Oke nou dames komt hij... dilemma Zoontje gata om 7 uur naar bed, wordt om 12 uur wakker. Krijgt dan eten. Wordt vervolgens om 2uur of 3uur of 4 uur wakker. Speentje geven troosten en wakker terug leggen duurt het een half uur voordat hij weerslaapt. Borst geven is hij binnen 10 minuten vertrokken. En vervolgens komt hij weer om 7 uur dan krijgt hij voeding en begint de dag.. Heb een week of 2 lang hem alleen maar getroost bij de nachtvoeding en weer terug gelegd, zag na een week nog geen verbetering. Geef nu weer gewoon voeding als hij tussendoor wakker wordt. Vandaag bij consultatiebureau luidde het advies: "laat maar huilen" Daar begin ik sowieso niet aan. Maar volgens het cb heeft hij die voeding niet nodig.. Oke niet nodig en niet laten huilen dan weer terug naar aanpak 1? Troosten speen en weer terug leggen totdat hij slaapt? Maar vraag ik me dan af als het 'gewenning' is zoals zij stellen dan zou na een week geen voedings snachts toch een ander patroon ontstaan? of niet dan? En het feit dat het niet elke keer hetzelfde tijdstip is zou het toch geen gewenning zijn? Daarbij komt dat hij bij de oppas (2 dagen per week) maximaal 200ml drinkt dus die nachten komt hij dan toch wel tekort? Maarja je moet consequent zijn dus OF nachtvoedingen OF niet.. Kan niet 2 dagen per week wel geven als hij wel tekort kwam Zucht jullie begrijpen het.. niet makkelijk, wat te doen?
Volgens mij zijn alle kindjes anders. Sommige kindjes slapen al snel door en hoeven de nachtvoeding niet, anderen hebben het wel degelijk nodig. Mijn meisje is bijna vier maanden en komt nog minimaal twee ker in de nacht voor een voeding. Volgens het cb mocht dat er maximaal 1 zijn maar eigenlijk zou ze door MOETEN slapen. Ik ga ervan uit dat als ze wakker wordt en serieus drinkt, ze het dus wel nodig zal hebben en voed haar dus gewoon lekker. Als jouw zoontje ook echt drinkt als je hem aanlegt... tja dan zou ik dat gewoon doen hoor! Helemaal als hij overdag soms weinig drinkt!
onze zoon kwam tot afgelopen week ook vaak per nacht, en bij mijn ventje had ik eerst echt het gevoel dat hij het nodig had. de laatste tijd kreeg ik zelf het idee dat hij wakker werd om het wakker worden. Hij ligt bij ons op de kamen, dus ik ben heel dicht bij hem. Nou ik dacht ik ga eens 1 nachtje kijken wat hij doet met de voeding die na zijn droomvoeding valt van 11 uur. Ik heb hem dus genegeerd, en hij mopperde 10 minuten. de tweede nacht weer en heeft hij weer wat gemopperd (lees niet huilen, want dat was het echt niet). en sindsdien slaapt hij van 11 uur door tot 6 uur, en pas een keer 7uur. Als mijn ventje zou gaan huilen en overstuur gaan raken dan had ik hem echt gewoon weer lekker aangelegd. Maar nu na 2 nachten het zo gedaan te hebben slaapt hij dus langer door. Voor mij was het dus echt zaak om mijn zoontje door te hebben, en mijn gevoel gaf aan dat de laatste tijd de voedingen niet nodig waren. En mijn gevoel bleek te kloppen. Volgens het cb had ik al lang geen nachtvoeding meer mogen geven.... Maar toen vond ik dat hij het gewoon nodig had, dus gaf ik ze gewoon. Ik denk dus dat als jou gevoel aangeeft dat jou kindje de nachtvoeding nodig heeft, dat je die gewoon moet geven. en luister maar niet na het cb. heb ik ook niet gedaan en warrempel ons ventje kan nu toch doorslapen. al had ons ventje tot 2 jaar een nachtvoeding nodig, dan had hij die lekker gekregen. En misschien komt die tijd wel weer dat hij weer een nachtvoeding nodig heeft.
Volgens het CB heeft hij die voeding niet nodig? Hoe weet het CB dat? Kunnen ze in het hoofd en lichaam van je zoontje krijgen? Ik ben van mening: zolang een kindje 's nachts voor een voeding komt heeft hij dat nodig. Zo simpel is het. Voeden op verzoek, dus ook 's nachts.
Het lijkt me dat je zoon het niet eens is met het CB... Als hij niet getroost kan worden door een aai over de bol 's nachts dan is het duidelijk: die nachtvoeding heeft hij gewoon nodig. Je zou eens kunnen kijken of hij in de nacht wat minder vaak komt als je hem niet al zo vroeg in bed legt. Veel babies willen in de avond clusteren zodat ze de nacht kunnen doortrekken.
hij zit onder de middenlijn met lengte en boven demiddsenlijn met gewicht aldus zwaar genoeg voor zijn grootte...en dus zou hij het niet nodig hebben. Ik heb niet het idee dat hij snachts alleen maar loos ligt te sabbelen hij klokt aardig wat naar binnen maar als hij snachts niks drinkt dan drinkt hij in de ochtend wel meer dan wanneer hij wel heeft gehad in de nacht.. Maar als hij niks krijgt gaat hij ook weer verder slapen (duurt wel wat langer voor hij in slaap is) als hij echt honger had zou hij dan niet blijven vragen tot hij krijgt??
Doen wat je eigen gevoel zegt!! Als jij denkt dat hij die voeding nodig heeft, hem die voeding geven. Ik weet niet of je hem in de avond een keer extra zou kunnen voeden, zodat hij de nacht toch door kan trekken??
Vroeger wilde hij inderdaad altijd clusteren maar sinds een maand of 4 oud is is hij na het drinken savonds een kwartiertje ook echt klaar en wil dan niet langer aan de borst. Hij is dan moe om 7 uur en zo vertrokken als hij in bed gelegd wordt. Langer ophouden in de avond en meer laten drinken gaat dus echt niet Misschien overdag vaker op elkaar voeden? Om de 2 uur? In elk geval aanbieden ookal lijkt hij geen dorst te hebben pff ben nu echt even de draad kwijt
Dit is precies waar het om gaat! Het cb wil graag dat alle kindjes gelijk zijn. En bij fleskindjes werkt dat ook zo : ..hij moet nu toch ECHT naar 4 flessen hoor!" (dat soort onzin, hoezo moet dat? 5 flessen iets minder mag toch ook?).... Dus alle kindjes zouden met 6 maanden geen nachtvoeding meer nodig hebben...terwijl een baby, ook zo klein nog, een individu is. Zeker met borstvoeding. Je hebt de snackers en de voltankers. Sommigen drinken nog 10 x per dag, andere redden het met 6 maanden op 4 voedingen. De neefje/nichtje sliepen al heel snel door op bv. De kleine van mijn vriendin had met 6 maanden nog een nachtfles. Kortom Als je het gevoel hebt dat ie het nodig heeft, gewoon doen. Merk je dat ie na een aai en een kusje lekker verder tukt, prima. Hij is al 6 maanden dus natuurlijk, hij mag ook lekker doorslapen s'nachts Heeft het zin om een droomvoeding rond 22.30 te proberen?
Ik ben altijd heel makkelijk geweest en heb gewoon voedingen gegeven 's nachts. Tot vorige week aan toe had ze het blijkbaar nodig. En nu heeft ze een week lang elke nacht doorgeslapen! Zonder "laten huilen", "slaaptraining" of wat dan ook.
Oké sport Y maar nog 7 maanden maximaal 3-4 uur slaap aaneengesloten breekt wel op dus als hij het eerder echt nier meer nodig heeft zou dat fijn zijn
Ik voed ook altijd als hij 's nachts wakker wordt. Maak er eigenlijk nooit een punt van. Heb ook echt geen zin om te gaan 'klooien' met troosten/speentjes/aai over de bol als hij gewoon honger heeft. Dat is m.i. maar op een manier op te lossen en dat is voeden. Geeft ook voor iedereen de meeste (nacht)rust.
