Ik heb aankomende maandag een gesprek bij de gemeente, dus ben benieuwd. Lijkt me dat ze dus wel hun fout erkennen? Anders nodigen ze mij niet uit om langs te komen denk ik...
pffff asociaal he!! net zo gek als dat mn vader achteraf een gestolen scooter bleek te hebben gekocht, konden geen papieren bij komen dus netjes gemeld, na een jaar moeten wachten kreeg hij de papieren thuis gestuurd, alstublieft hij is nu van u...ergens vind ik het maar raar hoor dat ze nooit hebben uitgepluist of de echte eigenaar hem terug wou of misschien mn pa hem zelf wel had gestolen...had hij natuurlijk niet gedaan maar het is mij allemaal te makkelijk gegaan (van de gemeente dan he).. mijn scooter was ook gestolen, nou nooit wat van gehoord (had niet anders verwachten)..nu weet ik dus dat het verloren moeite is. Maar wat dom!! ben benieuwd wat ze zeggen...te gek voor woorden!
Ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt, maar de "nieuwe" eigenaar is volgens mij wel een dief (of heeft hem gekocht van een dief). Ik had mijn fiets bij de bushalte laten staan (op enkel slot). Toen ik de volgende ochtend (4uur) terug kwam stond mijn fiets er nog, maar in de bus blijven zitten tot de eind halte. Toen ik om 9 uur mijn fies kwam halen was ie foetsie. 1,5 jaar later zie ik gewoon mijn fiets staan bij de bushalte. Heb geen aangifte gedaan dus geen poot om op te staan, maar iemand ging wel doodleuk elke dag met mijn fiets naar de bushalte.:x Fiets was helemaal niet duur en ik heb al lang een nieuwe, maar toch erger ik me dood als ik mn fiets weer zie staan. (Eigenlijk wilde ik hem op slot zetten met een briefje "Als ik er niet meer op mag fietsen dan mag jij dat ook niet" maar heb ik toch maar niet gedaan. )
Ik heb helaas al 2 keer meegemaakt dat m'n fiets was gejat en beide keren aangifte gedaan. Nooit een bericht gehad over een kijkdag!
Niet bedoeld tegen jou, Anne, maar voor iedereen in het algemeen: Nóg een reden om toch aangifte te doen! Verschilt misschien per gemeente?
Ik had hem dus gewoon weer teruggejat! Wat eigenlijk geen jatten is Mijn pa had laatst ook iets raars. Fiets van mijn oom was gejat uit onze voortuin. Ziet ie later twee jongens met de fiets van mijn oom! Ik was erbij en mijn pa vraagt aan die jongens of die fiets van hun was. Jongens zeggen: 'nee hoor!' Mijn pa: prima,dan neem ik hem mee. En hup met die fiets naar mijn oom. Wel slim van die jongens dat ze doen alsof hun neus bloed want anders had mijn pa een hartig woordje met ze moeten wisselen hihi.
Inderdaad heel stom dat ik geen aangifte gedaan heb, maar als dit in amsterdam oost gebeurd is de kans dat je je fiets terug ziet wel heeeeel erg klein. Ik wilde hem eigenlijk wel gaan terug jatten, maar hij stond met een kettingslot vast aan de brug. Op enkel slot had ik hem gewoon meegenomen. Niemand gaat mij vertellen dat de lichtpaarse oude gazelle, met een geen plastic bandje onder het zadel, met het zadel dat ik uitgekozen had omdat er zo een verhoogd kussentje inzat, met de handvatten met putjes erin, met mijn retro lamp en unieke bagagedragers, die tegen dezelfde brug in amsterdam staat als waar ik hem achtergelaten heb, niet mijn fiets is. Fiets kostte iets van 180 euro's en ik heb voor nog minder een veel fijnere fiets gekocht, maar het steekt wel als ik eraan denk dat iemand elke dag naar de bushalte rijdt met mijn fietsje..