Krijgt ze wel genoeg vocht??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Volgens het bureau mocht ik het laatste bordje pap voor het slapen gaan weglaten, nu denk ik ook dat, dat prima kan want volgens mij heeft ze aan haar avondeten genoeg en toetje en dan naar bedje, overigens nog nooit geprobeerd maar dat denk ik.
    Maar ik ben bang dat ze te weinig vocht krijgt op een dag.....volgens het bureau moet dat tussen de 500-1000cc zijn.
    Haar schema ziet er als volgt uit.

9:00uur fles 220/7 (als ze niet wilt drinken maak ik er pap van)
    10:30uur potje fruit 200 gram
    13:00uur boterham, met boter en vlees of kaas en beker melk van 90cc
    Dit is gewone melk geen opvolgmelk
    15:00uur koekje, rijstewaf en water krijgt ze tussen de hele dag, als ze dorst heeft kan ze drinken, maar dit zal neerkomen op een beker zo ongeveer (nuby rietjesbeker of kiddyboo antiknoei beker)
    17:00uur avondeten tussen de 200-250 gram en yoghurt 100 gram beker water, drinkt ze paar slokjes van.

Tot nu toe kreeg ze dan voor het slapen gaan om 19uur bordje pap 130cc en 7 scheppen dromerig avondpapje. Ik geef dit omdat ze absoluut geen fles meer wil drinken in de avond, heb al geluk dat ze 's ochtends nog wil drinken, daarom maak ik er pap van. Volgens het bureau zou de pap na het eten niet meer hoeven omdat ze zowiezo al aan haar 300cc aan melkproducten zit, maar ik ben 'bang' dat ze dan wel te weinig vocht krijgt....
    Uhm wat vinden jullie? Genoeg vocht of toch nog pap blijven geven? Ze eet de pap trouwens wel altijd op. Ook omdat ze denk ik zo rond de 10,5 kilo weegt vonden ze dit niet meer nodig.

Sorry, sorry heel warrig verhaal, kan iemand wat zeggen over de vochtinname ?is dat voldoende zonder de pap in de avond?

Bedankt dames voor het lezen :)

2. Humava

Humava Niet meer actief

Mijn dochter drinkt juist bijna niks anders dan melk.

Hier krijgt ze:

8.00 bordje pap van 150+5
    13.00 2 broodjes evt paar slokjes drinken
    13.30 120 ml halfvolle melk
    15.00 fruit met evt paar slokjes drinken
    18.00 ong 150 gr. Avondeten en een beetje yoghurt
    19.15 fles 180+6 (gaat niet altijd op)

Als ze al iets anders dan melk drinkt is het niet meer dan 50 ml.Ik denk dat mijn dochter nog minder drinkt dan jou dochter. Ik heb ook op het cb gevraagd of het kwaad kan maar zij zei van niet. Ook omdat het nu niet zo warm is buiten. Maar ik ga er nog geen fles vanaf halen want dan ben ik bang dat ze wel te weinig vocht binnen krijgt.

Je zou evt bij de fles melk van 's middags een beetje thee kunnen doen. Dat ga ik morgen proberen. Dan krijgt ze weer wat meer binnen.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ok bedankt voor je antwoordt.
    Ze krijgt in de middag een beker melk daar drinkt ze dan soms aan gaat uiteindelijk wel leeg, doe er altijd extra water in.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze krijgt genoeg vocht binnen hoor, je mag het avondeten en fruit ook meetellen. Dan zit je in ieder geval al op 800ml en dit is prima!

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    In fruit en groente zit indd ook vocht :)

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Idd, incl fruit enz minimaal 500cc vocht en daar zit ze ruim aan!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze krijgt genoeg vocht en genoeg zuivel, dus die pap 's avonds kan er rustig van af :)

Deel Deze Pagina