dit is lullig.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ja daar heb je gelijk in. Dat zie ik nu ook.
    We gaan nu ook over op een geregistreerd bureau.

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Meid, fijn dat de lucht geklaard is en dat je nog even oppas hebt om orde op zaken te stellen. Zo zie je maar dat de soep niet altijd zo heet gegeten wordt als hij opgediend wordt ;)

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik ben zowel geregistreerd als niet geregistreerd netto 300 euro kwijt aan oppas als ik de nieuwe baan aanneem. Dat is best wel veel....

Nieuwe baan = supermarkt
    Oude baan = gezondheidszorg

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik persoonlijk zou de oppas zelf wel aangeven. Vind het echt niet kunnen om zwart geld bij te verdienen als je een uitkering hebt. Heb zelf een uitkering omdat ik afgekeurd ben voor werk en ga dan niet ergens anders even zwart werken. Dat soort mensen verpesten het voor de mensen die echt te ziek zijn om te kunnen werken. Je mag me haar naam wel geven dan geef ik ze zelf wel even aan.

Je mag trouwens ook bij een uitkering wat bijverdienen maar dan wel gewoon wit!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lekker gastouderbureau... daar zou ik dus absoluut niet verder mee in zee gaan. Die stellen zich wel heel bijzonder op en daar ga je vroeger of later meer gedonder mee krijgen.
    Ik denk namelijk dat de mogelijkheid er is dat zij deze actie hebben ondernomen om de situatie op de spits te drijven en te zorgen dat je wel bij hun moet gaan komen voor de oppas...
    Kwalijke zaak, zoals zij het hebben opgepakt. Zou voor mij de laatste keer zijn dat ik contact met ze heb gehad.

Blijft niet zo handig dat jij de naam van je oppas hebt genoemd, maar zolang jij geen kinderopvangtoeslag krijgt, is het enige wat zij fout doet, zwart werken. Jij mag verder gewoon iedereen op je kind laten passen die jij maar wilt, als je maar geen kinderopvangtoeslag krijgt voor een niet-geregistreerde oppas.

6. raspberry

O, ik lees nu dat zij een uitkering heeft en zwart bijverdient? Daaraan zou ik dan dus weer absoluut niet mee willen werken.

7. raspberry

Ze kan blijkbaar wel kinderen opvangen, dus aan haar om de opleiding te gaan doen dan, zich te laten registreren en gewoon wit te gaan werken, naast eventueel nog een gedeeltelijke uitkering, als ze niet in staat is om een fulltime salaris binnen te brengen, omdat ze bijvoorbeeld niet 4 kinderen tegelijk op kan vangen of geen 5 dagen in de week opvang kan doen...
    Ze KAN werken, toont ze aan met het oppassen en dan werkt het in dit land zo, dat je ook maar gewoon GAAT werken dan.

8. prettymum

prettymum Niet meer actief

#48 prettymum, 17 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2013
    Wat raar dat zij een uitkering ontvangt omdat ze is afgekeurd, dus niet kan werken maar dus wel zwart oppaswerk kan verrichten. En dus zowel geld ontvangt als oppas met daarbij het geld van de uitkering?

Wat zij doet is illegaal. Ze betaalt geen belasting voor het werk wat ze doet en krijgt bovenop haar salaris daarvan nog eens een uitkering die is opgebracht door alle mensen in Nederland die wel gewoon belasting betalen.

Als ze kan werken als oppas hoeft ze toch geen arbeidsongeschikheidsuitkering te krijgen? Of ze krijgt wel de uitkering, maar ga dan niet zwart bijklussen en kwaad worden dat je fraude uitkomt. Wie zijn billen brandt moet maar op de blaren zitten hoor.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik moet stiekem wel lachen hoor om sommige reacties...
    Natuurlijk is het hartstikke fout om zwart bij te beunen naast je uitkering, maar kan me voorstellen dat je er wél gebruik van maakt, schrik me altijd kapot als ik hoor hoe duur die opvang is. Vriendinnen van mij zijn zo onderhand voor een habbekrats aan het werk, zoveel moeten ze betalen voor de opvang...
    ( mijn dochter gaat btw naar opa en oma)

10. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je hetmij vraagt vind ik jou actie pas echt lullig!

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik weet niet wat ik er van vind... Sowieso vind ik een uitkering ontvangen en dan zwart er naast werken 'not done'. Als je in staat bent om dagelijks voor vier kinderen te zorgen, dan ben je niet (volledig) arbeidsongeschikt en ontvang je de uitkering, in mijn ogen, op dat moment dus ten onrechte. Ik zou daar zelf dus ook niet aan mee willen werken door mijn kind bij zo iemand te brengen.

Ik vind het niet heel slim dat je haar naam genoemd hebt, maar ik zeg ook wel eens dingen waarvan ik achteraf denk 'dat was niet zo slim...'. Je had haar misschien vooraf kunnen vertellen dat je van plan was om dat gesprek aan te gaan...maar dat is achteraf bedacht. Of haar reactie overtrokken is weet je niet, je weet niet hoe het gastouderbureau haar heeft opgebeld en wat ze gezegd hebben ed.

Als je het gesprek aangaat, zou ik haar uitleggen hoe het zit, maar je verder niet gaan lopen verontschuldigen (behalve dan voor het noemen van haar naam) oid.: de opvang voor je kind is JOUW keuze, niet die van haar.

Deel Deze Pagina