Ik heb op de laatste dag van mijn mentruatie seks gehad. Nu heb ik gehoord dat je tijdens je menstruatie niet zwanger kan worden. Maar kan dit wel als je daarna een aantal keer de pil vergeet? Ik ben namelijk wel weer aan de nieuwe strip begonnen (zaterdag) maar ben daarna vergeten de volgende 2 pillen in de te nemen. (zondag en maandag). Hoelang leven die zaadcellen eigenlijk?
5 à 7 dagen, er is dus inderdaad een behoorlijke kans dat je zwanger bent! Tijdens de menstruatie rijpt de eicel en er is maar een klein beetje nodig (een vergeten pil bijvoorbeeld) om die eicel te laten springen. Als je je pil juist inneemt is die kans zo goed als onbestaande, maar als je één pil en zeker als je er twee vergeet loop je een behoorlijk risico. Je kan eventueel nog een MAP nemen, ofwel je pil nemen tot je volgende menstruatie en dan een testje doen! Hangt er vanaf welke keuze je zelf maakt! Zou een kindje welkom zijn? SUcces!
5 a 7 dagen is echt uitzonderlijk hoor. 48 uur max, de meeste vrij snel dood. laatste dag van menstruatie plus 48 uur.. daarna pas de pil vergeten, dan moet er nog een eicel rijpen. ik denk dat de kans klein is.
Ah, goed om weten Natasja! Mijn arts zei dat de eicel al tijdens de laatste dagen van de menstruatie rijpt?