hallo allemaal, valentijn zit al bijna 2 jaar bij dezelfde gastouder en ging altijd goed hij is 2 jaar en 7,5 maand en gaat smiddags niet meer naar bed omdat hij genoeg heeft aan de nacht als hij smiddags wel naar bed gaat, slaapt hij niet voor 22,30 en is de dag erna helemaal naar de klote dus ik wil dat hij niet naar bed gaat, hij komt de dag heel erg goed door en is een gezellig mannetje en zij legt hem dus wel op bed waar ik dus niet achter sta, we hebben al vele gesrpekken hierover gehad en ze wil maar niet luisteren want zij wil zogenaamd pauze volgens mij zijn er genoeg momenten van pauze op een dag... wat zouden jullie hier mee doen?? word er gek van en mn bloed kookt elke x weer:x
Hoi hoi, (leuk weer eens iets van je te lezen!) ik zou hier ook erg boos over worden denk ik. Het is toch jou kind en als hij overdag niet meer hoeft te slapen moet zij daar ook in mee gaan. En met reden dat ze even pauze wil...dan moet ze geen gastouder worden....Kinderen gaan op een gegeven moment nou eenmaal niet meer slapen 's middags. Groetjes Carla
jemig vind het echt niet normaal dat ze het doet omdat ze anders geen pauze heeft.. kom op zeg ze krijgt er voor betaald! ik zou hier echt niet mee akkoord gaan en als ze echt niet wil luisteren naar het gastouderbureau stappen want dit kan toch niet.. zij beslist toch niet over dit soort dingen
Nou daar ben je lekker mee! Hoezo pauze? Je maakt toch samen afspraken? Ik zou nog een keer het gesprek aangaan en haar vertellen dat als ze niet volgens afspraken handelt jij naar het gastouderburo toe gaat. Succes!
Ik ben ook gastouder EN mama en inderdaad heb je ff rust als het/je kindje in bed ligt, maar als het/je kindje niet meer slaapt moet je maar wat verzinnen om ff rust te krijgen . Mijn dochter sliep met 21 mnd al niet meer dus zij heeft nog lang rust gehad . Nee ik stop geen kinderen in bed om een pauze te krijgen. Een kopje thee kun je ook drinken met de kinderen en ff een tijdschrift doorbladeren lukt ook wel(eens) als de kinderen zoet spelen of ook een boekje lezen en anders komt dat er wel weer `s avonds van. En ik vind ook dat je als gastouder moet luisteren naar de wensen van de ouders. Ik zou dat haar nog 1x duidelijk maken en anders inderdaad het gastouderbureau inschakelen, want jij zit er maar mooi mee `s avonds en de volgende dag!
@carla ik ben er nog wel hoor haha.. jammer genoed is mij gastouderburo(vrouw) op vakantie gegaan zonder iets of iemand in te lichten...:x morgen afsrpaak met nieuwe gastouder en ander gastouderburo
Ik ben zelf ook moeder en gastouder. Ik pas me atijd volledig aan bij de wensen van de ouders. Zo hoort het volgens mij ook! Dus, zal ze naar jou moeten luisteren. Doet ze dat niet, dan zou ik echt proberen of er een andere oplossing is te regelen met het gast ouder bureau, bijvoorbeeld een andere gastouder. Ik vind het wel ernstig namelijk dat ze zich niet aan JOU regels houdt!
ik heb ook gezegd dat ze zich aan mij regels moet houden in principe.. maar ze vond dat niet haalbaar/realistisch..?! mijn zoon als 2,5 geweest en op zich maakt een leeftijd niet uit vind ik, het ene kind is er eerder aan toe dan t andere kind d8 ik zo.. mijn zoon is totaal niet vervelend en kan zichzelf zo goed vermaken met zn autotjes of boekjes.. bah.. word er zo kwaad van
Zo zwaar irritant zeg!!! Het lijkt me dat de gastouder toch echt zich moet houden aan de afspraken van de ouder mits deze niet absurd zijn of niet in te passen! Ook vreemd dat de contactpersoon op vakantie is zonder melding. Slordige boel zo! Ik zou zodra die terug is contact opnemen, want met de gastouder praten heeft zo te horen geen zin. Het gaat ook niet om de leeftijd, jouw zoontje redt het gewoon zonder slaap overdag en als hij wel slaapt heeft dat juist een negatief effect.... Kijk als het nog zo zou zijn dat hij daar wel een uurtje nodig heeft omdat hij ook meer kids om zich heen heeft dus meer indrukken en zo. maar als hij dan niet slaapt of pas heel laat dan heeft het geen zin! Als je gastouder pauze wil hebben zal ze de taak samen met iemand anders moeten gaan doen, dan heeft ze de garantie van een pauze iedere dag. En anders ligt het er maar net aan hoeveel kindjes ze heeft en wanneer die slapen. Als ze een baby heeft van 4 maanden is die misschien ook wel wakker als zij net pauze wil.... of een kind van ruim 3 legt ze die ook nog op bed?!?!?! Vreemde gang van zaken. Succes, ik hoop voor julie dat er snel een oplossing komt...
Tja, als ze zeker wil zijn dat ze haar pauze krijgt (kan me voorstellen dat het best zwaar is, hele dagen werken zonder pauze) moet ze geen oudere kindjes opvangen maar alleen babies en dreumesen... ook die slapen wel eens slecht overdag, maar daar is dat meer uitzondering dan regel. Als ze het niet doet zoals jij het wilt, zou ik op zoek gaan naar een andere gastouder, hoe lastig dat ook mag zijn. Het is echt geen onzin die jij verlangt!
ik vind het echt een onbegrijpelijke situatie... we hebben gister een afspraak gehad bij een andere gastouder en het was een hele leuke vrouw die onze wensen respecteerd en het een domme aktie vind van mn huidige gastouder valentijn vind haar ook heel erg aardig en gaat as dinsdag een paar uur proefdaaien als het goed gaat gaat hij pe 1 nov daar heen , alleen 1 dag in de week is zij jamme genoeg niet beschikbaar, dus zijn wij toch genoodzaakt om die ene dag naar de huidige gastouder te blijven gaan, ik ga wel het buro inschakelen want dit is gewoon belachelijk! dan moet ze idd maar baby's en dreumissen nemen als ze zo gaag pauze wil houden elke dag (btw ze heeft dagelijks 2 stagaires)