van in bed plassen ga je toch niet zo onwijs stinken. dat is gewoon een algehele slechte hygine. en wellicht vuil spul laten liggen. kortom allemaal dingen zoals yummie ookal zegt waar met hulp aan gewerkt moet worden.( met hulp van buitenaf denk ik ook) op de een of andere manier in mama niet in staat of in staat meer, om goed voor haarzelf en de kleine hun hygiéne te zorgen.ik kan me maar moeilijk voorstellen dat alleen in bed plassen zoveel stank veroorzaakt dat je wierook nodig hebt. daar moet meer aan de hand zijn.
Idd, als haar dochtertje in bed zou plassen (of zijzelf) en ze gaat daarna douchen en trekt schone kleren aan, dan zou je echt geen urinelucht meer om je heen moeten hebben hangen. Ik zou het AMK eens bellen voor advies, want dit klinkt niet gezond hoor. Ze zou wel wat begeleiding kunnen gebruiken.
Blub: Mijn zoontje plast ook wel eens in bed gaat wel eens met een washandje erover naar de psz. Dan hebben we geen tijd meer om te douchen bijvoorbeeld (douchen hier in de avond). En echt niet dat hij er zo van stinkt! Ook heb ik na een bedplaswas nooit problemen met mijn wasmachine. Ik ben het dus met je eens dat er op hygiene gebied dan meer aan de hand zou moeten zijn dan alleen een plasje...
Ik ben het ook met Yummie eens. Heb het gevoeld dat hier veel meer aan de hand is dan (in bed) plassen.... Hoe is jullie contact? Als het echt een vriendin is zou je er met haar over kunnen praten?! Weet je of de school ook allert is op dit probleem (of anderen)??? Of van andere problematiek? Lief van jou dat je haar helpt met wassen!
ik hoop dat je de juiste hulp kan vinden voor je vriendin. En ook ik snap niet dat mensen hier zo over vallen, het is mij ook al eens gebeurt in een topic, er staan toch geen namen bij e.d.
Bovendien is dat ook niet in het belang van een kind, om bij problemen direct maar uit huis geplaatst te worden. Jeugdzorg/AMK doen dat in principe alleen in het uiterste geval, (alhoewel ik me bewust ben van het feit dat er soms schrijnende fouten worden gemaakt). Een kind heeft zijn ouders nodig en ondervindt vaak meer schade van uithuisplaatsing dan mensen denken. Ik begeleid momenteel weer eens een jonge man die uit huis is geplaatst toen hij 1 werd en die heeft nog altijd het gevoel dat niemand er voor hem is, (want ja... als zelfs je ouders je in de steek laten en je niet hoeven?). Daarom is het heel goed dat er altijd eerst gekeken wordt of een kind thuis kan blijven en ouders geleerd kan worden hoe ze WEL met hun kind om moeten gaan. Maar in geval van TS zou ik wel een melding doen, omdat jeugdzorg dan na een onderzoek ingeschakeld kan worden en er eventueel dan ook verplichte begeleiding kan komen. Dan heeft die vriendin niet zoveel te willen meer en weg te wuiven, maar dan MOET ze... en dat zou zeer zeker wel ion het belang van dit meisje zijn!
heb het wel met het arme kind te doen, kinderen zijn hard en nu is ze nog 4 maar straks? Hoop dat ze de juiste hulp krijgt...erg sneu
azijn en inderdaad zeer hoge graad wassen ,, echt ba zeg je mag er best wat over zeggen hoor.. misschien heeft ze een probleempje waar ze eigenlijk even aan geholpen moet worden
Wat goed van je dat je voor hun de was doet. Maar als ik zo jou verhaal lees, heb ik haast ook het idee dat er meer aan de hand is dan het niet zindelijk willen/kunnen worden van die kleine meid. Lijkt wel dat ze alleen maar wil urineren op plekken waarop mensen geschrokken reageren. En als die urineplekken in de lakens van je vriendin niet van haar dochter zijn, dan kan je vriendin wel een of ander medisch probleem hebben. Net wat anderen ook zeggen, als je gewoon zorgt dat je doucht nadat je een ongelukje hebt gehad en er in bed wat rekening mee houd (zeiltje, bed gelijk verschonen en uitwassen) dan moeten er eigenlijk geen urinelucht te ruiken zijn lijkt mij. Ik hoop echt dat je haar aanspreekt op dit probleem, want die kleine meid wordt straks nergens geaccepteerd, laat staan wat mensen nu al over hun denken en zeggen. Werkt je vriendin? Niet echt representatief als je zo'n niet frisse lucht bij je draagt. Sterkte met dit probleem.