nee ok, dat snap ik. maar goed, in dit geval verkopen ze een fiets voor de 'quarantaine' tijd om is toch?
Wat een raar verhaal! Ik krijg ook een beetje het idee dat de gemeente gewoon een stel fietsen wegsleept eens in de zoveel tijd, dan doet alsof hun neus bloedt en vervolgens de boel doorverkoopt... Heel vaag! Ik zou echt in alle staten zijn! :x
Hier is wat weggevallen zo te zien. Je hebt 4 keer....wat? De gemeente gebeld denk ik? En die andere fiets waar ie aan vast stond? Was die ook weg of stond die er nog?
Ik weet niet wat die 'quarantaine' tijd is? Verschilt misschien per gemeente? Ik maak uit het verhaal ook niet op dat dat het geval was (of ik heb er overheen gelezen).
Nou vandaag de gemeente gebeld, ze gaan mijn meldingen natrekken "wat wel even kan duren aangezien het er een heleboel zijn in de map" Dus daar wordt ik waarschijnlijk morgen over teruggebeld. Ook het juridisch loket gebeld, ik kan de gemeente aansprakelijk stellen voor de geleden schade aangezien zij de melding hebben van mij dat de fiets kwijt was. De mevrouw van wie de fiets nu is kan mij een bewijs overhandigen dat zij de fiets inderdaad van de gemeente gekocht heeft en daarmee kan ik een brief opstellen. De gemeente wist a.d.h.v. de melding dat de fiets van mij was, behalve aangiftes moeten zij ook deze bekijken (de organisatie die hierover gaat in ieder geval wel). En dan is het dus afwachten.... De mevrouw valt sowieso niets te verwijten want zij was van mening goed bezig te zijn, wat ik ook al dacht... Dus hier zit nog een staartje aan
Ja direct! Want ik had al een vermoeden dat zij hem hadden en niet zomaar een dief. De andere fiets was ook weg namelijk. Ik zag het niet zo gauw gebeuren dat een dief zoveel moeite deed voor 2 fietsen die zo goed vast stonden
das een behoorlijk foutje,maar als jij gewoon naar de poltie gaat en zegt dat jou fiets bij haar is halen hunje fiets terug en kan die vrouw geld terug vragen bij de gemeente probleem opgelost dantoch?
Dat hoop ik dan voor die andere vrouw, want normaal als blijkt dat je een fiets hebt gekocht die gestolen is, dan ben je je fiets kwijt en naar je centen kun je fluiten. Dit is natuurlijk een andere situatie, maar dan nog... Ik hoop het...
Maar als ze de fiets al zo'n 4 maanden heeft betekent dat dat ze hem zo rond begin december heeft gekocht. Da's nog niet eens 6 maanden nadat die was 'verdwenen'. Mijn man heeft ooit een fiets 'gevonden'. Stond bij hun flat al een paar dagen zonder slot. Gemeld bij de politie en toen moest hij een jaar(!) wachten of de eigenaar zich nog zou melden. In een andere stad laatst een kennis die een geldbedrag vond in een pinautomaat. Moeten ook een jaar wachten om te zien of de eigenaar zich meldt. Vind het dan vreemd dat vanaf de andere kant een gemeente (of politie) al na 5 maanden dingen mag accepteren als zijnde 'niet geclaimd' en dus kan verkopen... Zou dus ook eens navragen wat de standaard (wettelijke) termijn hiervoor is...
Nope, dit gaat niet op. Die vrouw heeft de fiets bij de gemeente gekocht en is volledig te goeder trouw (of hoe je dat ook omschrijft). Het komt er op neer dat zij er vanuit mag gaan dat de gemeente haar zaakjes goed op orde heeft en de fiets mocht verkopen. Ze mag de fiets dus houden en TS moet het met de gemeente oplossen.
