Vandaag een echo gehad met 29+3 en ons kleintje woog ongeveer 1500gr. De gyn zei dat het prima was, maar als ik de gemiddeldes bekijk is dit een gewicht voor ongeveer 31w. Niet dat ik nu ongerust ben, want gyn zei dat het prima was. Maar ik ben eerder benieuwd nu . Ik was zelf ook een behoorlijke baby (3.650gr en 51 cm) en ben benieuwd of ik dit nu ook kan verwachten Weet dat het een schatting is en ze er serieus kunnen naast zitten maar toch héél benieuwd naar jullie ervaringen
Hey shaantje, onze uk werd met 28 weken 1400g geschat. Mijn vriend, schoonbroer en zus waren ook flinke baby's en de kinderen van mijn schoonbroer ook beide 9 pond. Ikzelf was lang (56 cm) en heel dun, maar was ook bijna 3 weken te laat. Hier iig ook geen kleine vent, hij loopt nu een week voor op groei
Dan ben ik niet de enige haha Achja, beter zo dan dat het véél te ver voor of achter loopt Al zou ik het niet erg vinden als het een dikkertje word. Kleine "bolle" baby's vind ik zo schattig Er moet wat "pak" aan zitten vind ik persoonlijk. Ben wel benieuwd
Mijn meisje woog met een zwangerschap van 40 weken en 5 dagen 3860 gram en 53 cm vond haar niet super zwaar ofzo gewoon normaal! Ze is nu bijna 1 en weegt 8820 en 78 cm mooie lange slanke baby dus
Ons meisje is volgens het ziekenhuis te klein, ze werd vorige week bij 31+5 geschat op net 1600 gram...
Ons kleintje werd vorige week met de 30 weken echo op 1600 gram geschat. Hoe dat precies bij onze zoon en dochter was weet ik niet meer, maar die waren 3165gram en 3450gram. Ik ga nu uit van een 7pond
Mijn dochter werd +- 3500 gram geschat. Ze werd geboren met 2695 gram. Voor andere cijfers, zie mijn handtekening.
Met die termijn weet ik niet meer maar ze werd geboren met 37 weken en net 3 dagen en was 47 cm en 2920 gram.
Vorige week nog een echo gehad. Hij wordt geschat op bijna 2 kilo!!!! Hij schijnt wel wat groter te zijn.....dat is al een leuk vooruitzicht voor mijn eerste bevalling . Maar ik heb liever een flinke gezonde baby dan een klein uppie (wel heel schattig) die echt nog flink moet groeien.
hier was ze van de week met 29+2 1100 gram, ondanks mijn insuline gebruik gyn zei dat het voor nu wel prima was maar ze moest echt wat bij komen anders krijg ik na mijn vakantie verplichte bedrust ( heb veel stress gehad laatste tijd, verhuizen ja of nee, gelukkig werd dit een ja dus dit weekend gaan we over en dan nog een week zwoegen en gaan we het vliegtuig in richting Turkije )
Ik heb met 26,3 een echo gehad waarbij beide kids net boven de kilo zaten. Lopen dus op en net boven de lijn van elke andere baby. Hopelijk blijven ze zo doorgroeien. Alleen maar gezond!!!
http://www.perinatreg.nl/uploads/167/75/Geboortegewichtcurven_Dochters_Primiparae.pdf Ik keek altijd hier, om een idee te hebben hoe het nu zat met gewicht. Hierbij wil p5 zeggen dat 5% van alle baby's bij die termijn kleiner zijn (dan heb je dus een heel klein kindje), p95 dat 95% van baby's bij die termijn kleiner zijn (dan heb je dus een heel groot kindje). Ook omdat de termijn waarbij je bevalt van invloed is natuurlijk, hoe groot/klein je kindje is tov anderen. En als je dan kijkt, is 1500 gram bij 29+3 wkn idd een flinke baby. Maar ja. het blijft een echo schatting en die kunnen er (flink) naast zitten, zijn erg onnauwkeurig. Kan zo 300-500 gram verschillen met wat het werkelijk is. En kindjes groeien in spurtjes, dus je kunt het nooit helemaal voorspellen. Dus geboortegewicht blijft toch een beetje een verrassing . Mijn zoontje werd geschat op 2400 gram bij 32 wkn en was bij geboorte 'slechts' 4355 gram (p90-95) en 54 cm. Ze hadden iets groter nog verwacht. Mijn oudste dochter werd iedere keer, bij elke meting duidelijk kleiner geschat dan mijn zoontje. Vrij gemiddeld eigenlijk. Ze zou, zeker weten, niet boven de 4000 gram uitkomen. Zeiden ze . Toch was ze 4520 gram en 53 cm (p97). Een verrassing dus! Mijn jongste dochter werd iedere keer geschat op p90 (1900 gram rond 30 wkn? 3500 gram bij 36 wkn) en was 4260 gram (p90-95) en 50 cm bij geboorte. Klopte dus heel aardig. Kortom... alles is mogelijk , maar je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken over de groei .
Met 30 weken 1230 gram. Gewicht was goed, net iets onder de gemiddelde 1300gram. Maar wat wil je met een mama die zelf 45 cm was en 2400 gram bij geboorte. Ieder kind doet het op zijn eigen tempo.
30+2 weken en hij werd geschat op 1556 gram.. jongen ... Heel blij mee hoop dat hij rustig door blijft groeien onder de 4 kilo mag ik thuis bevallen hihi Onze jongste diverse groei echo's gehad en daarbij zeiden ze al 4 kilo met de geboorte was ze 4010 gram dus keurige berekening ....Een groei echo is nooit nauwkeurig ze kunnen er 10% boven of onder zitten...
Hier waren ze een keer 3400 een keer 3700 en een keer 3735. De zwaarste was het makkelijkste Op de echo's 1700 gram en tweekeer 1800 gram met 32 weken
Als ik het zo allemaal lees is ons meisje inderdaad voorlopig een flinke baby . Ach zolang de gyn zegt dat het prima is zijn we tevreden . En elke keer zal het toch afwachten zijn. Misschien zit ze volgende keer op schema of er onder. Je weet het nooit tot ze zijn geboren Bedankt voor de reacties!!
Met de jongste had ik ook vanaf 20 weken elke week groeiecho's vanwege dat ze klein was met een te klein hoofdje volgends de gyn. Mijn jongste was met 28 weken 1200 gram, en 3 dagen voor de bevalling met 39 weken + 4 dagen zat ze op een gewicht van 2890 gram volgens de groeiecho, en op de hand gokte ze haar ruim 3000 gram. Vervolgens is mevrouw met precies 40 weken geboren met 2710 gram, dus de groeiecho's zaten er al die tijd niet ver naast. Mijn oudste 3 kids heb ik nooit geen groeiecho's van gehad, zij zaten gewoon met alles gemiddeld. De oudste is geboren met 40 + 6 dagen met een gewicht van 3360 gram. De tweede is geboren met precies 39 weken met een gewicht van 3400 gram. Derde geboren met 39 weken + 6 dagen met een gewicht van 3750 gram.