteren een hele invasie. Ik zet altijd een schaaltje azijn met een scheut afwasmiddel neer, hier werkt dat gelukkig voldoende.