Ja, je kan het bij de GGD melden. Die controleren kinderdagverblijven en ook gastouderorganisaties. Fijn dat je een ander plekje hebt gevonden.
Kinderopvang Dit is de site van de belangenorganisatie voor ouders. Wellicht heb je daar ook nog wat aan.
@ mvliam ik vindt dit echt niet kunnen. ik werk zelf in de kinderopvang. en ik zal altijd bellen. ten eerst om te vragen wat de beste manier is om te trooste en wat ik kan doen. en vertelen wat ik al gedaan heb
Ik werk op een kinderdagverblijf en vind dit ook echt niet kunnen. Je gaat een kind toch ook niet in een hokje zetten?? Dit is ook wel een van de reden dat ik mijn kinderen niet bij een gastouder wil hebben. Op een dagverblijf is meer toezicht en zal er altijd wel een leidster inspringen als ze zit dat er iets gebeurd wat niet kan. Maar das mijn mening
Jeetje, wat een slechte opvang! Mijn zoontje gaat over 2 maanden naar de opvang. Ik zie daar enorm tegenop. Zeker als ik jou verhaal zo lees. Neem toch aan dat het niet overal zo gaat. En ze idd even bellen als er iets is!
Linnie: Daarom hebben wij nu ook voor een kinderdagverblijf gekozen. Ik vond in eerste instantie het gastouder-idee heel fijn (Het idee dat een kindje wat meer persoonlijke aandacht krijgt, iets meer net zoals thuis) maar ik ben daar nu helemaal afgestapt. Geen gastouder meer voor mij. Er zullen vast ontzettend veel lieve gastouders zijn maar ik durf het gewoon niet meer. Toen ik afgelopen vrijdag op het kinderdagverblijf was om even een afspraak te maken was er niemand op kantoor. Een leidster van de babygroep wees mij even de weg en zei toen "Ja, ik was anders even met je mee gelopen, maar ik heb een kindje hier in de box zitten en die kan ik niet alleen laten" Toen dacht ik meteen: Zie je nou! Zo hoort het! En dat kindje was niet eens overstuur, zat gewoon rustig te spelen. De andere kindjes sliepen allemaal. Ik vind het een erg fijn idee dat er meerdere leidsters zijn, er controle is en ik a.h.v. schriftjes en foto's kan zien wat er overdag allemaal gedaan wordt.
Tja, ik heb denk ik echt dikke pech gehad. Maar ik hoop niet dat je het nu nog moeilijker vindt dan je al deed, het valt echt wel mee. Er zijn denk ik veel meer lieve, betrouwbare gastouders/leidsters dan minder leuke!
MvLiam: fijn dat je een andere oplossing hebt gevonden! Wat apart dat de gastouder het zelf niet verkeerd vindt... Ik heb jarenlang in de kinderopvang gewerkt en zou het simpelweg niet over mijn hart kunnen verkrijgen om zo met een kindje om te springen. Wat zul jij je rot hebben gevoeld hierover... Zelfs MIJN hart doet pijn bij de gedachte! Voor de mensen die nu erg opzien tegen gastouderopvang in de toekomst: gelukkig zijn er ook erg lieve gastouders die een kindje niet zo wegstoppen als het zijn/haar dag niet heeft!
oh wat erg om je kindje zo aan te treffen.... dan breekt je hart echt he, nou ik zou mijn kindje er ook echt geen dag meer heen brengen, zou wel een duidelijk gesprek met die gastouder hebben waarom mijn kind daar niet meer heen ging!!! misschien heeft ze wat aan die info bij de rest van de oppaskinderen.... niet normaal zeg om zo'n hummeltje de hele dag te laten huilen en dan ook nog apart neer zetten, dan ben je redelijk geschuffeld in mijn ogen
Oh wat erg! Dit had ik ook toen ik mijn hond voor het eerst naar de hondencreche bracht. Hij werd meteen meegesleurd en in een kennel gezet ipv eerst even kennismaken, een beetje spelen en een hondenkoekje geven en dan in de kennel. Een pupje van vier maanden... Het beestje ging de volgende keer volledig in de ankers toen ik daar weer met hem kwam en hij had ook de eigenaar gebeten. Nou ja, puppies die echt bijten dat doen ze alleen als ze zich echt bedreigd voelen. Bleek achteraf dat ie een schop had gehad. Heb hem daar meteen weggehaald en nooit meer gebracht. Nu heb ik een klein kindje en mijn meisje ging net met oma mee. Daar moet ze ook even wennen natuurlijk en andersom moet oma ook de gebruiksaanwijzing van mijn meisje leren, maar wat ben ik blij dat ze door beide oma's wordt opgevangen als ik ga werken. Al zou ik het liefste lekker thuis blijven en helemaal niet gaan werken. Met de hond is het overigens goed gekomen. Hij is nu 5 en gaat al vanaf vijf maanden naar de dagbesteding in een instelling voor verstandelijk gehandicapten. Daar is ie therapiehond en als ik hem kom halen wil ie vaak niet eens mee naar huis. Ze zijn daar helemaal weg van hem en hij van hun.
hoii ! jezus zeg !! echt niet normaal indd , ik lees dit topic nu pas maar zo gaat dat bij mij op de KDV echt niet !! als er kinderen huilen probeer ik diegene te troosten (of een andere leidster ) en als een kindje echt ontroostbaar is bellen we indd de ouder om te vragen of er een rede voor kan zijn bijv.. en anders komt meestal indd de ouder het kindje halen . maar apart zetten ! mijn god dat doe je tog niet gerem.. goed van je dat je een oplossing hebt gevonden x