dit is toch niet helemaal eerlijk ?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Bij ons hier is het helemaal irritant. Ik sta ingeschreven als vestiger en voor vestigers geldt hoe hoe groter de afstand hoe hoger het aantal punten. Ik sta dus ook al bijna 4 jaar ingeschreven. Mijn zus kreeg na 3 maanden ingeschreven staan gelijk een spliksplinter nieuwe woning omdat zij vanuit het buitenland kwam en dan kreeg ze gelijk 70 punten ofzo. Pfff terwijl ze maar 3 maandne ingeschreven stond. Slaat toch helemaal nergens op, maar ik erger me er ook dood aan. Na vier jaar nog steeds geen woning toegewezen :(

2. Seth

Seth Niet meer actief

en die reacties komen niet uit de lucht vallen.... ;)
    SpitsNieuws : Asielzoekers krijgen sneller huis

www.coa.nl - Rechten en plichten

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee de 4 daagse komt er niet doorheen maar het is er wel in de buurt...

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    het klopt gewoon niet. mijn buurman stond 1.5jaar ingeschreven en ik nu 2.5jaar. beide op zelfde woning gereageerd. hij is single en ik heb gezin. wie kreeg woning? hij! :$:(:(:( wat is hier de logica van? zou ik wel eens willen weten!!

5. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    @seth: Volgens mij heeft ook niemand gezegd dat het niet waar is dat "asielzoekers" sneller een huis krijgen of laat ik het anders zeggen.. dat het LIJKT alsof ze sneller een huis krijgen. Alleen dat wij niet kunnen zeggen dat deze mensen minder recht op een huis hebben dan "nederlanders"

Vaak zijn deze mensen inderdaad al een hele tijd in Nederland, maar mogen zich niet inschrijven bij bepaalde instanties omdat ze nog niet "officieel" nederlands zijn enz. Deze mensen wachten dus ook al heel lang, en komen vaak ook uit schrijnende situaties.

Ik snap dat het vanaf de oppervlakte soms oneerlijk lijkt, maar laten we ook even verder kijken dan onze neus lang is en niet gelijk in arrogantie vervallen. Want wij "nederlanders" hebben niet MEER recht om een woning of wat dan ook te krijgen enkel omdat we de nationaliteit hebben.

Als dingen ECHT oneerlijk zouden gaan. A la.. dan ben ik het er mee eens. dat klopt niet. Maar die conclusie kunnen we niet zomaar trekken zonder de achtergrond te weten.

Deel Deze Pagina