Wie weet welke verzekering hormoonspuiten (zonder iui of ivf e.d.) 100% vergoeden zonder een maximum te stellen? Mijn eigen verz stelt een max. van 2000 euro.. nou daar blijk je dus zo op te zitten hoor ik hier!~ Moet dan snel nog mijn ziekenfonds veranderen, kan ik mooi per januari beginnen met spuiten! Alvast bedankt! Linneke
Ik weet dat ONVZ en UNIVE wat ruimer zijn qua hormonen, maar volgens mij vergoed niemand alles 100% Echt maar tot een bepaald bedrag. Dan zou je eens alle verzekeringen na moeten kijken, of mailen. Succes iniedergeval!
Ik zit bij CZ en ben aanvullend verzekerd. Ik krijg al mijn hormonen vergoed. Volgens mij ligt het er ook aan welk merk je spuit. Ik spuit Menopur en krijg dus alles vergoed. Ben nu met IUI bezig, maar daarvoor kreeg ik ze ook vergoed. Ik zou het even goed navragen, als ik jou was.
Ik heb Zorg en zekerheid av top, en die vergoed ook 100% ( dit geld voor puregon en menopur) heb hier eerst z en z voor opgebeld en het zwart op wit aangevraagd zodat je bij de apotheek altijd een stok achter de deur hebt.
Even een andere opmerking: er kan in de Voorwaarden van een verzekering staan dat als je nieuwe klant bent en je aanspraak wilt maken op een bepaalde module je eerst twee jaar premie moet hebben betaald.... Dat je hier ook even naar kijkt Gr. Danielle PS. Ik had dit grapje bijna bij FBTO toen ik van mijn eigen FBTO verzekering overstapte op een collectieve (via werk) verzekering van FBTO. Ze lieten me weten dat ik als 'oude' klant niet die twee jaar hoefde te wachten om ICSI vergoed te krijgen.
ik ben bij vgz verzekerd maar je hebt wel de plus-aanvullende verzekering nodig om alles vergoed te krijgen.
Oh super thanks meiden! en hoe snel waren jullie zwanger na de hormoonspuiten French, Shaartje en Danielle? Nou, zal nu eens even vergelijken tussen CZ, VGZ, ONVZ en Zorg en Zekerheid..~! Nogmaals bedankt! Scheelt me heel wat uitgezoek, hoef ik niet àlle verzekeringen af en door alle vergoedingen te gaan! Liefs Lin(neke)
Ik heb twee hormoonkuren gehad en drie pogingen tot zwangerschap: De eerste deed het niet goed. Had wel follikels met eicellen, maar ze waren niet goed genoeg voor een bevruchting. De tweede keer is de hormoondosis veranderd en had ik goede eicellen en waren er vier bevrucht. Eentje is toen teruggeplaatst, maar helaas heeft die zich niet ingenesteld. De derde keer had ik alleen de Pregnyl nodig tijdens mijn eigen cyclus en hebben ze twee embryo's teruggeplaatst. Eentje daarvan heet nu Vera 8) Succes met zoeken. Gr. Danielle
Ik heb IZA en het is nog super onduidelijk, de eerst is nu vergoed maar de toekomst is nog onduidelijk... weet iemand hoe dat werkt met machtigingen?
Hoi heb CZ aanvullend! Hebben alle hormonen 100% vergoed! - decapeptyl - Gonal-f - Puregon - Pregnyl - Menopur - Progestan Liefs Marjo
Linda; volgens mij moeten de machtigingen aangevraagd worden door de behandelend arts, je gyn dus.. Dat zei die van mij tenminste.. Ze wilde er ook bewijzen bij doen, zoals bloeduitslagen ed dat ik echt zelf geen eisprong heb en clomid ook niet werkt.. Maar ze accepteren het niet.. Dan moeten ze iedereen.. Ze hebben bij mn eigen verzekering wel extra verzekering, stuk duurder en die vergoedt maar tot 2000 euro, maar werd hier gewaarchuwd datje daar zó op zit! Suc6 en vraag anders je gyn eens , misschien weet die meer! En anders je ziekenfond seven bellen, of even op hun site kijken, onder vergoedingen.. Linneke (die zit te w88 op dr ongi.. kan ik met Clomid beginnen, wat toch niet werkt, maar eigenwijze Fert. arts gelooft blijkbaar mn gyn niet en wil zelf zien dat het niet werkt! pfffff wat n verlkoren tijd.. en zul je net zien wordt ik niet zelf ongi.. moet nog 2 weken w88 tot ongi opgewekt mag worden..Hoop zo dat ik t zelf wordt)
ha linneke gedoe zeg niet leuk Ik geloof dat ik je een beetje heb 'geraakt' w.b. de 2000 euro, maar das puur waarschuwend he...ik zit nu in de 5e maand, en stel dat je per maand maar i doosje van 450 IE nodig hebt, dan is dat al: 5 maand x 220 = 1100 euro, en 450 IE betekent 6 dagen 75 IE spuiten....(en bij mij was de kortste cylcus van dag 3-9 spuiten, das al 7 x) ik wil je niet ongerust maken, maar alleen maar 'waarchuwen' dat je misschien toch nog meer moet bijverzekeren succes! Gr bengel
He bengel, nee maar ik wil niet tekort hebben, dus ga me echt bijverzekeren.. Want voor die 200 vergoeding moet ik ook al bijverzekeren, tyerwijl ik al extra aanvullend ben verzekerd, dus dat wordt me gewoon veel te duur voor zo weinig ervoor terug! Beter een verzekering die goedkoper is, of even duur die onbeperkt vergoedt! Ben blij dta je t zei, maar kreeg ook al pbtje die zei dat ook, zij zat in 2 mnd al over de 2000 Linneke
Ik heb vandaag op www.freya.nl een heel overzicht gevonden met welke verzekeraars wat, hoeveel enz. vergoeden... en ook wie zonder meer accepteert en wie vragenlijsten/uitsluitingen hanteert. Moet zelf ook overstappen, en zie door dit overzicht eindelijk door de bomen het bos weer....
carulien en muuske: kregn jullie het vergoedt zonder dat je iui of ivf etc had? dus alleen om eisprong op te wekken>>? alvast bedankt! Linneke