Zelf een quiche maken, hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sisa, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik wil morgen een quiche maken, maar niet met een standaard pakje maar gewoon zelf, met bladerdeeg of filodeeg. Wie doet dit weleens een heeft een lekker recept? Ben benieuwd!

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik doe het met bladerdeeg. zalm. aardappel en spinazie.

recept? gewoon alles bij elkaar gooien en 30 min in de oven.

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Spekjes uitbakken - prei fijnsnijden en kort meebakken - paprikapoeder (naar smaak) erover - dit in een met bladerdeeg bedekte vorm - kluts 2 of 3 eieren los en doe hier wat geraspte kaas bij - eventueel vorm afdekken met restant van bladerdeeg (maar dit hoeft niet) - afbakken in de oven op ongeveer 180 graden, ongeveer 25 tot 35 minuten (tot de korst knapperig en mooi goudbruin is).

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Met brocolli, spekjes, paprika..

Bladerdeeg in de vorm..

Spekjes bakken met de paprika, brocollic 5 minuutjes koken, Dan nog even meebakken met de spek en paprika.. eitje kloppen met een scheutje melk..

De brocolli, spek en paprika in de vorm, dan het ei/melk mengsel er op.. Dan een laag kaas , lekkere oude oid.. En in de oven.

OP ah staan lekkere recepten!;)

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Geweldig dames, hier kan ik al mee vooruit, bedankt! Maar ga zeker ook even op de site van AH kijken!

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

met brie is ook lekker of geitenkaas, spekjes en prei

of tomaat en mozzarella

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou geen bladerdeeg gebruiken maar deeg voor hartige taart van Koopmans (naast de pakjes bladerdeeg in de vriezer in de supermarkt). Is veel minder vettig en zwaar dan bladerdeeg, veel lekkerder vind ik.

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Deze van AH kan ik echt aanraden!:
    klik!
    Ik heb m al zo vaak gemaakt en iedereen vindt m lekker. Tip, doe ietsje minder slagroom dan in het recept staat en ietsje meer kaas. Succes gegarandeerd. :)

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik gebruik ook meestal de pakjes quichedeeg van Koopmans. Soort bladerdeegplakjes uit de vriezer.
    En dan een vulling van heel goed uitgelekte ('s ochtends al goed laten ontdooien in een zeef!!) gesneden bladspinazie. 4 eieren, brie in stukjes en wat zout en peper.
    Alles mengen en in de vorm een half uurtje in de oven. Heel erg lekker!
    Ook lekker met zachte geitenkaas i.p.v brie.

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant

Deel Deze Pagina