corona en werkgever

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Zara75, 25 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik was sinds het weekend verkouden en gisteren voelde ik me in de loop van de dag niet lekker worden. Ik had/heb het ijskoud, rillingen over mn hele lijf.
    Omdat ik koorts heb vanmorgen een test gedaan en die was meteen knalpositief. Ik heb m'n werkgever gebeld en hij is behoorlijk aan het pushen. Heeft corona nooit serieus genomen en hij vindt dat ik aanstaande zondag wel weer kan komen werken, want het is maar een griepje in zijn ogen. ( ik heb koorts, snotverkouden, koude rillingen, hoofdpijn en pijnlijke ledematen)
    Ik kan hem enigszins begrijpen, we hebben personeelstekorten en nu nog erger, want er zijn personeelsleden op vakantie en naast mij is er nog een collega met corona thuis..
    Maar ziek is ziek.
    Hoe zit het ook alweer met die regels? 10 dagen isolatie tellend vanaf dag eerste klachten of eerder als ik minimaal 5 dagen klachtenvrij ben toch? Dan ga ik zondag toch sowieso niet redden? 1e dag klachten weet ik niet precies, ben zovaak verkouden...Ik gok vlak voor het weekend..

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tegenwoordig is het maar 5 dagen in isolatie, mits je 24 uur klachtenvrij bent. Dag van begin klachten is dag 0.

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
  4. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Hier twee weken verder en hoest nog steeds mocht na 10 dagen wel na buiten ondanks klachten

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
  6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Het is dinsdag. Ik zou niks toezeggen behalve dat je zaterdagmiddag laat weten hoe je je dán voelt.

Zuul, NiekeKris, bluedrake en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar koorts, koude rillingen, pijnlijk lichaam is toch ook ‘maar’ een griepje….

overigens is 10 dagen volgens mij de Max

dobbel, Wish05, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.669
    113
    Vrouw
    Je bent op dit moment ziek, dus nu werken gaat niet lukken. Maar wie weet ben je zondag weer helemaal opgeknapt en kan het wel.
    Ik zou nu niks beloven aan je werkgever. Gewoon afspreken dat je eind van de week weer contact hebt om te kijken hoe het dan gaat.
    Je hebt nu sowieso 5 dagen quarantaine. Ben je dan 24 uur klachtenvrij mag je gewoon weer naar buiten. Als je klachten langer duren is je quarantaine max 10 dagen.
    Als ik jou verhaal zo lees zou de verkoudheid van het weekend er ook al bij kunnen horen, dan is zondag ruimschoots 5 dagen na de start van je klachten. Je kunt ook maandag, de dag waarop je meer klachten kreeg, rekenen als startdag. Dat is dan dag 0. Dan is zaterdag dag 5. Ben je dan klachtenvrij? Dan mag je zondag gaan werken.

Beterschap, hopelijk knapt je snel op!

einad vindt dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.043
    17.011
    113
    Eens. Jullie kunnen beide niet inschatten hoe je er zondag aan toe zal zijn.
    Voor nu uitzieken en in de loop van de week contact houden.

10. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Maar een griepje....? Dan heeft je baas nooit de griep gehad. Dan ben je ff flink beroerd.
    Ziek is ziek. Corona, griep of een ander virus doet er niet toe. Afspreken dat je vrijdag eind van de dag of zaterdagochtend laat weten of je al beter bent. Zo niet, heeft hij pech.

11. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ziek is ziek, daarvoor heb je geen test nodig. Ze kunnen je niet dwingen ziek te gaan werken. Het is vaak net of je alleen met een positieve test thuis mag blijven en met alle andere ziektes maar gewoon moet komen opdraven. Gewoon lekker uitzieken hoor, jij kan er ook niks aan doen dat ze geen personeel hebben

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben gisteren, onder druk, weer gaan werken. Ze zagen aan me dat ik duidelijk nog niet de oude was. Dus om half 4 is me gevraagd of ik naar huis wilde. ( werkte van 12 tot 5)
    Mijn klachten zijn een heel raar, loodzwaar gevoel in mn hoofd. Vermoeidheid, continu tintelende handen en ben nog verkouden.
    Hoe zit het nu precies met die regels?
    Ik gok dat mijn 1e klachten vlak voor het week,op donderdag of vrijdag begonnen zijn. Op dag 5 (dinsdag) testte ik positief. Gisteren was dag 10 en ben ik dus gaan werken.
    Moet ik nu eigenlijk thuis blijven of is dat niet meer nodig
    Liefst blijf ik thuis, maar ervaar een hoop druk van m'n werk dus ik ga vandaag ook maar weer werken.
    Heeft het nog zin om een test te doen of zegt dat niks meer, als hij vandaag nog positief zou zijn?
    ( restvirus?)

13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Qua besmettelijkheid mag je na dag 10 de deur weer uit. Maar zo te lezen ben je nog niet beter/fit genoeg om te werken. Dus nog even ziek gemeld blijven als het niet lukt om te werken? Of misschien halve dagen of zo?

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Hier op dag 12 had ik nog een tuurstreepje.. nu dag geen idee hoeveel inmiddels en ik hoest nog steeds

Als je zo voelt zou ik nog thuisblijven je hebt er niks aan dat allemaal langer duurt..

15. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als corona er niet was, had je je dan met deze klachten ziek gemeld of was je dan wel gaan werken? Ik denk dat dat voor jezelf de belangrijkste vraag is... En zo nee, dan ziek melden!

einad, Jessi79 en Zeebra vinden dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.669
    113
    Vrouw
    Het maakt nu toch niet meer uit of het corona is. Qua besmettelijkheid zal het waarschijnlijk wel meevallen. Dus daarnaar kijkend kun je weer werken.
    Maar ben jij in staat om te werken? Ben je fit genoeg? Als ik jouw bericht zo lees is dat echt niet het geval. Dus ben je nog ziek.
    Ik zou me dus ziek melden.

17. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.569
    113
    Als gisteren dag 10 was, dan mag je vandaag ongeacht of je nu klachten hebt of niet weer naar buiten. Je zou dan niet meer besmettelijk.

Het lijkt me nu meer de vraag of je uberhaupt in staat bent om te werken.

Zeebra vindt dit leuk.
  18. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Precies dit. Het maakt toch niet uit welk virus het is, ziek = ziek en dan blijf je thuis. Daar heb je geen test of richtlijnen voor nodig ;)

Sado vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.361
    30.654
    113
    Vrouw
    Waarom zou je gaan werken als je ziek bent?
    Daar heeft niemand iets aan. Sterker: nu ben je niet productief en je wordt hier niet beter van. Kans op langdurige uitval doordat je jezelf overloopt terwijl er nog een rotvirus door je lijf raast.
    Uitzieken fus!
    Zou je met griep ook doen. Of dan zou mijn advies hetzelfde zijn.

Zuul, Trirani en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Om mij heen hoor ik vooral de ervaring dat goed uitzieken belangrijk is voor het herstel. Dus ik zou even die druk laten voor wat het is en echt aan jezelf denken.

Mamafiets en Trirani vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina