opzeggen flexcontract

Discussie in 'De lounge' gestart door frannie82, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn schoonzusje (24) heeft al bijna 3 jaar nu (denkt dat ze er in september uitvliegt omdat ze dan een vast contract moeten geven) een flexcontract van 20 uur per maand.

Ze werkt echter al die tijd wel 36 uur of meer per week!
    Het juridisch loket had al eens gezegd dat ze juridisch sterk staat om een vast contract af te dwingen omdat ze zoveel uren werkt.

Maar ze wil daar weg. Moet regelmatig 7 dagen achter elkaar.
    Heb al gezegd dat ze niks MOET als ze niet wil want ze hoeft maar 20 uur per maand.
    Maar ze is zo bang dat ze er dan uit vliegt.

Nu is ze ergens anders aangenomen als zwangerschapsvervanging tijdelijk maar ze wil zo graag weg dat ze de gok waagt.

In haar contract staat niks met opzegtermijn of uitwerken.

Waar moet ze zich nu aan houden?
    Mijn vriend denkt dat er wettelijk een termijn is die voor alle flexcontracten geldt.

Weet iemand dit?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ze moet even kijken of er een tussentijdse opzegtermijn in haar arbeidsovereenkomst staat. Dit moet expliciet afgesproken zijn in een contract voor bepaalde tijd. Als dat niet zo is kun je in overleg met de werkgever treden om te kijken of je toch eerder dan het einde van het contract mag vertrekken.

3. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    nee wat ik wel weet is dat er nu flink veel veranderingen in flex contracten komen. Wettelijke veranderingen. Zou dat eerst goed onder zoeken, voor je iets gaat doen.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Er staat niks van een opzegtermijn oid in......
    Is het dan telkens het jaar dat het verlengd wordt?
    Ze kan beter weer even bellen met het juridisch loket dan......
    Nu had haar baas gezegd dat ze naast het werk achter de receptie nog dingen thuis moet doen en de uren dan moet declareren.
    Maar volgens mij moet ze na die 20 uur niks.
    Is het 20 uur per maand en de rest in overleg....

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    De wettelijke opzegtermijn voor een arbeidsovereenkomst is 1 maand per de eerste van de maand, tenzij in de overeenkoms anders is bepaald. Dus als ze morgen d'r ontslag indient kan ze per 1 juni weg. Dient ze overmorgen haar ontslag in, dan kan ze per 1 juli weg.
    Evt kan in goed overleg met de werkgever anders worden besloten.

6. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Dit is geloof ik niet altijd het geval. Ik weet dat als het om bijvoorbeeld een jaarcontract gaat waar in het contract geen tussentijdse opzegtermijn wordt vastgelegd dat je dan in principe van beide kanten het jaar moet uitzitten. Is dat flexcontract voor een bepaalde of onbepaalde tijd afgesproken?

Ik denk wel dat het klopt wat je zegt met die 20u per maand als dat de uren zijn die contractueel zijn vastgelegd.

Maar inderdaad even bellen met het juridisch loket zodat je wat zekerheid hebt :)

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zijn de uren die ze moet werken niet 20 per week ipv per maand? Ik dacht dat er op een jaarcontract een maand opzegtermijn zat.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee serieus per MAAND!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2