Vandaag kwam ik mijn zoontje (9 maanden, zijn eerste week bij de gastouder) ophalen. Op het moment dat ik mijn autodeur opende hoorde ik hem al krijsen. Toen ik naar binnen keek door het raam zag ik dat mijn zoontje helemaal overstuur (ik heb hem nog nooit zo verdrietig gezien) in de speelkamer was en dat zijn gastouder en de andere kindjes samen tv aan het kijken waren in de woonkamer. De deur tussen deze ruimten was dicht, er was dus totaal geen zicht op mijn zoontje. Hij was echt helemaal overstuur, ontroostbaar en helemaal buiten adem toen ik binnen stapte (lees: sprong/rende) De gastouder kwam er meteen aan (ik was 20 minuten eerder dan de afgesproken tijd) en legde uit dat mijn zoontje de hele dag had gehuild (5 van de 6 uur, 1 uur geslapen) en dat hij ontroostbaar was. Ze had hem maar in de box in de speelkamer gezet en ze was met de andere kindertjes in de woonkamer gaan tv kijken. Ik geloof dat ze zei dat hij al een half uur of een uur daar alleen in die andere kamer zat. Mijn hart brak, werkelijkwaar. Mijn kleine popje van 9 maanden die gewoon een offday had werd zo afgezonderd alsof hij een verschrikkelijk kind is. Ze heeft overdag een stagiaire, er had toch iemand lekker met hem kunnen wandelen? Ook ken ik mijn zoontje en weet ik dat als hij opgepakt wordt of gewoon lekker rond mag kruipen het goed is. Waarom werd ik niet gebeld? Ik had er verdorie binnen 30 minuten kunnen zijn. 5 van de 6 uur gehuild.. Ik vind het zó erg. Ik dacht echt dat ik een lieve gastouder gevonden had maar dit is absoluut niet wat ik wil. Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het idd erg. ik zou het nog een paar dagen aankijken. wel zou ik zeggen en uitleggen hoe ik het doe las mijn dochtertje zo'n dag heeft. en die heeft ze in het begin genoeg gehad. als het na een paar dagen nog steeds zo is zou ik een andere gastouder vragen. Sterkte
Ik vind het absoluut niet normaal en ik was direct bij deze gastouder weggegaan. Op het KDV van mijn zoontje gebeurt dit absoluut niet. En nee, ik kan niet zien wat er gebeurt als ik er niet ben, maar ik weet wel hoe deze vrouwen/dames zijn. De keer dat mijn zoontje een offday had, ben ik door ze gebeld. En toen ik aankwam, zat mijn zoontje op de schoot van de wisselleidster (die bijspringt op de 3 groepen waar het op dat moment even crisis is). En zo vond ik hem in het begin vaak, op de schoot van een leidster. Nu kan hij zelfstandig spelen en huilt hij vrijwel nooit en vind ik hem dus spelend op de speelmat. Maar als er een ander kindje aan het huilen is, gaan ze er naartoe zodra ze de handen vrij hebben (vrijwel direct) en troosten ze het kind, houden ze het vast, etc. Dus nee, ik vind dit niet normaal en zou het absoluut geen fijn idee vinden.
Ik zou het inderdaad nog een paar dagen aankijken. En als de situatie niet veranderd zou ik een andere gastouder zoeken. Ik zou sowieso duidelijke afspraken maken met haar, bijvoorbeeld dat ze je belt als je zoontje lang overstuur is.
Als het mijn kind was geweest was ik helemaal uit mijn vel gesprongen daar! Hoe halen ze het in hun hoofd om een kind zolang te laten huilen en hem dan ook nog weg te zetten, alsof hij niet deugd ofzo! Nee....ik ging daar nooit meer naartoe, maar ging niet weg zonder er iets van te hebben gezegd. Wat moet je vreselijk boos en verdrietig geweest zijn (denk ik zo...)! Echt niet een gastouder die je nog eens op je kind laat passen. Ze moeten je toch gewoon bellen in zo'n situatie. Bah.....niet gastouder waardig hoor!
Ik vind het echt niet kunnen. Ik zou een flink gesprek aangaan en als ik me daar niet lekker bij zou voelen op zoek gaan naar een andere. Vandaag bracht ik Thijs voor het eerst bij de GO. Hij was al wel wezen wennen. Om 11.00 belde ze op, dat Thijs helemaal overstuur was. Ik hoorde hem op de achtergron, echt heel zielig. Mijn hart brak. Ik kon niet meteen weg van mijn werk en was er om 12.00. Ik was zoooo blij dat ze me heeft gebeld. Ik ben met Thijs naar de dokter geweest en hij bleek vol ontlasting te zitten. Echt heel zielig. Ik zou echt niet blij zijn (dat is zacht gezegd) als ze niet zou hebben gebeld.
bah wat vervelend! mijn eerste reactie is ook dat dit echt niet normaal is... 5 van de 6 uur huilen? en dan maar gewoon "weg zetten" alsof hij lastig is... dat ze op een gegeven moment niet meer wist hoe ze hem kon troosten dan kan, maar dan had ze jou moeten bellen! wat ga je nu doen? wanneer gaat je zoontje er weer heen?
