dit is toch geen normale opgezwollen klier meer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door teigetje1, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Vorige week met onze oudste dochter lopen rommelen omdat ze ziek was. Ze was toen bij de HA geweest en hij voelde onder de kin 2 zeer grote lympeklieren (ik zag ze niet). Ook kreeg ze bloedonderzoek met onderzoek pfeiffer.
    nu bleek haar bloedonderzoek goed te zijn, en ze heeft ooit al pfeiffer gehad, ze kunnen alleen niet terugzien in het bloed wanneer ze dat gehad zou hebben.

nu is onze zoon snipverkouden en zei gister dat het onder zijn oor in zijn nek pijn had. Er was niks te vinden. Vanmorgen en vanmiddag ook nog niks. Maar na het eten viel ineens dit op...

Bekijk bijlage 434742

dit is toch abnormaal groot, of niet??

De HA-post heeft pijnstilling geadviseerd en bij koorts (wat hij nu niet heeft), nog groter worden of andere verontrustende dingen terug te bellen.

Hij is overigens niet ziek, wel minder eetlust, meer moe (ik denk door de flinke verkoudheid) en de bult doet pijn, waardoor hij niet durft te hoesten.

hij slaapt gelukkig wel goed, maar denk dat ik morgen toch ff bel, want ik weet het niet hoor. Wat vinden jullie?

2. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Wauw.. Dat heb ik nog nooit zo gezien.. Zou inderdaad morgen gewoon even bellen als het er nog zo uit ziet!

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oe ja daar zou ik me ook wel zorgen over maken ja morgen weer even contact met de HAP opnemen !

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat is idd een klier. Als je je zorgen maakt dan maandag even de huisarts bellen. Iets accuuts voor de hap Lijkt het me niet. Zeker niet als hij verder (nog) niet ziek is.
    Misschien iets vergelijkbaars als je dochter?

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was jonger en was hij nog groter.. Ontstoken lymfeklier. Als hij minder gaat eten en drinken kan je ab kuur krijgen. Je moet vooral voelen of de bult soepel blijft, anders ook ab kuur.
    En als hij op zondag zich slecht voelt is dat wel een reden om de hap te bellen, want hier ging ze pas na 2 dagen weer goed drinken en was blij dat ik op tijd was gegaan en de kinderarts ook, want anders was ze vermoedelijk ook uitgedroogd geweest. Dat gaat bij kleintjes wel sneller.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou denken, als je dochter ook die opgezette klieren had, dat het iets viraals is. Ik zou de HAP evt weer even bellen voor advies, maar als zij aangeven dat, bij gelijkblijven van de klachten, dit kan wachten tot een afspraak bij de huisarts of dat het uitzieken is, dan zou ik daar wel van uitgaan.
    Kun je ze evt een foto mailen? Dat zou ik even vragen als je zeker wilt zijn dat ze goed op de hoogte zijn van hoe het eruit ziet.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    hoe is het nu?

8. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Oooh meisje he bah! Ik vind hem ook wel heel groot!

Hoe is het nu?

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Idd dit is geen normale opgezette klier.
    Mijn moeder heeft dit ook eens zo gehad. Bleek de kattenkrabziekte, na een ab kuur ging het weer beter.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik vind het ook heel groot. Ik zou zeker de ha/hap bellen..!

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoe is het nu?

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    #12 teigetje1, 22 dec 2014
    Laatst bewerkt: 22 dec 2014
    De bult zit er nog en ik hen vandaag de HA voor advies gevraagd. We kijken nu een paar dagen af of het vanzelf minder wordt . Hij is opzich weer helemaal opgeknapt op zijn snotneus na. Hij is ook weer lekker vrolijk.
    Hopelijk wordt de bult snel minder. Zodra die groter wordt ga ik weer bellen, maar zoals het eruit ziet komt het goed. Hij eet en drinkt weer normaal en springt met zijn skippydier door de hele hut.
    hij geeft ook aan geen last ervan te hebben.

was wel ff schrikken zeg zo'n joekel van een bult en een sip/snotterig mannetje.

13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Toch maar een afspraak gemaakt bij de HA. Om 14.30 kan ik terecht. De bult voelt nu wat harder aan en doet toch nog pijn.

Let niet op zijn ontbijtsmoeltje, maar volgens mij is de bult nog precies even groot.
    Bekijk bijlage 435040

14. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hard worden is inderdaad teken aan de bel te trekken. Hoop dat je ab mee krijgt en het snel over is en jullie goed de feestdagen in kunnen!

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Weet je al iets meer?
    Lijkt wel een ontstoken lymfeklier en/of speekselklier.
    Ziet er zeer pijnlijk uit.
    Laat even weten hoe of wat.
    Sterkte en beterschap!!!

16. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Gadsie! Hoe is het nu?

17. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Reageer straks ff. Ben nu ff zuster aan het spelen (zie topic nu dit weer). Iig is het een "gewone" opgezette klier.

18. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Nou... ik ben vanavond bij de HAP beland omdat onze zoon het uitgilde van de pijn (hij kan sinds vanmiddag niet meer op zijn been staan).
    Daar is ook meteen weer naar zijn klier gekeken. Hij vond idd dat het een joekel was, maar toch wel een "normale" opgezette klier die na verloop van tijd weg zal trekken (wel in de gaten houden met rood en hard worden). Onder zijn andere oor zit ook een opgezette klier, maar lang niet zo erg als de andere kant. Bij zijn oksel en liezen is alles rustig. Ook zijn de keelamandelen opgezet door de verkoudheid.
    die pijn die hij ervan heeft komt omdat zijn hoofd niet fatsoenlijk gedraaid kan worden omdat de klier dat blokkeerd.
    Dus tot nu toe nog allemaal onschuldig en geen ontsteking.

zijn been is een ander verhaal. O mijn god wat een hartverscheurend iets... zomaar vanuit het niets. Zo doe je s'ochtends de boodschappen en zit je s'middags met een huilend kind van de pijn bij de HA en uiteindelijk met een gillend kind bij de HAP. De HA heeft totaal niet zijn werk gedaan (niet goed nagekeken, zowel klieren als been) dat werd door de HAP ff duidelijk gemaakt. En daar was ik het 100% mee eens. We hadden helaas een doorverwezen HA omdat de onze nu dicht is en met de kerst open.
    zijn enkel is behoorlijk opgezwollen en dat doet hem zo'n pijn. Na een onderzoek is eruit gekomen dat hij een overbelaste accillespees (of hoe je t ook schrijft) heeft. Omdat niet duidelijk is of het van voor het weekend is (wat zoon verteld) of van vandaag, wordt zijn voet nu nog niet getaped. Iig morgen weer terug naar de HA voor controle. Is het hetzelfde of minder, dan intape-en. Is het dikker, dan een foto laten maken.

het wordt helaas een minder gezellige kerst bij ons.
    Zoonlief die pijn heeft en gedragen moet worden
    manlief die een beginnende buikgriep heeft
    jongste dochter met verkoudheid.
    Oudste dochter gelukkig net beter na een heel getrubbel.
    en dan ik.... gelukkig de gezondste in huis.

19. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Nou dat klinkt idd allemaal niet gezellig. Heel veel sterkte voor je zoontje en ook de rest van de ziekenboeg. Hopelijk toch nog een klein beetje leuke kerstdagen voor jou en je gezin.

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Jemig vervelend zeg. Beterschap!

Deel Deze Pagina