Ziekenhuis aborteert verkeerde helft tweeling | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Wat erg!! Ik weet dat ze misschien niet veel meer kunnen dan hun excuus aanbieden, maar jeetje wat komt dat lullig over nadat er zoiets is gebeurt. Ik vraag mij alleen af of het kindje het overleeft heeft, want hij was wel 'al' 32 weken.. Dan hebben ze toch een redelijke kans ?
Mijn mond viel al open van het nieuwsbericht, maar toen ik las dat het met 32 weken is gebeurd kreeg ik mijn mond al niet meer dicht van verbazing. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe ouders die beslissing hebben kunnen nemen, een paar weken later en ze waren beide ter wereld gekomen en dan had het ziek kindje misschien nog kunnen overleven. Hoe vaak worden er wel geen diagnoses gesteld met als resultaat toch een gezond kind. En zelfs al was de diagnose helemaal correct. Een paar weken extra hadden ze toch wel kunnen wachten? Ik kan die beslissing echt niet begrijpen. En over dat ziekenhuis heb ik al helemaal geen goede woorden, prutsers.
mogelijk was het zieke kindje op de één of andere manier een 'gevaar' voor het gezonde kindje? Ik neem aan dat de beslissing niet zomaar genomen is... En nu zijn ze mogelijk alsnog beiden kindjes kwijt. Wat ontzettend heftig dit zeg.
OMG.... ben er echt helemaal naar van... Mijn moederhart is voor de zoveelste keer gebroken deze maand...
Vaak word het zieke kindje weggehaald omdat de gezondheid van de Andere baby in gevaar kan komen, het zal dus vast medische noodzaak zijn geweest, anders hadden ze haar denk ik de tijd wel hit laten zitten. Afschuwelijk dit
Ze is nu beide kindjes kwijt Melbourne hospital aborts wrong twin Hospital Kills "Wrong" Twin in Abortion, Both Babies Now Dead | LifeNews.com The newspaper indicates an ultrasound tech checked on the healthy baby before the abortion and determine the child was in a separate amniotic sac than the sibling. However, the abortion, which took place Tuesday afternoon, went awry and the wrong baby was injected with drugs meant to end his or her life. Afgrijselijk , maar 'zelfs' alleen al het stukje waar een baby van 32(!) weken actief wordt dood gemaakt.
Het moest dus op doktersafvies ( het kindje dat ziek was aborteren) Australische artsen hebben bij een vrouw die zwanger was van een tweeling, per ongeluk het verkeerde kind weggehaald. Een van de kinderen had een levensbedreigende hartafwijking. Het Royal Women's Hospital in Melbourne heeft de fout bevestigd en zijn excuses aangeboden. Zware hartafwijking Een vrouw uit de staat Victoria had haar twee kinderen al een naam gegeven toen zij op doktersadvies moest besluiten een van de twee baby's weg te laten halen. Het kind had een zware hartafwijking. Dodelijke injectie Onderzoek had uitgewezen dat de andere baby gezond was. In het ziekenhuis ging het mis. De artsen gaven het verkeerde kind een dodelijke injectie, schrijft The Herald Sun. Na de fout zat er niets anders op ook het doodzieke kind te aborteren. Verschrikkelijke tragedie Beide dode kinderen zijn via een keizersnede weggehaald. Het ziekenhuis sprak in een verklaring van 'een verschrikkelijke tragedie' en heeft de familie excuses aangeboden. Hoe de vergissing kon worden gemaakt, wordt onderzocht.
Gelukkig heb ik in Nederland nog nooit van een dodelijke injectie gehoord! In zo'n ontwikkeld land als Australie zou je denken dat ze slimmer waren dan dit!!!!!!!
Ja raar he, als ze het kind er gewoon uitgehaald hadden had het nog een (goede?) overlevingskans gehad. Of zie ik dat nu verkeerd. Misschien dat ze keuze niet had, maar als het mij te doen stond zou ik geloof ik toch ook willen dat het zieke kindje er gewoon levend uitgehaald zou worden zodat je afscheid had kunnen nemen. Het komt zo allemaal heel hard op me over.
volgens mij wordt die injectie vaker gebruikt bij meerlingzwangerschappen. omdat je dan een bevalling niet inleid. maar wil dat maar 1 kind sterft.. brrrrrrrrrrrrrrrrrrr.. tis gewoon zo naar.... ik denk dat ik dan eerder had gekozen om ze dan gewoon geboren te laten worden maar je weet niet wat de afwijking was. wat de arts gezegd heeft. wat er verder aan complicaties waren...
Ik vind het vooral ongelooflijk dat hier geoordeeld wordt over een situatie waarbij niemand van jullie zich, gelukkig (!!) iets kan voorstellen. Dégoutant!
Verschrikkelijk, niet een maar twee kindjes kwijt. En dat terwijl het kindje gewoon helemaal gezond was! Hoe hebben ze in hemels naam zo'n verschrikkelijk grote fout kunnen maken?!
Elke: het topic gaat ook niet over wat wij zouden doen, alleen dat het schandalig is dat zoiets fout is gegaan.
Oh de tranen staan in mijn ogen wat lijkt me dit erg als ouder zijnde Eerst krijg je te horen dat 1 van de 2 uit de buik moet om medische redenen ivm ernstige hartafwijking en dan geven ze het gezonde kindje een dodelijk injectie. Oh bah.. ik val even helemaal stil.. rip kindjes
ooo wat vreselijk... heb er ook geen woorden voor. verschrikkelijk wat een ellende voor de moeder en vader en alle betrokkenen!
Gatver ik weet niet wat ik lees ... zo denk je in verwachting te zijn van 2 pachtige wondertjes, zo moet je ze beide laten gaan zonder er ook maar van te hebben genoten! Afgrijselijk!