Bedankt voor jullie reacties, ze zijn precies zoals ik ook al dacht. Het erge vind ik dat ik haar morgen écht nodig heb en L. er van 09.30 tot 15.30 heen moet. Ik zie het totaal niet zitten. Mijn vriend stelde net voor om hem heen te brengen, alles uit te leggen en te zeggen dat als hij weer zo overstuur is ze ons echt moet bellen. Ik vind eigenlijk dat ze ons na een uur al had moeten bellen en ik wil dan ook dat dit morgen wel gebeurt. Ben nu al voorzichtig aan het rond speuren naar een kinderdagverblijf of een andere gastouder maar ik vind het verschrikkelijk moeilijk. Als er iemand hier nog een lief adresje weet (kdv of gastouder) in de omgeving van Assen of Groningen dan hoor ik het graag! Ben alleen bang dat op alle kdv's wachtlijsten zijn of niet?
Pff vervelend voor je dit Ik kan je helaas niet verder helpen want woon daar niet in de buurt. Maar ik vind gewoon dat je als gastouder een kind zelfs niet een uur gewoon maar laat huilen. Ik weet dat ze mijn zoontje wel eens even laten huilen als ze hem in bed leggen, maar dat vind ik niet erg. Als ze het niet zouden doen, zou ie er nooit slapen en nu slaapt ie daar toch zo'n 3 uur op een dag. En dat huilen is volgens mij hooguit 5 minuten. Maar als een kind duidelijk overstuur is of uit zijn hum is vanwege het feit dat hij er moet wennen, dan had ze hem bij zich moeten nemen. Dat had in ieder geval gekund op het moment dat ze TV zat te kijken met de andere kinderen.
Ja inderdaad. Als ik hem daar nou overstuur had aangetroffen maar hij zat wel lekker bij haar opschoot voor de tv dan had ik het helemaal niet zo erg gevonden. Als ze dan verteld had dat hij 5 uur gehuild had was ik natuurlijk enorm geschrokken en had ik mij afgevraagd waarom ze niet gebeld had. Maar nu ik hem alleen en afgezonderd van de rest in een ander kamertje zag dat kan ik gewoon niet begrijpen. Prima dat je de rest van de kinderen even rust wilt geven maar waarom dan mijn zoontje wegstoppen? Waarom is er niet iemand van de stagiaires even met hem gaan wandelen, dat vindt hij namelijk ge-wel-dig.
En wat je zegt vind ik ook wel normaal hoor. Dat ze het even druk hebben en hem 10 minuten laten huilen vind ik echt niet erg. Al zou ik het zelf niet doen, ik begrijp wel dat het bij hen soms even niet anders kan. Druk met andere kindjes, even de handen vol hebben, snap ik best. Maar ik had na 1 uur al gebeld willen worden, en dan niet zozeer dat ik hem meteen zou ophalen maar dan konden we even overleggen wat we zouden doen. Nog een uurtje proberen of toch wel meteen ophalen oid.
oh jee, ik schrik hier van. Ik hoop dat er goede afspraken te maken zijn om dit in de toekomst te voorkomen. Zou zeker uitleggen dat je erg bent geschrokken en wat je van haar verwacht mocht het weer gebeuren. Ik hoop dat het vandaag beter ging. In elk geval sterkte, ook voor jezelf.
We hebben vanochtend gebeld en verteld dat we besloten hebben dat we opzoek gaan naar andere opvang. We hebben alles verteld en ze reageerde een beetje ontwijkend vonden we.
Wat goed dat jullie zo eerlijk zijn geweest. Dat vind ik best moeilijk. Jammer dat ze zo reageerde. Hoe gaan jullie het nu in de tussentijd oplossen?
Goed zo! Jammer dat ze zo ontwijkend reageert. Kwam je zoontje er al lang? Ik zou er zeker melding van maken. Ik vind ook dat ze stagiaires het verkeerde voorbeeld geeft!
Het gastouderbureau gaan we absoluut inlichten. Niet zozeer om te waarschuwen want ik geloof echt niet dat de gastouder bewust kwaad in haar zin had, maar ik vind wel dat dit soort dingen gemeld moeten worden. Werd vanavond gebeld dat er een plekje voor hem is op een KDV in de buurt van mijn studie, helemaal super dus!
Gastouder blijft vinden dat het verantwoord was wat ze gedaan heeft en ik heb net een klachtenmail gestuurd naar het gastouderbureau. Weet iemand of ik ook nog ergens anders een officiele klacht in kan dienen?