Ons zoontje van 1 is nooit een grote slaper geweest overdag. De laatste tijd sliep hij vaak 's ochtends een half uur en 's middags ongeveer 40 minuten. Prima, want daarna was hij weer vrolijk en was het slapen dus lang genoeg. Maar de laatste tijd lijkt het middagslaapje niet genoeg te zijn. Hij wordt huilend wakker (doet hij trouwens altijd als hij wakker wordt) en als we hem dan uit bed nemen, slaapt hij even later in onze armen verder. Zoniet dan is hij de hele tijd aan het huilen en wil bij je zijn. Hem dan weer in bed leggen lukt helaas niet, dan wordt hij wakker. Ook geprobeerd hem gelijk weer neer te leggen en zo in slaap te krijgen, maar helaas. Een flesje wil hij niet, het enige wat hij lijkt te willen is er uit en bij ons verder slapen. Maarja dat is natuurlijk niet de bedoeling. Iemand enig idee wat we kunnen doen om hem makkelijk verder te laten slapen? Alle tips en ideeen zijn welkom!
als je een nachtlampje laat branden dan? helpt hier redelijk goed namelijk.. om er even door heen te komen ben ik vaak naast zijn bedje op de grond gaan zitten tot hij in slaap viel.. op den duur ging het steeds beter, en nu, met een nachtlapje en de deur open slaapt hij weer super goed! bedenk me net dat je het probleem overdag hebt, dit kan dan alleen met de gordijnen dicht denk ik..
Idd overdag, kan het zo donker maken als ik wil, maar heb de gordijnen gewoon dicht en dan is het niet pikkedonker overdag.
Is het misschien ook een mogelijkheid om te veranderen naar 1 slaapje, alleen op de middag? Onze dochter sliep ok steeds korter de ochtend en middag en leek de rest van de dag ook zo moe. Werd er hangerig en huilerig van. Toen zijn we van de ene op de andere dag overgestapt naar middagslaapje en sliep ze ineens 3 uur achter elkaar. De ochtenden waren de eerste 2 weken nog wat lastiger, omdat ze rond half 11, 11 uur echt wel moe werd, maar daarna sliep ze van 12 tot 3 uur door. En na een week of 2 was ook de langere ochtend geen probleem meer.
ik zou proberen naar 1 slaapje te gaan. Daniƫl slaapt nu ook nog maar 1x en dan met een beetje geluk 3u, maar vaak is hij na 1,5u weer wakker. Vind het prima, savonds op tijd er weer in en lange nacht. Je hebt wel kans dat je dan met etenstijd ff moet gaan rommelen. Daniel wil nl naar bed als het eten bijna klaar is. Ruim voor het eten is te vroeg, na het eten eignelijk te laat of we moeten echt heel vroeg eten. Het is even schipperen, maar misschien wel een oplossing.
Is misschien wel een idee naar 1 slaapje te gaan. Heeft hij vandaag toevallig ook gedaan, kreeg em vanmorgen met geen mogelijkheid in slaap en is uiteindelijk pas om half 4 gaan slapen om vervolgens na 35 minuten alweer wakker te zijn... Moet eerlijk zeggen dat ik dat toch echt wel heel erg weinig vindt voor een mannetje van net 1 jaar. Maar ga gewoon eens proberen om er een nieuw ritme in te krijgen door hem na het middageten naar bed te doen en dan eens te kijken hoelang hij slaapt. En ik neem aan dat jullie je kleintje als dat een keer nodig is, toch 's ochtends naar bed doen? Of rekken jullie dan tot na het eten door wat vroeger een boterham te eten? Best lastig..... hihi
Mijn kleine man is een jaar en een week en si ds 3 dagen is hij zslf overgestapt naar 1 slaap. Slaapt 's ochtends wat langer als anders en houdt het nu vol tot ongeveer 11 uur. Gaat dan ook naar bed en slaapt ongeveer 2,5 uur. Krijgt dan tegen half 2 zijn 2 broodjes. Vlak voor hij naar bed gaat krijgt hij zijn fruit en wat drinken. Gaat prima!
Hmmm.....geen succes vandaag 1 slaapje. Vandaag om half 12 broodje gegeten en rond 12.15 u naar bed, maar ook dan is hij gewoon een half uur later wakker. Met als gevolg nu alweer rode wangen, moe, maar niet willen slapen.... Best lastig hoor!! Ga maar even een wandelingetje maken.