Ik heb vandaag hetzelfde advies gekregen (hier ook een "goed gevuld" kereltje, -1 met lengte en +1 met gewicht). Ik zelf heb meteen bedacht dat ik liever 's nachts 10min bezig ben met voeden dan een half uur met troosten. Bij mij drinkt hij altijd stevig door in de nacht. Is ook de enige voeding waarbij hij nooit los laat vanwege harde tsr, dan "bikkelt" hij gewoon even door, dus hij zal het echt wel nodig hebben. Net hoe je "nodig" definieerd. Ik kan er overdag ook niet meer inkrijgen... Hij wil alleen eten als hij wil eten en dan moet het ook wel direct, haha!
Hey lillib ook een b Lucas alleen verschil is jou kindje is bijna 3 maanden en die van mij 6 maanden en vanaf 6 maanden zouden ze je ineens gaan manipuleren en eten vragen vanwege aandacht en als je als ouder et dan intrapt dan hebben die kleintjes je een kom je er niet meer vanaf althans zo stelt het cb
Ik ben van mening dat een baby/kind een nachtvoeding nodig heeft. Hier slaapt mijn zoontje regelmatig door, maar wordt ook nog wel eens wakker. Altijd op verschillende tijdstippen (afgelopen week kwam hij 1 nacht om 23.00u, 1 keer om 1.00u en een keer om 4.15u) Dus in mijn ogen kan dat nooit gewenning zijn. Maar vooral, doe waar jij je goed bij voelt Dus als die nachtvoeding(en) goed voelt/voelen, gewoon lekker geven en cb laten kletsen.
Doen wat goed voelt hmm slapen voelt goed maar of ik hem geef of niet doorslapen doet hij niet wel geven slaap ik wel eerder dan niet geven
Dan is je keuze toch snel gemaakt? koos hier ook voor de makkelijkste weg hoor, als ik ging voeden sliep mijn man 'gewoon' door en sliepen mijn zoontje en ik ook weer veel sneller
Oh ja, absoluut mee eens, het is heel vermoeiend! Maar juist daarom, even 10 minuten voeden en snel en redelijk lang weer verder slapen. Of, in ons geval, een baby die slecht getroost wordt met een speen en een knuffel en dan ook vaker per nacht komt, want eigenlijk hongerig. Maar dat is ieder een keuze voor zich. Ik ben het wel met je eens dat je het een of het ander moet doen. Anders wordt het verwarrend voor je kleintje.
Ik zeg nodig. Borstvoeding geven is meer dan een maagje vullen. Het is voor een baby mama ruiken en daardoor ontspannen worden. En de natuur zit zo mooi in elkaar dat je als vrouw ook soezerig wordt. Een ideale combinatie s'nachts. Voor mij de reden om mij niet bezig ge houden met wel of niet voeden in de nacht. Want die vraag hield mij meer wakker s'nachts (bij onze tweede dochter) dan nu ik mijn zoontje voedt en daarbij niet nadenk. Vermoeiend kan het wel zijn. Als je echt moe bent ga dan een avond tegelijk met je zoontje naar bed. Dan kan je bijslapen. In het weekend een middagdutje en zorg voor voldoende ontspanning .
Ooooh vreselijk zulke adviezen!!! Mijn zoontje is nu bijna 1,5 en begrijpt echt pas sinds een paar maanden dat hij met huilen iets gedaan kan krijgen. Maar die 'huiltjes' zijn totaaaaaal anders dan de 'echte'. Alsof babies een soort duiveltjes zijn die geprogrammeerd zijn om de boel te manipuleren Wij hebben bij gebrek aan een extra kamer tot 14 maanden met zijn 3en op 1 kamer geslapen. Al die tijd bleef hij snachts komen. Eenmaal verhuisd sliep hij de nacht door. Dus nee, hij had het waarschijnlijk al een tijdje niet meer nodig in de zin van voeding. Maar hij had duidelijk wel ergens last van.. van ons Het komt echt ooit een keer vanzelf goed!