Dit zijn mijn gedichtjes die ik had voor mijn dochtertjes. Op mijn dochter Süreyya hebben wij 9 jaar moeten wachten en hadden toen het volgende gedichtje op haar kaartje. Eerst kwam de grote wens, dat werd een stil verlangen Naar dat ene kleine mens, dat wij zo graag wilde ontvangen Toen we dol gelukkig konden zeggen, ook voor ons is er nu 't begin Is het geluk niet uit te leggen, als je weet "er komt een gezin" Want na vele jaren wachten, is na hoop, verdriet en veel geduld Met dit mensje in gedachten onze grootste wens vervuld Op 07-08-2006 werd onze dochter geboren Die vanaf 16.04 die middag bij ons zal horen Haar naam is Süreyya Günadiye en ze is kern gezond Want ze is 50 centimet en lang en 3720 gram Toen kreeg ik op 07-03-2007 met 12 weken een miskraam en toen had ik een vlinder van klei gemaakt en als lijfje de zwangerschapstest Op de ene vleugel stond dit: Als een vlinder naar het licht, ben je ons vooruit gevlogen Onbereikbaar ver en toch zo heel nabij Om voor eeuwig tussen de sterretje te wonen waar geen pijn of verdriet zal zijn We hadden je zo graag gekent, en je zo veel liefde willen geven Nu weten we niet wie je bent, misschien in een ander leven Je was zo welkom.......... En op de andere vleugel stond: Pappa, mamma en je zusje Süreyya O 7 maart 2007 ben je van onz weggevlogen Op 27 november 2007 werd 14 weken tevroeg onze 2de dochter geboren We hadden het volgende gedichtje op haar kaartje: Dit stond op de linker kant van het kaartje: Veel te vroeg en veel te klein, in een glazen huisje. Zonder hulp van pappa en mamma, hier een slangetje, daar een buisje. Veel te vroeg en veel te klein, een dochtertje en een zusje. En alles wat wij kunnen doen, is een aaitje en een kusje. Veel te vroeg en veel te klein, je zult alles moeten geven. En al een echt vechtertje moeten zijn, onze enigste wens: hou ons meisje in leven. Dit stond op de rechterkant van het kaartje: Ik ben Sureyya Gulnadiye en laat u weten dat, 14 weken eerder dan verwacht op 27 november 2007 mijn zusje Derya Gulay is gebracht. Ze is slechts 30 cm lang en weegt 795 gram En zag het levenslicht in het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Derya komt pas naar huis over een onbekend aantal nachten Dus het kraambezoek moet nog even wachten. Voor ons zijn het hele speciale gedichtjes. Misschien zijn en mensen hier die er iets aan hebben. Groetjes, Claudia