Besmet met toxoplasmose

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tifaatje, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tifaatje

Tifaatje Lid

15 jul 2007
    34
    0
    0
    Lerares
    Belgenland
    Mijn gyneacologe heeft me gebeld en vertelde me dat ik een bloedinfectie heb van toxoplasmose en dat ik over 3 weken terug een bloedonderzoek moest laten doen om te zien of ik voor of n de zwangerschap besmet werd... IK BEN ZOOOOOOOOOOOOOOOO BANG wie weet ermeer over

2. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    hallo,

ik heb daar ook bang voor, maar mijn gyneacoloog heeft gezegd dat er aan toxoplasmose nog iets te doen is, maar aan de listeriabacterie niet!

ik duim met je mee dat alles goed komt!

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hoe krijg je dat binnen dan?
    Wat voor gevolgend kan het hebben?

4. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    onder andere van het verschonen vd kattenbak of in aarde met je blote hande, opdat je in aanraking met de uitwerpselen van katten komt ,
    of door het eten van rauw vlees...

gevolgen: dat het door de placenta naar het kindje kan en die kan hier letsel aan over houden,...zenuwstelsel kan aantasten , oogafwijkingen etcetc,....

des te vroeger je het hebt ontdekt des te beter,...
    geloof dat je antibiotica om de parasiet te bestrijden vd dr krijgt,.........

5. Samama

Samama Niet meer actief

Het is alleen schadelijk als je zeg maar de kattenbak verschoont en daarvan vuil onder je nagels krijgt en dan zeg maar je vingers in je mond doet. Als je je handen wast als je de kattenbak hebt verschoont kan het geen kwaad meer.

6. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Ik heb toxoplasmose gehad rond mijn 18e. Dat weet ik, omdat ik mij toen niet goed had gevoeld (griep-achtig) in het buitenland en wilde weten of het safe was. Later had ik pfeiffer, kwam uit een bloedtest. Daar kwam ook weer toxoplasmose uit. Maar.. dat had ik al gehad en kun je niet nog een keer krijgen. Dus vertelde mijn arts toendertijd dat ze aan de test niet kunnen zien of je het al hebt gehad of niet. Het kan heel goed zijn dat je het al hebt gehad, maar die stof (of wat het ook moge zijn) nog in je bloed zit. Ik duim heel hard voor je dat dit het geval is.
    Ik kan me voorstellen dat je in de stress zit. Ik kan zeggen dat moet je niet doen, maar ik zou hetzelfde doen als jij. Daarom: kan je echt niet eerder terug als je aan hem/haar uitlegt hoe stressvol dit is? Of moet het per se 3 wkn later?
    Sterkte in elk geval.

7. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ja ik heb het jaren terug ook al gehad, en men zei toen ook, eens en dan nooit meer, maar nu ik zwanger werd en het vd zekerheid nog eens vroeg heeft men toch gezegd, tja sowieso al een poos terug, en neem toch maar geen risico, vandaar dat ze steeds aanraadde het met handschoenen aan te doen,..........

ennuh 3 weken wachten? nou ik zou dit nog eens goed, desnoods elders, informeren, want volgens mij moet je dan zo snel mogelijk aan de anti biotica hoor !

sterkte

Deel Deze Pagina