Ons meisje volgt nu dit schema 7.30 11.30 15.30 21.30 Na de voeding van half 4 valt ze altijd in een diepe slaap en maken we haar dus om half 10 wakker voor de vierde fles. Dit omdat ik had begrepen dat er niet meer dan 10 uur tussen de voedingen in mag zitten. Klopt dat? En wanneer mag er wel ongeveer 12 uur tussen zitten? Op het cb begreep ik dat 4 voedingen wat weinig zijn. (Ze krijgt 180ml water met 6 schepjes voeding). Ze weegt boven de 6 kilo en zit altijd boven de lijn qua lengte en gewicht. Op het pak van Nutrilon staat dat kindjes boven de 6 kilo 4 voedingen mogen van 180 ml water. Maar nu was ik laatst op het cb en daar zeiden ze dat wanneer ze maar 4 voedingen krijgt ze meer moet (210 water?). Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. En als ze nu al op 4 flessen zit is het dan verstandig om met 4 maanden met bijvoeding te beginnen of gewoon wachten tot ze aangeeft dat ze meer nodig heeft?
Hallo, Totdat je kindje 4 maanden is, is het belangrijk om niet langer dan 10 uur tussen een voeding in te hebben. Je kindje mag 210 ml water met 7 schepjes voeding drinken. Wanneer er in het gezin geen allergieën voorkomen, mag je vanaf 4 maanden beginnen met bijvoeding. Groeten eveline