Dit is toch allemaal niet normaal meer......kan er niks meer bij hebben

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door muisje14, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

#1 muisje14, 24 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2011
    [FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Afgelopen dagen is er zoveel gebeurt. Ik kan het bijna niet meer relativeren. Afgelopen woensdag avond is Bas maar eens begonnen met huilen wanneer hij op bed ligt. Het is echt verlatingsangst. Maar dat gaat dus de hele nacht door (met tussenpozes van 20-30 min). Dus we zijn behoorlijk op moet ik zeggen. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Donderdag is Stijn geopereerd aan zijn liesbreukje. Alles is verder goed gegaan. HIj mocht behoorlijke pijnstilling hebben. 2 dagen lang 3x 240 mg. Hierdoor kreeg hij diarree. Dus steeds als hij poepte zaten al zijn kleren meteen onder. We dachten dat hij nog pijn had van zijn operatie toen hij afgelopen dagen zo jengelde/huilde van de pijn. Maar ondertussen had meneertje weer een loopoor (of in elk geval prut uit zijn oor) en weer veel last van eczeem.[/FONT]

Vorige week ben ik al bij de HA geweest .Moest erheen voor mezelf omdat ik een overbelaste pols heb, komt van de WII, maar goed hij doet echt pijn en niet handig met 2 kids. Dus toen had ik Stijn ook meegenomen en vroeg naar zijn eczeem(2de keer in 2 weken). Dat gaat echt over zei de HA, echt waar. Ik zei en zijn loopoor, want dat zit er ook weer. Ja daar hoef ik niet naar te kijken want het loopt nu. Maar goed een loopoor vanaf 13 dec??? met tussenpozes van een paar dagen niet??? Ja ik ben geen dokter dus het zal wel..
    Maar ff de draad weer oppakken. Gisteren was Stijn zo aan het huilen en steedds over zijn eczeem aan het wrijven dat ik de HAP gebeld heb. Ik mocht om 20.40 uur komt. Ik moest nog 2 uur wachten voordat ik kon gaan dus ff met Bas spelen. Alleen tijdens het spelen (ik moest hem gaan pakken) viel hij met zijn hoofd op de grond. Vanaf 30 cm hoogte. Dus Bas huilen. Ik pak hem op en ineens is het stil en valt zijn hoofdje op mijn arm.... hij was flauwgevallen... oh echt zo eng. Ik schreeuwde naar mijn man dat hij naar beneden moest komen. Toen mijn man beneden was kwam Bas alweer bij (denk 30 sec bewusteloos geweest). ff met een koud washandje door zijn gezicht en maar weer de HAP bellen, want ja weet het ook allemaal niet hoor. Asistente overleggen. Nee we hoeven niet te komen, want hij is al 2 geweest en hij is alert (oke net een maand 2 maar wel een maand te vroeg geboren, maakt blijkbaar ook al niet uit). Ik nog zeggen van ik moet hoe dan ook al komen voor mijn andere kindje. nee echt niet nodig hoor. wel ff om de 2 uur wekken vanacht. Ach ja huilen doet hij normaal toch al de hele nacht dus geen probleem. Bas heeft gewoon een lichte hersenschudding. Ik voel me echt een slechte moeder, maar ik weet ook wel weer dat ik er niks aan kon doen. Nou ja jullie snappen het denk ik wel

Dus ik om 20.40 uur met Stijn naar de HAP. Voor het eczeemheb ik een of andere zalf gekregen. net zoiets al vaseline alleen wat makkelijker te smeren (trekt vrijwel direct in de huid) Maar toen zijn oortje. er zat weer veel prut in dat de HA al zei bah dat ziet er niet lekker uit. Hij keek met zo'n ding voor in zijn oren . Toen hij het eruit haalde zat er allemaal groene prut aan. Eh ja... zei de HA duidelijk een loopoor. En hoe oud is uw zoontje. 4 maanden is hij zei ik... oke zei de HA. Onder de 6 maaden komt een oorontsteking, en dus ook een loopoor, bijna niet voor en onder de 3 maanden is het al bijna helemaal uitzonderlijk. Ja Stijn was 2,5 maand toen hij een loopoor had en daarvoor heeft hij dus al zijn oorontsteking gehad. Wat de HA wel vreemd vond is dat Stijn al wel 6 weken met een loopoor loopt (met tussenpozes dan) en dat onze eigen HA hier weinig aan gedaan heeft. Wat hij zei dat als een loopoor na 2 weken niet over is dat ze dan oordruppels geven. Die hebben we nu dan ook gekregen.

Vanmorgen was Bas nog best hangerig en jengelig. Dus heb hem een zetpil gegeven tegen de (hoofd)pijn. Stijn was ook weer lekker aan het huilen. Dus mijn dag is alweer lekker begonnen. Ik weet niet of het morgen lukt om te gaan werken (aangezien ik niet weet of dat de kids helemaal lekker zijn) maar voor mijn zou het wel goed zijn om ff te gaan (is tenslotte ook maar tot 12 uur voor mij)
    Zo is een lang verhaal geworden, maar ik moest het ff kwijt.

