Dit is toch vreemd of ben ik raar.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Koekenbakker, 8 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Vind het belachelijk veel geld..

Zo ging ik laatst voor een personeelsuitje uiteten, maar we zaten die maand ontzettend krap bij kas.

Toen ik hoorde dat de rekening werd gedeeld en ik dus €10,- meer moest betalen dan wat ik gegeten en (niet) gedronken had heb ik geweigerd de rekening te splitsen, en heb uiteindelijk mijn eigen deel betaald.
    Een hoop scheve gezichten, maar heel jammer!
    Je kunt niet in andermans portomonnee kijken.

De ene giet zich nog even lekker vol met wijn terwijl de ander een hele avond op 1 water/cola doet. Daar pas ik dus voor!

Ik zou dus heel eerlijk echt op je strepen blijven staan en betalen wat je hebt ‘verbruikt’

Blijdorp, Bailey07, jada08 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.159
    113
    En ik blijf erbij dat je dit dan dus van te voren afspreekt. Niet achterafgaan miepen.

Pantoffelheldin, Riverdale87 en Tuttebella vinden dit leuk.
  3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    #43 Debaky, 9 jun 2018
    Laatst bewerkt: 9 jun 2018
    Apart.

Maar wil je mij eens uitleggen hoe je dat nou met die verdeelsleutel bedoeld, ik snap er geen hol van. Jullie hebben dan 14 punten, en dan? Deel je dan de eindrekening door 14?

Tuttebella vindt dit leuk.
  4. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Dus omdat dat ene kindje misschien een fristi minder heeft gehad ga je er een hele wiskundeshow van maken? :D of begrijp ik het nu niet goed?

amdaa vindt dit leuk.
  5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.159
    113
    Ik denk dat alle punten bij elkaar opgeteld worden, zeg dat het totaal op 140 punten komt. Dan betaal jij dus 14/140 of 1/10e van de rekening. Iemand die 8 punten heeft betaalt 8/140 van de rekening.

Debaky vindt dit leuk.
  6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik vind het ook een hoop geld.
    Maar zou het wel gewoon betalen zonder te mopperen.
    En de volgende keer van tevoren duidelijke afspraken maken hierover.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Euh nee want dan betaalt zij dus de hele rekening :D

Iedereen krijgt punten, het totaal wordt gedeeld door het totaal aantal punten. En dan betaal je als gezin dus je eigen puntentotaal maal dat bedrag.

Dus stel de rekening is €150, , iedereen bij elkaar is 10 punten, dan is 1 punt dus €15,-. Zit je als gezin bv op 5pt, dan betaal je 5 maal €15,-.

Youtan, bosi333 en Debaky vinden dit leuk.
  8. Koekenbakker

8 jun 2018
    65
    39
    18
    Vrouw
    Wij hadden toen idd 14 punten en betallen dan 14% van de totale rekening van het gebruik tijdens het weekendje weg (kosten verblijf, kosten uitjes, kosten eten en drinken)
    Bij een gewoon etentje passen we deze berekeningen ook echt niet toe dat is dan veel te omslachtig.

Ik heb ook nog niet "geklaagd" over de betaling tegen de betreffende partijen.
    Ik heb alleen geappt met de vraag ook voor kleinste 22.50. Toen ze appte met het verzoek om het geld over te maken.
    Verder heb ik er nog niet moeilijk over gedaan...….
    En stel je eens voor als partner mee was gegaan dan was het 5 x 22.50. Voor dat bedrag had ik ook entree kaartjes voor een dagje toverland.
    Waarschijnlijk betaal ik toch gewoon de rekening heel snel zonder na denken en met mijn ogen dicht en doe ik het volgend jaar zeer zeker anders met deze mensen.

Syane vindt dit leuk.
  9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind het onlogisch om voor kinderen onder (ongeveer) 10 de volle mep te moeten betalen, maar ik vind het vooral onlogisch dat een BBQ zo duur is per persoon. Wat is er allemaal gegeten en gedronken? Leuk kadootje!

10. Koekenbakker

8 jun 2018
    65
    39
    18
    Vrouw
    Heel veel speciaal bier van 15.00 tot weet ik hoe laat na 21.00 (toen ben ik gegaan)
    En eindelijk met bbq eten geen speciale dingen. Gewoon standaard dingen

11. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Gestoord! Ik zou het ook echt niet fijn vinden maar je kan er nu inderdaad niks meer mee. Zelf eens meegemaakt met een etentje met een hele club dames. Ik was zwanger en dronk niks en de rest dronk liters wijn. Dat was wel even slikken toen ik mijn deel moest betalen, maar gezeik over geld vind ik ook echt vervelend dus dan toch maar gedaan.

12. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Ik vind het echt absurd om voor een 4 jarige 22.50 te rekenen. Je zit al bijna op 100 euro voor een volwassene en 3 kinderen.
    Nou ja, dan weet je het voor volgend jaar.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.378
    17.309
    113
    Hier is hrt niet op de cent nauwkeurig maar wij gaan regelmatig wat eten met een kinderloos stel. Wij hebben 4 kinderen die meegaan en eten. Dan is 50/50 niet eerlijk. Dan is het " ongeveer 40 voor gerechten, 10 voor drinken. Dat is 50". Is het eten 39.95 en drinken 12.00 is het ook 50 als wij rekenen, als hun rekenen is het 55 ;)
    Of bij bijvoorbeeld een dag weg hun drinken smiddags en wij eten savonds

Youtan en DastyQueen vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ja dit dus. Leuke bbq zeg. Even 100 euro aftikken.

yoghurt vindt dit leuk.
  15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Een rekening splitsen is leuk, als je allemaal ongeveer hetzelfde eet en drinkt of als het over de momenten heen uitmiddeld. In mijn omgeving is het verschil onderling zo groot, dat meestal iedereen voor zichzelf/eigen gezin betaald. Het zijn namelijk altijd dezelfde die dure dingen pakken, en anderen die weinig of goedkopere dingen bestellen. Dan is altijd gezamenlijk afrekenen geen eerlijke optie.

Zo drinken wij geen alcohol, zijn geen grote vleeseters, dus bij een bbq zou het hooguit een paar keer fris zijn en beperkt vlees.

Ik zou me ook bekocht voelen als een bbq me 100 euro zou kosten, maar zou het in dit geval wel betalen. Maar inderdaad, ik ben blij dat het bij mijn vrienden gebruikelijk is om gewoon zelf af te rekenen, dan kan ieder eigen keuzes maken en is niemand benadeeld achteraf. Dat maakt het niet minder gezellig, wel eerlijker ;)

Blijdorp en JustNice vinden dit leuk.
  16. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Niemand kan in jou portemonnee kijken, dus als een ander wel voor een tientje mocht aftikken na een uur dan mag je best aangeven dat het voor jullie oneerlijk verdeeld is. Misschien dat ze dan zelf nog met een beter alternatief komen.

Het is sowieso een les voor een eventuele volgende keer ;)

17. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    #57 Zana28, 2 jul 2018
    Laatst bewerkt: 2 jul 2018
    Ik moest opeens weer aan dit topic denken toen ik vanochtend een tikkie kreeg om de kosten van een nachtje kamperen te betalen. Een paar vaders van de klas leek het leuk om met de kinderen een nachtje te gaan kamperen als afsluiting van het schooljaar en om elkaar beter te leren kennen, want ze zien elkaar niet zo vaak op het schoolplein.
    Hartstikke leuk, de kosten waren vooraf ongeveer bekend en mijn zoon mocht al 's middags mee met de hele groep.
    Mijn man krijg je niet in een tent en hij moest ook gewoon werken en kon pas 's avonds aansluiten. Hij kreeg nog net wat halfkoude pizza en (omdat hij geen alkohol drinkt) 3-4 bekers cola, mijn zoontje was blij met wat friet....maar toch moesten ze het volle pond afrekenen, dus ook de speciaal biertjes van de andere heren ( sowieso al twijfelachtig, waarom ze 's middags allemaal al aan het bier moeten zitten, wanneer ze op de kinderen moeten letten) en het ontbijt.

Ja, aan een kant zijn eigen keuze dat hij niet wou blijven slapen ( zoon moest daardoor ook mee naar huis) en het is makkelijk om de gemaakte kosten door het aantal personen te delen, dat snap ik ook. En wij praten over een bedrag dat nog te overzien is, maar het voelt ook wel een beetje lullig.

Hoe kun je dat in het vervolg netjes aankaarten, want volgens mij willen ze er een traditie van maken. Zoon niet meer mee laten gaan, maar dan ontneem je hem ook een belangrijk groepsgebeuren, hoewel niet alle kinderen en vaders mee waren om verschillende redenen. Voorstellen dat iedereen zijn eigen alcohol meeneemt/ of geen of minder alkohol genuttigd wordt? ( ik was er niet bij, maar volgens mij mocht niemand meer rijden voor als er wat gebeurd was)

Er zullen velen denken, wat maakt het uit, zoon heeft het leuk gehad, maar
    van dat geld had ik namelijk ook andere dingen kunnen doen... en als het mij niets kon schelen zou ik er ook geen punt van maken.....maar het stomme is, het knagt op een of ander manier wel....

Zara75 vindt dit leuk.
  18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Alles wat de kinderen ook mogen, wordt gemeenschappelijk verrekend, de rest niet, zoiets.

En een budget afspreken is ook niet vreemd.

Ik vind het persoonlijk vreemd om aan het bier te gaan wanneer je op het kind van een ander moet letten. Natuurlijk, een pilsje met deze hitte moet kunnen, maar daar moet het dan wel bij blijven. Willen ze meer, dan moeten ze maar zonder de kinderen afspreken.

19. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik vind het ook bijzonder dat die vaders bier gaan drinken, ze hebben toch de verantwoordelijkheid over een groep kinderen. Als er iets gebeurt, moet je wel helder en snel kunnen reageren.
    En speciaalbier is vaak wel net een beetje sterker dan een gewoon biertje.

20. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.018
    3.671
    113
    Best bijzonder dat eigenlijk de mensen die drinken of veel nuttigen niet zelf nadenken bij het splitten van de rekening dat zij een ander laten betalen voor wat hun genuttigd hebben. Zij zijn voordelig uit. Ik zou mij echt bezwaard voelen als een ander voor mij zou moeten betalen.

Echt hou niet van gezeik over geld maar zouden ze zich ook zo gedragen als ze zelf moeten betalen wat ze nuttigen.

Chocolat, Zara75, Blijdorp en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina