FF zit er helemaal naast?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Strid, 25 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strid

Strid Lid

23 aug 2016
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik lees al een poosje mee ;) Ik gebruik deze maand voor het eerst het temp kaartje van FF, en vandaag heeft hij de dag van mijn eisprong berekend. Volgens mij klopt er echt niks van! Hebben jullie dat ook wel eens met FF, of zou hij toch gelijk hebben? Ik dacht zelf namelijk rond dag 12 en mijn cyclus is eigenlijk altijd 26-28 dagen... Alvast bedankt en hopelijk is mijn temp kaartje voor iedereen te zien (eerste topic ;) )

Groetjes

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Wow, je hebt mega veel open bolletjes.
    Temp je wel elke dag op dezelfde tijd??

En ik ben het eens met FF. Je eisprong was op dag 17.
    Als je deze keer weer een cyclus hebt van 28 dagen, dan heb je dus een lf van 11 dagen en niet 14 wat jij denkt ;)

Ik heb dat ook zo. Een cyclus van 28 dagen met een eisprong op dag 16-17 en een lf van 11 dagen ;)

3. Strid

Strid Lid

23 aug 2016
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je snelle reactie :) die open/gesloten bolletjes waren mij nog niet eens opgevallen maar ik weet nu wat ze betekenen! Ik temp elke dag rond 06.00 voordat ik ook maar iets gedaan heb.

Dus waarschijnlijk toch dag 17 pas.. Zo'n korte lf kan toch problemen geven met zwanger worden? Is dat bij jou ook zo geweest? Ik moet nog voor de eerste keer naar het ziekenhuis dus weet verder nog niets.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben al 5x zwanger geweest dus nee hoor 11 dagen is zeker niet te kort :D
    En er zijn meer vrouwen met een lf van 11 dagen die gewoon zwanger zijn geworden (ook binnen een paar maanden).
    Pas onder de 8 dagen wordt het lastiger ;)

Welke tijd vul jij in bij de temperatuur?? Het tijdstip van tempen of van noteren? Je moet altijd tijdstip van tempen noteren daar :)
    Dan verdwijnen ook je open bolletjes.

5. Strid

Strid Lid

23 aug 2016
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Oh dan gaat het bij mij vast ook lukken ;). Ik schrijf m'n temp direct na het meten op. Ik temp gewoon rectaal, zo tussen 06.00 en 06.15... De thermometer is nieuw maar niet super deluxe en geeft ook maar één cijfer achter de komma. Misschien ligt het daar aan? Denk dat ik toch maar eens voor een duurdere ga kijken dan.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Niet doen joh!! Ik gebruik er 1 vd kruidvat ook net maar 1 cijfer achter de komma ;);)
    Nooit problemen mee gehad :D

Vul je je temp ook gelijk na het meten in op FF of doe je dat soms op een later tijdstip?

7. Strid

Strid Lid

23 aug 2016
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Haha die heb ik dus ook van de kruidvat :D Ja de temperatuur gaat meteen op het tijdstip van meten in FF. Vond het zelf ook nogal schommelen, vooral de eerste helft. Ben benieuwd hoe het er volgende ronde uit gaat zien...

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Bij het invulveld voor je temp in FF kan je ook het tijdstip invullen. Staat die overal op dezelfde tijd (ook letten op am/pm) want ik denk dat je daarom open bolletjes hebt

9. Strid

Strid Lid

23 aug 2016
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Heb het even gecheckt en sommigen stonden niet helemaal goed. Nu heb ik nog 'maar' 3 open bolletjes.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nog even een aanvulling op de luteale fase:
    een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt. Jouw luteale fase van 11 dagen is dus normaal.
    Ook kan de luteale fase per cyclus en per vrouw verschillen.

De mijne varieert van 11 tot 14 dagen.

11. Strid

Strid Lid

23 aug 2016
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ahh bedankt :) Blijf toch twijfelen, op dag 12-13 veel vruchtbaar slijm, weet wel dat dat meestal iets vóór je eisprong is maar 5 dagen?

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Bij mij ook wel eens zo ver van te voren gehad hoor ;)

13. Strid

Strid Lid

23 aug 2016
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Goed om te weten 😊 benieuwd naar of er iets uit de onderzoeken komt binnenkort!

Deel Deze Pagina