Heeeel vervelend, zelfs als ik gewoon achter de laptop zit, krijg ik harde buiken. Even omdraaien in bed? Ja hoor, klaar weer. Ik ben nu 34 weken zwanger. Ook voel ik soms een ... soort zoemend gevoel onder in mijn buik, kan het niet anders uitleggen. Het doet niet pijn maar het is net of de kleine aan het neurien is, wat natuurlijk niet kan. Zijn die harde buiken schadelijk voor de baby? En wat kan dat rare gevoel zijn?
Dat zoemende gevoel is je baby die zijn spieren spant en traint. Dat is heel normaal! Met harde buiken moet je uitkijken, zeker in rust. Het mogen er niet teveel zijn en ze mogen geen pijn doen. Van omdraaien in bed krijg ik ook harde buiken, heel irrirant maar niet zo erg.
Ik had het afgelopen weekend ook 2 dagen. Als ik een paar stappen zette, ging mijn onderbuik een beetje branden en als je op de buik drukte, voelde deze helemaal hard. Toch het golvende samentrekkende gevoel wat ik bij een harde buik heb, was nu niet. Heb nog urine weggebracht (zou je nog even kunnen doen) en dit is op kweek gezet, maar er zal wel niets uitkomen. Heb er nu niet zoveel last meer van. Anders bel je even je vk om advies
Ik heb het ook heel snel. Vorige week heeft de vk bij mij nog gecontroleerd of ze geen ontsluiting veroorzaken maar dat was niet zo. Het kan ook verder geen kwaad zolang ze geen pijn doen en je geen bloed verliest. Je zou inderdaad even kunnen laten nakijken of je blaasontsteking hebt. En het natuurlijk even aan je vk laten weten en wat bij mij ook helpt is op tijd naar de wc gaan om te plassen. Ik krijg bij een vol(lere) blaas namelijk ook enorm snel een harde buik.
dat raar gevoel wat je hebt is idd de kleine van je wat je voelt.. die harde buiken pff hier ook eentje die ze heeft, zelfs als je zit op de bank komen ze opzetten etc.. vandaag bij vk geweest en ze zei ze kunnen geen kwaad, ze mogen alleen niet pijnlijk en op regelmaat komen, dan kunnen het nl weeen worden.. tevens hebben ze me ook op blaasontsteking getest vandaag..
Ze kunnen geen kwaad voor de baby, maar ik zou toch even overleggen met VK. Zo mogen namelijk niet te vaak komen. Misschien is het niets maar je wilt achteraf niet zeggen had ik maar eerder gebeld. Ze kan je even inwendig onderzoeken of er niet met je baarmoedermond gebeurt. Heb ze hier ook veel, nu al. Wordt extra goed in de gaten gehouden ivm eerste kindje wat te vroeg was. Dus ìk krijg al de kriebels als ik je verhaal lees... Extra check kan geen kwaad! Succes!!
Wat raar, ik kan me dat rare gevoel niet herinneren van de eerste zwangerschap. De harde buiken doen gelukkig geen pijn, maar ik zal het er wel over hebben met de VK.
Had ook al een topic over zoiets dergelijks geplaatst. Ik hoef nog maar iets te lopen of heb last van m'n buik; steken en een raar 'drukkend' gevoel in m'n onderbuik. Vervelend hè?! Ik was echt bang dat het iets 'ergs' was, maar de VK heeft me geadviseerd het rustiger aan te doen. Ons kindje ligt al met zijn/haar hoofdje naar beneden, dus had echt zoiets van: 'Oh neej, nu al?', maar 't was gelukkig niet erg!
Dat is het rare, of het fijne, net hoe je het bekijkt, maar het doet verder niet zeer. Rustiger aan kan haast niet met dit weer En evengoed, nu ook weer, is die buik hard. Dan maar weer een klein stukje lopen en op de bank hangen...
Ik heb precies hetzelfde minste inspanning of ik heb een harde buik. Baby ligt al van 24 weken met hoofd naar beneden. Mijn VK adviseerde ook rustig aan te doen. Doe nu haast niks meer, bij winkels parkeer ik voor de deur etc.
Ik heb ook al weken lang last van harde buiken. ook wanneer ik helemaal niks doe en gewoon rustig op de bank zit of in bed lig. De ene keer met regelmaat, de andere keer niet. Zo is mijn vorige bevalling ook begonnen en toen bleek ik al 6cm ontsluiting te hebben (liep toen al wel 12 dagen overtijd) Daarom gister voor de zekerheid even laten voelen of er al ontsluiting was, heb een halve cm dus bijna niks. Maar ze doen dus wel wat al is het minimaal, dus zou het wel even in de gaten houden hoor!
Rianne, ik zou het zeker aangeven bij je verloskundige/gynaecoloog, die kan het goed in de gaten houden dmv een echo of extra controlle! Ook belangrijk is het om rustig aan te doen