Hallo dames, Ik merk sinds de afgelopen dagen dat ik s nachts nogal vaak wakker wordt. Alleen niet van na de wc moeten maar met het idee dat er een plank in mijn buik zit. Dan is het helemaal strak en hard. Moet ik dit even melden bij de verloskundige volgende week? Of zal het iets onschuldigs zijn ?
Klinkt als harde buiken. Zakt het na een minuutje weer af? Is het pijnlijk? Als het niet snel weg zakt en pijn doet zou ik eerder even bellen om het te overleggen. Het kan veroorzaakt worden door een blaasontsteking, dat is dan goed om uit te sluiten. Verder kan het ook zo zijn dat je bm nu snel groeit en daardoor reageert. Maar alleen de vk kan daar echt uitsluitsel over geven.
Nou het trekt wel weer weg .... en af en toe met wat krampen ... maar harde buiken s dat niet beetje erg vroeg met 14 bijna 15 weken
Ik zou het toch even aan je vk voorleggen. Wellicht dat je rustiger aan moet gaan doen. En ja het is vroeg maar niet vreemd hoor. Hier begon het al met 10 wk, zit al vanaf 13 wk gedeeltelijk thuis en sinds 19 wk volledig thuis. Dus het kan nog vroeger
Oh hemeltje haha! Nou dat is geen pretje denk ik of wel ? Moet dinsdag na de verloskundige dan overleg ik wel even. Moet alleen vandaag en morgen nog werken en dan weekend dus dan maar even wat rustiger aan doen
Nou ik had dit dus ook van de week.l in de nacht. Maar ik had denk ik te lang mijn plas opgehouden. Uiteindelijk trok het weg, dus heen last meer van gehad. En het deed geen pijn. Maar als je je er niet prettig bij voelt zou ik de vK bellen.
Het was ook vaak na wc bezoek. Breng morgen eerst even urine weg richting de huisarts ff controle voor eventuele blaasontsteking en anders dinsdag even overleggen moet toch toevallig heen. Ga er niet speciaal voor bellen.
Ik heb het ook sinds een week of 15. Vk zegt dat het niet erg is zolang het niet vaker dan 6-7x per uur is, er geen bloedverlies is en het niet heel erg pijn doet. Ze doen er niks aan. Blaasontsteking heb ik voor de zekerheid wel even laten checken. Soms kan het helpen om een warme kruik op je buik te leggen en te ontspannen. Bij mij gebeurd het ook vaak in bed, vooral als ik me omdraai of mijn buik aanspan.
Nee maar ja alles om dit kleintje bij ons te houden. Tot nu toe lukt dat goed! Dus dan maar de hele dag rustig aan. Idd even urine weg brengen, dat kan echt wel een oorzaak zijn.
Is het je eerste zwangerschap? Ik heb het ook vanaf ongeveer 15 wkn. De verloskundige zegt dat het juist een goed teken is omdat de baarmoeder aan het oprekken is door het kindje wat snel groeit. De baarmoeder is een grote spier dus dat kan wat samentrekken waardoor je harde buiken krijgt.. ik heb t nog steeds. Zolang het geen pijn doet en je geen bloed verliest schijnt het geen kwaad te kunnen.
Ja het is de eerste zwangerschap. Ik maak me ook weinig zorgen. Maar wil het even aankaarten. Zodat ze op de hoogte zijn.