16weekjes ver.. ik word zot denk :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LeennKen, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Hellowkes.. ik ben momenteel 16 weekjes ver en de laatste tijd gaat het echt niet meer!

Tot en met 14 weken was ik extreem misselijk.. heel de dag door.. nu enkel 's morgens nog maar ik krijg niets meer gedaan! Ik heb er 2 hele dagen over gedaan om te poetsen.. vandaag 8 uurtjes bezig geweest met living en keuken (en het was niet eens vuil!).. ben 2 keer bijna flauwgevallen en heb nu een beetje koorts :( :( :( Ik vraag me af wat het over 10 weken gaat zijn.... Kan precies niets anders meer doen dan hele dage lang wenen!

Met de baby is alles oke...gelukkig maar! De echo 2 dagen geleden was in mijn ogen wel niet zo duidelijk (was eerste echo gewoon "via de buik")... ons babytje lag ook op zn buikje.. daarmee dat ze ons nog niet konden vertellen of het een jongen of meisje is (al dacht de gyna een meisje :D)

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik zou je bloeddruk op laten meten, want dit klinkt niet goed.

3. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    die was 2 dagen geleden nog oke.. die volgen ze redelijk goed op omdat ik meer kans heb op een trombofilie stoornis.. (weten het niet met zekerheid omdat ik getest ben tijdens zwangerschap)

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Maar is 8uur lang je huis schoonmaken niet een beetje te veel van het goede? Je energie is weg, dat is logisch als je zo lang kotsmisselijk geweest bent.
    Doe echt een stapje terug, dan komt die energie vanzelf weer!:)

5. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Ik ga vandaag niets meer doen! En heel het weekend ook niet!

Als ik me straks niet beter voel bel ik toch maar even de dokter van wacht op :)

thx voor de reacties!

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Van vermoeiheid en maar door blijven gaan kun je ook verhoging krijgen.
    Dus lekker languit op de bank liggen en je door je vriend/man laten verwennen! En je mag een paracetamolletje innemen hoor!

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Accepteer dat er weken zijn dat het allemaal wat minder gaat. Niet makkelijk hoor want in principe ben je zwanger en niet ziek maar soms lijkt dat veel op elkaar ;).

Ik ben (bij beide zwangerschappen) de eerste weken erg angstig geweest ivm eerdere miskramen en bloedverlies. Daarna ook bij alles wat ik deed licht in het hoofd en flauwvallen (lage bloeddruk, ijzer was oke). Toen ik eindelijk iets durfde en kon gaan doen volgde er al snel harde buiken en bedrust tot einde (!!) zwangerschap.
    Ik heb gruwelijk gebaald, moest stoppen met werken op 15 weken zwangerschap maar ach, achteraf is het het zo waard, hoe cliché ook.

Gewoon doen wanneer het goed voelt, en als je een dag alleen maar op de bank kunt liggen omdat er niets uit te handen komt, geef er maar aan toe, nu mag het! :)

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Alles in een rustig tempo doen en accepteren dat je lichaam vermoeider is. Ik kan mezelf ook oververmoeid en misselijk krijgen als ik 8 uur lang het huishouden ga doen.
    Ik bouw meer rustmomenten in en haast is hier een verboden woord. Ga ik mezelf haasten over mijn werk of huishouden dan vind ik mezelf boven de wc pot.

Rust, rust en relax is dus mijn advies!

9. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Luisteren naar je lichaam! Ik nu 31 weken en ben werkelijk uitgeput. Vanmorgen gaan werken, thuisgekomen, even met zoontje gespeeld, toen hij sliep er ook ene paar uur in gekropen. Bijna in comateuze toestand in slaap gevallen! Lichaam was echt uitgeput! Nu dus ook aan het rusten. Als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer!

10. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    oke bedankt!

11. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Inderdaad goed luisteren naar je lichaam..
    Heb je je bloeddruk nog laten opmeten?
    Het kan zijn dat je een laagbloeddruk hebt, dat verklaard duizeligheid/ flauwvallen.
    Heb 1 keer 's nachts gehad dat ik was flauw gevallen op het toilet.

12. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Hoi Leennken,

ik begrijp wel hoe je je voelt, as maandag ben ik 19 weken en helaas de hele dag door misselijk, kan amper groente en fruit naar binnen werken waardoor ik ook de hele dag amper energie heb... ik doe dan ook niet veel en laat het aan mijn vriend over...als het me lukt om wel wat te doen zoals de was, ga ik daarna even zitten om bij te komen...
    ik ben goed ziek geweest, heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, dus de zwangerschap gaat niet zoals ik het wil maar kan me er nu wel wat meer bij neerleggen... het is niet anders...doe rustig aan en denk goed aan jezelf, wil iets niet dan gewoon niet doen...

liefs Deb

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Heb je niet gewoon een ouderwetse griep? Want als je koorts hebt en zo is het niet zo gek dat je vermoeid bent en van je graatje gaat.

Deel Deze Pagina