Dit is Stijn zijn eczeem Het ziet er erg rood uit en het voelt ook heel erg schraal. Foto is niet helemaal scherp te krijgen.

2. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ach goss....Wat een gedoe allemaal. Mijn oudste had eczeem op zijn armpjes en beentjes en is na zijn eerste jaar over gegaan. Krijgt hij speciale voeding en is er al eens gekeken naar kma? Mijn oudste kreeg de eczeem echter wel pas na 6 maanden en niet zo heftig over zijn gezicht. Hij heeft nu ook een loopoor wat echt al weken duurt..heb nu sinds woensdag ook druppels maar er blijft prut uitkomen maar wel minder. Ook zit hij al tijdje aan de diarree en zijn billen zijn helemaal kapot zo zielig. Deze maanden zijn niet ideaal met kinderen en ben blij als de zomer weer begint.

Wil je verder succes wensen want als moeder moet je gewoon helaas door... ken het gevoel

3. muisje14

O ja was het er vergeten in te zetten, maar Stijn heeft een koemelkallergie waarvoor hij Nutramigen krijgt. Toen we daarachter kwamen had hij helemaal geen eczeem. Dat is ineens op komen zetten

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Dan ben ik wel bang dat het erbij hoort...De HA heeft enigs sinds gelijk het gaat weer weg alleen niet binnen een paar weken. Ik had als baby kma en had dauwworm (hele erge eczeem mijn romper zat steeds aan mijn huid geplakt). Bij mij was de eczeem met 2 jaar weg. Wil je niet laten schrikken maar is helaas wel de waarheid. Voor mijn zoontje heb ik lichte hormoonzalf gekregen die ik heel licht moest opsmeren maar wel onbeperkt mag gebruiken, dit hielp bij ons perfect maar zoals ik al zei was hij al wel iets ouder en ben geen dokter dus geen idee wat wel en niet mag.

Mijn broertje heeft nergens last van gehad als baby en kreeg vanaf dat hij 6 was hele erge eczeem en ik heb vanaf die 2 jaar nooit meer last gehad.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Heb je de Nutramigen via de kinderarts gekregen?
    Je zou namelijk nog een stapje verder kunnen gaan en hem Neocate kunnen geven. Dit gaat allemaal alleen via de kinderarts.

Mijn zoon heeft heftig eczeem gehad als baby(begon met een dag of 10-14 al)
    Hij sliep in krabpakjes tegen het krabben en mocht maar 1 x per week even in bad.
    Hormoonzalfjes enzo hielpen niet zo veel.
    Hij heeft tot 6 maand bv gehad en daarna overgegaan op Nutramigen.
    Pas toen hij overging op sojamelk verdween het eczeem als sneeuw voor de zon.
    Als ik je zo hoor zou ik er voor zorgen zo snel mogelijk bij een kinderarts te komen.

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Sojamelk mag toch niet voor 1 jaar ofzo omdat de kans bestaat dat ze voor soja een allergie ontwikkelen ofzo? Is mij toen verteld.

Maar idd naar de KA lijkt me geen overbodige luxe

7. muisje14

De nutramigen hebben we via de arts van het CB gekregen. We lopen dus nog niet bij de kinderarts. Ik dacht zelf eerder aan een dermatoloog vanwege zijn eczeem.
    Stijn had eerder klachten dat hij niet kon poepen dus vandaar dus ook kma. Hij poept nu verder gewoon goed. Met Nutramigen hoeven ze niet eens iedere dag, maar dat doet Stijn wel.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mij werd het door de diëtiste van mijn zoon aangeraden eens voorzichtig soja te proberen. Hij had toen al verschillende eliminatie en provocatietesten gehad dus ik wist eigenlijk al wel dat hij er tegen kon.
    kreeg een heel ander mannetje.

Ook voor het eczeem zou ik in eerste instantie naar een kinderarts gaan. Die kijken nét iets verder waar het vandaan zou kunnen komen.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113

Helemaal mee eens.

Ik had dat ook als baby en helaas was er toen niet zoveel goede middeltjes tegen.

Nu heb ik het nog steeds maar omdat ik nu weet waarom ik het heb kan ik het onder controle houden. Bij mij is het geparfumeerde producten, te lang veel warm water, het weer en hooikoorts.

Vooral in de winter met dit weer ( kou, vriezen en nat) heb ik vaker last. Misschien heeft jou kleintje dat ook wel. Julian heeft het in lichte mate. Maar omdat ik dat gelijk al bij de geboorte zag heb ik hem maar 1 keer per week in bad en geen geparfumeerde producten. Maar zo als jou kleintje het heeft heeft Julian niet.

Succes hoor, want je hebt het best zwaar even.

10. muisje14

En als moeder zijnde wil je eigenlijk niet klagen, maar soms moet je ff je hart luchten aan mensen wie je wel begrijpen en tips kunnen geven

Deel Deze Pagina