leuke momenten tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukkie2, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

er is al een topic met ergenissen en vervelende uitspraken, maar er zullen zeker ook heel wat leuke dingen gezegd tegen je worden of dingen gebeuren waar je zo heerlijk van geniet tijdens je zwangerschap.

ik zal de aftrap doen:
    Ik vind het zoo leuk om die kleine trapjes te voelen.
    dat mensen tegen me zeggen dat ik een buikje krijg...(moeten ze niet meteen aanraken natuurlijk :D)
    de lieve reacties na de miskraam in december;)

2. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Ik ben nog beetje te vroeg want ben nog maar twee maand... maar het gevoel dat ik zwanger ben en een mooi lieverdje heb in december maakt me nu al gelukkig... Oh dat ik maar gauw een buikje krijg en mijn kleine schat begin te voelen!

3. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kind letterlijk in je buik een rondje voelt draaien.
    De slappe lach bij de termijn echo (die was helaas inwendig) en bij de 20 weken echo omdat ik niet zo´n actief beebje had verwacht en de houdingen die het aanneemt.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    #4 ratatosk, 4 mei 2011
    Laatst bewerkt: 4 mei 2011
    Ik vond het geweldig dat..
    - ik een continue onderonsje had met ons kindje omdat hij natuurlijk de hele dag in mijn buik zat.

- de kleine zo vaak de hik had en mijn buik dan liet schudden.

- ik later in de zwangerschap twee voetjes in mijn rechterzij had staan.

- dat later handjes én voetjes bleken te zijn.

- ik een enorme buik kreeg maar wel (bijna) zonder striae.

- dat er ineens melk uit mijn borsten bleek te komen, raarrrr moment.

- er rond de vier maanden zwangerschap tijdens het in bed liggen ineens een klein bolletje aan de rechterkant van mijn buik zat en dat dat bolletje verschoof, dat was de baby!

5. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Wanneer zijn jullie je kindje beginnen voelen?

Groetjes!

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij dit kindje vind ik het zo énorm leuk dat hij reageert op mijn hand.. hij kruipt er soms ook helemaal tegenaan en soms geeft dat zelfs een rottig gevoel maar wat is dat toch fijn, dat je kindje zich al lekker tegen je aannestelt :D

Wat een beetje een bijkomstigheid is maar wel leuk, is dat iedereen nu weer zegt dat het een meid is en alleen ik weet dat het een jongentje is :)

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Laatst een complimentje van iemand in de supermarkt, dat ik zo'n mooi buikje had. Dan ben ik toch wel trots hoor. Betrapte mezelf er gelijk op dat ik zo heel suf begon te aaien over m'n buik :) :D

Verder gewoon lekker het kindje voelen. De laatste dagen 's avonds echt verschuivingen in m'n buik, dan stulpt het ineens helemaal uit, zakt het weer weg om vervolgens aan de andere kant weer uit te stulpen. Soms lig ik helemaal met een scheve buik in bed :p

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Een moeder van een kindje op mijn werk kwam binnen en riep spontaan: Ooooh! Wat ben je mooi!
    Nou dat gaf even een enorme boost zelfvertrouwen, aangezien de weegschaal de 100kg gepasseerd is, wanneer ik erop sta....

En ja heel cliché....het getrappel en gedraai in m'n buik blijft toch wel het mooiste!

9. Chai

Chai Niet meer actief

Toen ik gisteren aan de ctg lag en onze kleine meid tegen de ctg apparatuur aan ging trappen heel eigenwijs waardoor ze eraf schoven steeds... :p

10. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk als mijn meisje lekker druk is en met haar kontje ligt te draaien. En als ze met haar voetje telkens door mijn handpalm wrijft als ik mijn hand op m'n buik leg! Prachtig.......

11. Mandybaby

Mandybaby Lid

2 dec 2010
    75
    0
    0
    - Mooi bol buikje!
    - Horen dat het een meisje is
    - Papa in spe aan de klus in de babykamer en niet weten van ophouden
    - Papa in spe bij het kijken naar het geklots in mijn buik: 'haal haar er uit, ik wil mijn dochter zien!!' ;)
    - 3D echo

12. giraf

giraf Niet meer actief

Ik vond het altijd leuk (maar toch ook wel weer raar) dat ik echt een voetje door mijn buik heen vast kon pakken :)

13. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, dat ze heel lief lag te duimen tijdens een echo!

14. mamavanuk

mamavanuk Lid

2 okt 2009
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het leukste van mijn zwangerschap vind ik;
    - het voelen van mijn kindje, beetje spelen met elkaar.
    - en dat ik dit voor mij vrij spel is om nu eens strakke truitjes en jurkjes te dragen, die normaal een beetje doelloos stof ligt te happen in mijn kast.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    De hond die haar kop op m'n buik legt en waar ons zoontje heel erg op reageerde. Zalig!

De echo's, telkens weer je kindje zien en vol ongeduld uitkijken naar de geboorte.

Die ieniemienie kleertjes wassen en klaarleggen, vond ik erg leuk en bijzonder. ;)

16. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Leuk! positief topic :D
    De opmerkingen van mijn lieve dochtertje.
    1 ze weet al een tijdje dat er een kindje in mijn buik zit. Rond 12 weken staan we samen op 's morgens en ik heb ongelofelijke dorst. Terwijl zij boven op de wcbril haar tandjes staat te poetsen (dan kan ze in de spiegel kijken :D) drink ik twee glazen water weg. Kijkt ze me heel bedenkelijk aan: Mama? Heeft de baby nu geen bootje nodig??
    2 Ze komt 's morgens bij me liggen en legt haar hoofd op mijn nu best bolle buik. Blijkbaar hoort ze binnen van alles (darmen gok ik :p) want ze zegt verbaasd: Mama! De baby laat een scheetje!!
    3 Uiteraard het getrappel! Kan niet wachten tot ze wat groter is en je het ook kan zien :D
    4 Horen dat ze een meisje was! Iedereen riep jongen en ze waren er van overtuigd! Ik had dus eigenlijk al helemaal niet meer gerekend op een meisje! Ik was zo blij dat ik helemaal vol schoot :D Op de een of andere gekke manier was het een grotere verrassing dan als het een jongen was geweest!

Liefs!

17. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Het meest bijzondere vond ik toch de eerste trapjes, ik zat echt verbaasd naar mijn buik te staren :D.

Nu zit ik gewoon heerlijk te genieten als ik de kleine voel draaien en trappelen!

18. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    *De echo's, elke keer je eigen kindje zien en hoe het beweegt, geweldig gewoon :D
    *De reactie van de kleine op bepaalde dingen.
    *Papa die over mijn buikje aait
    *De spulletjes bij elkaar kopen en bewonderen, vooral de kleine kleertjes :D
    *En dat iedereen zich afvraagt wat het geslacht zal zijn.

19. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

wat ik ook zo leuk vind is de voorbereiding op alles wat komen gaat..
    de naam bedenken
    kaartjes uitzoeken
    en vandaag vond ik het zo heerlijk om een tekst te maken voor op het kaartje,

@ janneke wat super zo'n kleine meid die zo heerlijk naïef reageert op je zwangerschap, zo schattig haha! die van mij is nu 15maand dus die snapt het nog niet. ben al trots dat ze baby zegt haha
    weet alleen nog geen leuke tekst om namens de grote zus wat erop te zetten..als iemand een idee heeft:D:D

20. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

trouwens: ook het uitzien naar de 20 weken echo vind ik heel leuk. vind het elke dag spannender worden, want wil zo graag weten wat het is:D:D

Deel Deze Pagina