Inderdaad wel altijd aangifte doen, al is het maar voor verzekering etc. Ik had een ouwe opoefiets in Groningen als stationsfiets, op een dag "pleitos", terwijl ik m altijd netjes "parkeerde" in de daarvoor bestemde rekken. Aangifte gedaan en kreeg toen te horen dat ik op een bepaalde datum naar een "verkoping" kon komen, onder vertoon van de aangifte en dan kon ik daar een andere fiets "kopen". Voor 30 euro oid heb ik toen een andere fiets gehaald. Hiervoor kreeg ik ook een bewijs mee, dat ik de fiets "eerlijk" heb verkregen. Maar hoelang de wachttermijnen hiervoor zijn durf ik niet te zeggen helaas.
Nou sorry, maar ik heb die fiets destijds voor 439,- gekocht van mijn hard verdiende eerste echte loon. Ik ben echt niet van plan te gaan betalen voor een "nieuwe" fiets via de gemeente, hun hebben een fout gemaakt, niet ik.... Een normale burger zou worden beschuldigd van heling en de gemeente kan zomaar fietsen weghalen en doorverkopen ondanks een melding? Lijkt me niet helemaal de bedoeling Gelukkig hebben ze die fout ook erkend; ik ben vanochtend gebeld door een man van het bedrijf die de fietsen binnenkrijgt, ze hadden indd een melding gehad van mij en ook indd de fiets weer doorverkocht. Nu gaat die overleggen wat een oplossing kan zijn voor deze situatie. Dus weer afwachten
dan ben je vast niet naar de kijkdagen geweest waar je gestolen fiets terecht kan gekomen zijn? als je daar niet komt opdagen mag de gemeente die fiets als eigendom tot zich nemen en deze weer verkopen...
Ik denk dat de situatie hier toch iets anders is dan een gestolen fiets, gestolen door een echte dief. De gemeente heeft de fiets weggehaald van het station. Ook tegen wettelijke bepalingen in. Ik heb namelijk het volgende gevonden: Weesfietsen, fietswrakken en foutgeparkeerde fietsen [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]Bij al deze fietsen geldt dat de gemeente de fiets niet meteen mag verwijderen, maar de eigenaar in de gelegenheid moet stellen de overtreding zelf ongedaan te maken. Dit betekent dat de gemeente de overtreding moet constateren en aan de eigenaar moet melden via een beschikking. De meest gebruikte manier daarvoor is het hangen van een label aan de fiets of het plakken van een sticker. Op die labels of stickers moet standaard een aantal zaken zijn vermeld, zoals de termijn waarbinnen de fiets verplaatst moet worden. Als de aangegeven termijn van de beschikking verstreken is, mag de gemeente de fiets verwijderen. Bij het verwijderen van de fiets moet de gemeente zo min mogelijk schade toebrengen aan de fiets. Als het nodig is, mogen sloten op kosten van de eigenaar worden doorgeknipt. De verwijderde fietsen moeten een bepaalde tijd worden opgeslagen voordat ze kunnen worden verkocht of vernietigd. Leuke bijkomstigheid is dat mijn fiets er pas net stond vanaf vrijdag en zondag weg was, zonder enig label of wat dan ook waarop stond dat ik hem moest verwijderen. Hij vormde ook geen direct gevaar waar hij stond, dan mochten ze hem namelijk wel direct weghalen. Dit is gewoon echt een domme fout van de gemeente.... [/FONT][/FONT]
Jeetje, wat een gruwelijk stomme fout van de gemeente zeg! Ik ben heel erg benieuwd wat ze nu gaan doen.
Vind ik ook een non-argument. Ik heb nog nooit gehoord van zo'n kijkdag. Nou ja, ik weet dat ze die wel eens doen, maar ik heb nog nooit een aankondiging gezien van zo'n dag. Of krijg je die thuisgestuurd als je ooit een gestolen/vermiste fiets hebt opgegeven?
Omdat ze hem zelf gejat hebben! Mijn fiets is ook een keer gejat geweest en ik vond hem terug bij een kroeg. Toen heb ik hem weer teruggejat. Kom nou zeg. Das mijn fiets!
Stel de gemeente maar aansprakelijk voor het door jouw betaalde bedrag van 439,-. Daar zijn ze gewoon voor verzekerd.
Als ze niet met een goede oplossing komen is dat ook mn tweede stap. Ik wou eerst kijken of het "normaal" op te lossen is Dus ben benieuwd waar ze mee zullen komen