@Ukkie2: thanks! Jij ook gefeliciteerd! Het leuke was ook dat we met z'n vieren tegelijk zwanger waren... (Ik ben de laatste.) We zijn dus nog meer naar elkaar toe gegroeid. Misschien dat ik er daarom zo mee bezig ben..?
@November2011: ik ben ook hartstikke blij natuurlijk! Maar in eerste instantie wist ik helemaal niet eens zeker dat het over haar ging (weet ik eigenlijk nog niet 100% zeker). En daarbij, als zij aan het uitrusten is en geen tijd heeft gehad om mij te sms'en, ga ik haar natuurlijk niet bellen...
wat een verschillende reacties zeg. Ik zou het ook irri vinden als ik het op fb (of hyves ofzo) zou lezen. Maar kan ook wel weer begrijpen dat ze het nog niet hebben laten weten (of inmiddels al wel?) Bij mij ging de bevalling heel erg snel en makkelijk, mijn familie en goede vrienden wisten wel dat ze zouden gaan inleiden op dé dag, dus was niet zo'n verrassing. Alleen toen ik ze om 12.30 uur zelf belde om te zeggen dat onze dochter geboren was schrokken er een aantal wel, ze dachten dat ik belde omdat ik me verveelde, niet dat ze er al was. En vooral omdat ik zelf belde. Dat was dan ook wel weer grappig.
Dit hebben wij ook gedaan. Onze ouders en broer/zus gebeld (om 4 uur 's ochtends), en de rest een sms gestuurd.
Argh, ik snap je frustratie. Mijn zus was bevallen, dat wist ik want ze had 10cm ontsluiting om 12.00 uur. Ik werd om 15.00 uur gesmst door mijn zwager: je kunt naar het ziekenhuis komen. Zit ik op de fiets, krijg ik een sms van een vriendin: Gefeliciteerd met je nichtje! Wat was ik kwaaaaaaaad. Echt heel erg. Mijn stiefmoeder had dus haar vriendinnen al gebeld om te zeggen dat ze oma was geworden + naam en geslacht, terwijl de familie nog helemaal niets wist. Krijg ik dus van een vriendin te horen hoe mijn nichtje heet en dat het dus een nichtje is. Het is wel wat anders gegaan, maar ik kan heel goed snappen dat je het niet leuk vind zoiets op FB te lezen. Ik zou het zowiezo niet eens op FB zetten als mijn zus is bevallen, zonder dat iemand er van af weet. Ik hoop dat je snel uit je zenuwlijden verlost wordt!
Ik kan me voorstellen dat je het niet zo leuk vindt, maar ik vind het idd van degene die het op facebook/hyves etc. zet stom, niet van degene die bevallen is.
ik ben dan ook weer een van de dames die jou volkomen begrijpt !! Ik vind heel eerlijk ook dat die zwager even moet wachten met iets op welke site dan ook op internet te zetten!!! Dat vind ik gewoon met fatsoen te maken hebben. De ouders zullen het zelf liever tegen mensen willen zeggen als dat het nu al heel snel rond zal gaan... Toen ik beviel stond het ook bij een van mijn vriendinnen op hyves. terwijl ik mijn eigen familie nog niet eens ingelicht had!! Dus heb haar toen idd wel even aangesproken. en zelf heb ik hoe moe ik ook was snachts toch al mijn vriendinnen een sms gestuurd met een foto!! maar hoe dan ook proficiat want het is zeker bijzonder als een van je beste vriendinnen bevallen is !!! ps mss is ze zelf ook niet kapot van zwagers actie
mee eens hoor. is ook het gevoel dat dus iedereen het al weet behalve jij. ze kan er niks aan doen natuurlijk dat haarr zwager het erop heeft gezet. vind dat trouwens ook niet zo netjes van haar zwager, snap dat hij heel erg trots is en blij, maar vind dat iets voor de ouders om te doen (of als de ouders willen dat hij dat doet.) maar goed dat is een ander verhaal