Dit is gewoon te erg voor woorden...En erg sneu...

Discussie in 'De lounge' gestart door whitesaber, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    In principe hoeft dit niet te kloppen. Het kan ook zijn dat ze weet dat er een probleem is, maar zich hiervoor kapot schaamt en het daarom ontkent tegenover anderen. Ik kan me heel goed indenken dat die moeder het zich wel bewust is, maar zich er enorm voor schaamt :(

Hoe dan ook: ik vind het echt sneu..:(

2. adi

adi Niet meer actief

weet je ook of de school van de dochter niet ingrijpt?
    Is het meisje helemaal niet zindelijk? En hoe gaat dat met poepen? (onsmakelijk verhaal, maar ik vraag het me echt af)

3. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Sorry hoor maar waarom praat je niet gewoon met haar. Gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ze niet fris ruikt en hoe dat toch komt. Misschien draait iedereen er wel om heen. Leuk zal ze het niet echt vinden maar misschien zit er wel een heel probleem achter. We zijn toch op de wereld om elkaar te helpen. Sorry hoor maar hier alleen maar vertellen hoe vies het wel niet is lost niks op. Bedoel dit niet als verwijt maar vind dit wel een punt. Misschien word het kind wel verwaarloosd en dan kun je echt niet de andere kant op kijken.

groetjes kim

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Sorry ik was mijn verhaal aan het typen voor dat jij reageerde (mijn kleine man heeft diaree Dus het duurde even. Zou toch eventueel amk inschakelen als ze alles weg wuift. Misschien kunnen zij er wat aan doen. Want het kind is weer de dupe.

groetjes kim

ps begrijp me niet verkeerd maar kan er slecht tegen als er niks aan gedaan word.

5. Alita

Alita Niet meer actief

Vindt het wel lullig dat jij dit als haar vriendin zo opschrijft terwijl je alleen wilt weten wat je met je wasmachine moet doen...

Maar zoals meerdere al zeiden laten draaien met niks erin en azijn.

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Jeetje.. Denk dat je toch op een of andere manier hulp moet regelen, helemaal omdat je zegt dat ze haar dochter verwaarloosd. Misschien wil ze geen hulp, misschien wil ze niet of ziet ze niet in dat er een probleem is maar ook haar dochter word hier de dupe van en daar heeft een meisje van 4 echt niet omgevraagd!

7. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ze heeft toen we gingen winkelen zich bevuilt maar meestal is het echt plassen
    Ze heeft zitten plassen in onze zoon zijn zandbak
    Verschillende tuinen
    En onder het wandelen een paar keer

Er is even sprake geweest van kinderbescherming maar die zagen geen problemen :$

Het kan zijn dat ze zich schaamt maar misschien is het omdat ze dit gewent is het gewoon is voor haar
    Daar ben ik nog niet overuit

8. Dana

Dana Niet meer actief

als een kindje veel en vaak van zich af plast dan kan dat ook een trauma betekenen, hoeft niet maar kan wel.

je wasmachine krijg je wel schoon neem ik aan.

9. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waarom zou ze het verhaal van der vriendin hier niet mogen plaatsen? staat toch geen namen bij? Van TS zelf niet, der vriendin niet en de dochter niet. Alsof het hier voor het eerst zoiets neergezet wordt.

Ze wilde het waarschijnlijk gewoon even kwijt en gelijk vragen hoe ze der wasmachine schoon krijgt.

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Aan de titel te zien, gaat het niet zozeer om de wasmachine ;)

Melding maken is meteen ook weer zo drastisch. Als het een echte vriendin van je is, dan moet je er met haar over kunnen praten, toch?

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou een klein scheutje chloor bij die lakens in de machine doen!
    en daarna als je klaar bent je machine met azijn op 90 graden laten draaien en het filter schoonmaken...

wel lief van je dat je dat over hebt voor haar.. misschien kan je haar ermee helpen?

12. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik heb niet alles gelezen, maar wil hier wel op reageren. Wat een vreemde uitspraak! Hoe sneu het ook is voor haar dochter?? Blijkbaar is er iets heel erg mis in dat gezin. Als dochter naar urine ruikt is dat echt niet van zomaar een ongelukje. En als moeder dan te belazerd is om het kind een luier aan te trekken doet dat me echt pijn.

Vriendin of geen vriendin, het kind gaat toch voor?? Het lijkt me een schrijnende situatie, als ik het zo lees. Ik zou een melding doen bij het AMK. Dat is al eerder gedaan en wellicht worden er verdere stappen ondernomen.

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ook een echte vriendin kan haar kind verwaarlozen. Praten helpt blijkbaar niet. :( Bah, wat een naar verhaal.

14. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Het is ook erg ...
    Vind het ook erg dat er sommigen van jullie zijn die denken dat het me hoofdzakelijk gaat om mijn wasmachine...

15. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    "

Nou meid, dat denk ik niet hoor... ik kan me voorstellen dat je in een heel moeilijk pakket zit. Lief van je dat je wilt wassen voor je vriendin en haar verder probeert te helpen

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Misschien heeft de moeder wel een medisch probleem en schaamt ze zich natuurlijk kapot.
    Als ik zelf zoiets zou hebben zou ik natuurlijk wel proberen om de schade te beperken. Onderleggers in bed, inconntinentie broekje om te slapen... Kortom zoveel mogelijk proberen om de 'schade' aan beddengoed en matras te beperken.

Maar ik vind het wel sneu voor die vriendin haar dochtertje dat zij dan geen degelijke zindelijkheidstraining krijgt. Want het is niet omdat mama een probleem heeft dat het kind het ook gaat hebben.

17. Dana

Dana Niet meer actief

helemaal mee eens!

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik snap niet dat er hier mensen zijn die het belachelijk vinden dat TS dit verteld ipv alleen te vragen naar de wasmachine.
    De lounge staat bomvol met verhalen/situaties van anderen die niet op het forum actief zijn. Iedere dag lees ik wel een verhaal van een forumlid die iemand kent die een probleem oid heeft. Daar is een forum toch ook voor?

TS doet het mijn inziens heel netjes, haar vriendin blijft anoniem en ze schrijft ook geen vreselijke dingen. Ze vraagt gewoon om hulp/onze mening.

Ik denk dat dit plassen niet alleen het probleem is maar dat er hier wel meer aan de hand moet zijn. Waarom plassen ze in hun bed, waarom wuift de moeder het weg? Voor mij zou dit echt genoeg redenen zijn om hier toch werk van te maken. Niet zozeer direct melding maken, maar je kunt ook bij instanties om advies vragen, gesprekken aangaan en als dat allemaal niet helpt vind ik dat er toch een melding moet worden gemaakt. Ik vind namelijk dat je dit verplicht bent ten opzichte van zo'n jong kind, die moet je beschermen. Haar moeder is duidelijk niet goed bezig.

19. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Daarnaast denk ik dat als iemand zo stinkt dat je wierook aan moet doen en de ramen open moet zetten als ze geweest is, diegene blijkbaar niet in staat is om voor zichzelf te zorgen. Laat staan voor haar kind.
    En hiermee bedoel ik niet dat het kindje meteen uit huis geplaatst moet worden enz maar wel dat ze hulp/begeleiding nodig heeft om goed voor zichzelf en haar dochter te zorgen.

20. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Yummy ik geef jou helemaal gelijk.

Ik vind ook niet dat er een kindje dan meteen uit huis moet.
    Denk dat ook dat die gene dan helemaal niet in staat is voor zich zelf te zorgen, terwijl ze dat wel mischien wil, en gewoon hulp nodig heeft van buiten af (onafhankelijk persoon)

Deel Deze Pagina