Dit is wel heel zuur (garantie)

Discussie in 'De lounge' gestart door jetje86, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hele mooie trui!! Ik zou er wel mee terug gaan hoor voor zoon bedrag moet het niet zo snel los laten. En vooral met zulke prijsklassen lijkt het me dat een winkel er wel wat aan doet!! Succes ermee!!

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Kaartje of geen kaartje, van zo'n bedrag mag je een hele hoge kwaliteit verwachten! Gewoon mee terug gaan.

3. rums

rums Niet meer actief

Dit inderdaad. Zou het zeker proberen! En aangezien je het recent hebt gekocht kun je ook laten zien dat het niet deugdelijk is.
    Hopelijk helpt de winkel je!

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Mooie trui inderdaad.
    Van ver af valt het niet op nee maar als je het van dichtbij ziet is het erg duidelijk...
    Moet niet kunnen inderdaad,vooral niet voor zoveel geld.
    Heb ooit een shirt bij de Only gekocht met van die pailetten erop,ze zitten er nog steeds op en dit koste maar 20€.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Die waarschuwing moet je eraf knippen, en zeggen dat ie er niet aan zat als ze erover beginnen.
    Gewoon teruggaan.

6. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties. Ik ga morgen terug. Ben heel benieuwd. Mn moeder gaat met me mee. Die koopt daar bijna al haar kleren, misschien dat dit helpt. Ik laat het nog weten.

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Balen zeg voor zo'n bedrag!!
    En als het niet lukt en ze er niks aan willen doen kan je misschien zelf de steentjes er weer opplakken? Vechten tegen de bierkaai vrees ik maar goed..

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja absoluut! De wet schrijft voor dat je voor een hoog bedrag iets deugdelijks mag verwachten.
    Gewoon dreigen met de consumentenbond

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk zo'n kaartje, maar zo werkt het natuurlijk niet. Jij koopt gewoon een trui met steentjes en dan mag je best verwachten - zeker voor dit bedrag - dat ze langer blijven zitten dan 1,5 dag. Met zo'n kaartje eraan kan een verkoper zich echt niet indekken.
    Ik zou er gewoon mee terug gaan en zeggen dat je een deugdelijk vervangend product wil (dus dezelfde trui maar dan met goed bevestigde steentjes) en anders je geld terug.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Absoluut dit dus. :) De winkelier heeft je een 'ondeugdelijk' product geleverd (Eur 180,-/1,5 dag gedragen) en dan kunnen ze er elk willekeurig kaartje aanhangen wat ze willen, maar dat vrijwaart de winkelier NIET van zijn wettelijke verplichting! Laat je dus niet afschepen, je hebt recht op óf het volledige aankoop bedrag retour óf een nieuwe trui.

Succes, laat je even weten hoe het afgelopen is?

11. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    En even voor de zekerheid: een tegoedbon hoef je niet te accepteren in dit geval!

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

13. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    175
    63
    NULL
    NULL
    Zeker even mee terug gaan, lijkt me toch dat hier wel iets mee gedaan moet worden. Je verwacht voor zo'n prijs toch wel dat het langer dan 1,5 dag mee gaat. Wel handig als je moeder even mee gaat als ze daar veel kleding koopt, bekend gezicht kan wel schelen.

Heb het zelf eens meegemaakt met een tuniek, die zat zo lekker dat ik er nog eentje in andere kleur bij ging halen. Zegt de verkoopster dat het tuniek ook zo mooi blijft. Dus ik merkte op dat degene die ik had al wel wat ging pillen. Toen moest ik ermee langs komen en heb ik een nieuwe ontvangen, en nog geld terug omdat het tuniek inmiddels was afgeprijsd :D

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je mag een bepaalde draagbaarheid van kleding verwachten, ongeacht de prijs. Nu zou deze prijs suggereren dat het van uitzonderlijke kwaliteit is en je dus helemaal geen problemen zou moet verwachten na zo'n korte draagperiode.

Ze kunnen overigens erin plakken wat ze willen, maar dit is wettelijk bepaald. Bovendien heb je gehandeld volgens het etiket én nog een waszakje gebruikt.

Gewoon geld terug of een tegoedbon dus.

15. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Voor €180 verwacht ook dat de kwaliteit goed is. Nou dat kun je dus van jou shirtje niet zeggen.
    Dus terug ermee naar de winkel en of een tegoed bon vragen (als je daar nog meer leuke kleding had gezien) of geld terug vragen.

Tip voor de volgende keer, koop geen shirtjes met van de plak steentjes voor €180 want ze vliegen er toch wel vanaf.

16. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn geld netjes terug gekregen gelukkig!

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Fijn!

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gelukkig goed opgelost dus!

19. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    fijn! konden ze nog verklaren waarom de steentjes er zo snel afvielen bij alleen al dragen?

20. rums

rums Niet meer actief

Mooi!

Deel Deze Pagina