ovuluatie test

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by bloempje1989, Sep 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Dames,

Ik heb vanochtend om 10uur een ovulatie test gedaan omdat ik gister middag ineens een flinke steek in me buik kreeg en vanochtend met buikpijn opstond.
    ook heb ik in de gaten dat ik rommelde darmen heb omdat ik honger heb (meer als normaal dus)

1 september was 1 dag van mijn menstruatie.
    had toen een cyclus van 35 dagen (eerste maand gelijk na het stoppen van de pil van 7 jaar)

omdat ik via internet berekend had wanneer ik ongeveer mijn eisprong zou moeten krijgen met een cyclus van 28 dagen kwam ik uit op 11 tot 13 september
    en als ik een cycles van 35 dagen zou hebben kwam ik uit op 21 tot 23 dacht ik.

aangezien ik nu zon last van die klachten heb heb ik vanmorgen een test gedaan.
    nu had ik een donkere streep en een lichtere (je zag ze wel duidelijk)
    niet dat je hem in het licht moet houden omdat je persee iets wou zien.

betekend dit nu dat de test positief is en dat ik vandaag tot vrijdag mijn eisprong ga hebben?
    en dat het het beste is dat ik op deze dagen gemeenschap heb met mijn vriend?

op deze is de kans toch ook het grootst dat ik zwanger zou raken?

2. b100

b100 Lid

Aug 24, 2014
    32
    0
    0
    In de bijsluiter staat bij mij dat de lijn echt even donker moet zijn als de controle streep, maar als hij nu al donkerder wordt zou ik wel alvast aan de slag gaan en dit even volhouden en doorgaan met testen.

3. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    Je hebt altijd wel wat LH, vandaar dat je een lichte streep test. Je bent met een lichte streep nog ver verwijderd van jouw eisprong ;) dus je hoeft niet extra te klussen dan wat je al voor jullie plezier wilt doen haha.

Blijf de ovu testen maar gebruiken, als hij echt oploopt tot even donker als de teststreep, dan springt met een 24-48u erna jouw ei. Dus op het moment van de donkerste streep ga je 2 dagen actief klussen ;)
    Jouw nod is dan +2 en +14 dagen vanaf de donkerste ovu test.

4. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    wat bedoel je met aan de slag gaan en dat even volhouden? Elke dag gemeenschap?
    dit was Me laatste test. Dus je raad Me aan om nieuwe te halen en te testen tot die positief is?

5. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    dat klopt niet helemaal. Heb vorige maand ook testen gedaan en toen het negatief was zag ik ook geen licht streepje

6. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    Het gaat met ups en downs het niveau, maar er zijn meerdere dagen dat je wel LH al hebt. Jouw lichte test is echt negatief, je moet nog minstens een stuk of 10 hebben als je weer voor een cyclus lengte gaat als de vorige keer.

De rest van mijn bericht negeer je overigens in jouw reactie ;)

7. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    nee de rest heb ik ook gelezen maar wou daar even op reageren. En ja klopt als ik de zelfde cyclus alz vorige maand heb duurt t nog paar weken.
    maar als ik een kortere zou hebben. Zit die er nu aan te komen.

nog een vraagje.
    hoevaak per dag moet je zo'n test doen om je ei te vinden?
    en zou je t ook zonder die testen kunnen doen?
    bv dat je om de dag gemeenschap hebt dan kan je hem ook bijna niet missen of wel?

8. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Je hebt altijd wel lh in je urine. Ik heb zelf altijd vrij duidelijke streepjes. Als je test positief is dan zie je m binnen 40 sec al heel donker worden. Je teststreep moet opgedroogd echt minimaal even donker zijn als de controlestreep!!

Gewoon vanaf nu al om de dag vrijen en als je ei er echt aan komt kan je doorgaan met elke dag tot hij geweest is

9. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Ik heb ook getest vandaag volgens mij nog te vroeg zie niks haha.

Is de eerste keer dus plak ze allemaal onder elkaar dan zie ik het oplopen als het komt dan denk zelf pas van het weekend dus we gaan het zien.
    Spannend bloempje hoop het voor je dat ie lekker vroeg komt of er al is

10. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    oke maar om mijn ei te vinden heb ik die testen nodig.
    moet je er 2 of 1 per dag doen?

11. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    ja dat is afwachten. Want weet ook niet zeker hoelang deze maand mijn cyclus zal duren.
    maar om elke keer van die testen te halen zie ik niet helemaal zitten omdat je er zoveel nodig hebt per maand

12. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Ik heb er 25 besteld dus kan deze maand wel vooruit hihi prijs viel mee, gelijk ook zwangerschap testen bij gedaan. Dipstick en die cassettes alleen hoor ik nu slechte ervaringen daarover grrr

13. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    die van de kruid vat moeten goed zijn
    maar eigenlijk denk ik dat ZE allemaal wel goed zijn want die moeten ZE testen voor ZE die op de markt brengen

14. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Had geen zin om weer in de winkel te kopen haha dus nu maar lekker zo. Vermoed dit weekend dus we gaan het zien, zie nu heel licht een klein streepje dus hopen dat het opgaat lopen

15. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    1 per dag en dan bij voorkeur vroeg in de middag (geen ochtend urine!)

En als je de test ziet oplopen tot een vrij sterke lijn, dan even in de avond ook testen. Dus misschien zal je uiteindelijk op 2 dagen extra testen.

Maar je hoeft dit zeker niet elke maand te doen hoor ;) het is meer voor als je onzeker bent over jouw cyclus. Natuurlijk kan je ook gewoon op vruchtbaar slijm letten en in die dagen elke dag seks hebben. Eigenlijk is vruchtbaar slijm al een vrij goede 'ovulatie-test' ;)

16. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    oke bedankt voor de uitleg.

17. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    ik heb vandaag toch besloten om testen gehaalt (gelijk 2 verpakiingen)
    heb er net ook eentje gedaan zelfde tijd als gisteren en het streepje is donkerder als gisteren.
    hij is nog iets lichter als de controle streep.
    betekend dit nu dat me ei eraan zit te komen?

18. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Dan vanavond nog eens testen meid?

19. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    vanavond nog eens testen?
    waarvoor? Kan die dan nog duidelijker zijn?
    en hoelaat moet je dat doen dan?

20. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    met de dag krijg ik steeds een duidelijkere streep te zien.
    betekend dit dat mijn eisprong dicht bij te komen is?

Share This Page