Ben het helemaal spuugzat!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annie24, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Moet het ff kwijt hoor, sorry :)

    Pffffffffffffffff ons zoontje is vanmorgen om 6.30 uur wakker geworden en heeft sindsdien geen minuutje geslapen! :$ Alleen maar huilen, gillen, jammeren en niets is er goed :(

    'Normaal' was het feest vanaf ongeveer 14 uur tot middernacht, maar dit feestje duurt nu wel erg lang en ik begin er inmiddels aardig doorheen te zitten :( Hij geeuwt zich een ongeluk, maar slapen ho maar. Het eerste wat ik morgen ga doen is de dokter bellen, want dit kan zo niet langer.
     
  2. anomiem111

    anomiem111 Actief lid

    20 sep 2008
    330
    0
    0
    Ja kan me echt voorstellen dat je daar gek van wordt en zielig voor je kleine mannetje natuurlijk!!

    Heel goed dat je de dokter gaat bellen, laat je doorverwijzen naar een kinderarts. Wat als je kind zo erg huilt van 14:00 tot in de nacht is er iets aan de hand en voelt hij zich niet lekker.

    Succes ermee en sterkte..het komt echt allemaal wel goed hoor!
     
  3. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    als de dokter niks wil doen,bel dan het cb mischien kan er iemand langs komen om te kijken of er iets veranderd moet worden.

    helpt het ook niet als hij in zijn bedje ligt en je gaat er naast zitten ,zingen handje vasthouden?? totdat hij slaapt??
     
  4. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Jeetje, dat is al wel heel erg lang vanaf vanochtend.
    Ik denk eerlijk gezegd dat ik al bij de huisarts had gezeten.
    Zeker als het elke dag zo is. Hij zal zich ergens niet fijn over voelen, anders huilt hij niet zo. Anders zou je ook nog de HAP kunnen bellen he. Misschien kunnen ze gewoon even naar hem kijken. Hij is nog echt jong he...
    Toen mijn zoontje een week of 8 was zat ik nadat hij een paar uur heel hard aan het huilen was al bij de HAP. Hij was echt nijdig aan het huilen. Hebben ze naar zn buikje geluisterd en toen bleken het hele heftige darmkrampjes te zijn. Met wat tips heb ik dat toen voor hem kunnen verlichten.

    Drinkt je zoontje wel? En hoe is hij tijdens het drinken? Rustig of onrustig?
     
  5. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    Pfff.... vind dat hier al weinig geslapen wordt maar meneertje hier slaapt nog wel een keer 30 minuten in m'n armen.... Maar kan me voorstellen dat je er doorheen zit.

    Met hem wandelen ofzo werkt ook niet? Want hier werkt het vaak wel als hij in beweging is. Dus wandelwagen of auto. Hij slaapt dan niet echt (vast) maar is dan wel stil en heeft z'n ogen wel dicht. Hij gaat dan iig in relax stand....

    Wij leggen bij zijn huilbuien altijd één hand op z'n buik en één hand op z'n voorhoofd. Dat kalmeert hem vaak wel.

    Maar zou zeker de dokter bellen hoor want dit is wel heel erg lang en voor jullie beiden helemaal niet goed!!
     
  6. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Naast z'n bedje zitten helpt ook niet. Of hooguit 5 minuten, maar dan begint hij weer.

    Hij drinkt goed, plast goed, poept goed.

    Op andere dagen was hij ook lang wakker met veel huilen (ongeveer van 14 uur tm middernacht) maar zolang als vandaag is het nog nooit geweest :(

    Inmiddels ook alles al geprobeerd natuurlijk: van inbakeren tot de osteopaat, maar niets helpt :(

    Zat er net zo doorheen dat ik mijn vriend smste (die is aan het werk) dat we hem maar op moesten laten nemen in het ziekenhuis ter observatie zodat wij ook even bij kunnen tanken en er naar hem gekeken kan worden....Weet niet of dat de oplossing is, maar voor nu zie ik dat even als enige uitweg :)
     
  7. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    Als ze zoveel huilen dan zou je toch denken dat er wat aan de hand moet zijn....

    Ik word al gek als zoonlief z'n geschreeuw 1,5 uur volhoudt. Ik ben net begonnen bij de osteopaat, hoop dat het hier wel effect heeft.

    Maar ik zou morgen gewoon de ha bellen en vragen welke mogelijkheden er zijn. Want dit ga je niet heel lang trekken volgens mij...
     
  8. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Goed dat je hulp zoekt bij een arts. Laat je niet afwimpelen. Ik ben bijna 3 maanden afgewimpeld terwijl mijn dochter huilde van een uurtje of 7 's ochtends tot een uur of één 's nachts. Ik had haar altijd in mijn armen en dan nog krijste ze alles bij elkaar. Zwaar en uitputtend. We hebben alles geprobeerd en niets hielp. Werd er dus ook gek van. Pas na 3 maanden ben ik serieus genomen en bleek het verborgen reflux te zijn.

    Zoals ik in een ander topic al zei.. laat anders evt. testen op kma. Dan sluit je dat evt. uit. Zantac kan even duren voor het werkt, ik weet nog dat toen we begonnen ik ook z.s.m. een goede reactie van mijn dochter op de medicatie verwachtte, maar het duurt even. En toen was de dosis nog te laag en die is toen omhoog gegaan en dat was de oplossing.

    Ik wilde je sterkte wensen en hopelijk wordt je morgen goed geholpen.

    Zoek steun bij jouw partner en familie (ouders), dat helpt natuurlijk ook :)
     
  9. MissT

    MissT Niet meer actief

    Ach jeetje wat erg meis :(. Idd gelijk maar even de dokter bellen hoor.
    Je kindje voelt zich blijkbaar niet fijn.

    Sterkte!!
    Knuf
     
  10. Isis26

    Isis26 Niet meer actief

    Ik denk dat een opname heel verstandig is. Kunnen ze idd testen op reflux, KMA etc. Kindjes die zolang huilen die doen dat omdat er iets is. Hopelijk vinden jullie snel rust
     
  11. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Heb toch de HAP nog gebeld en mocht meteen langskomen. Ben langsgegaan en de conclusie volgens de arts is dat het buikkrampjes zijn...Zijn oortjes zijn nagekeken en zijn longetjes beluisterd enzo, maar er was geen reden om hem nu op te nemen. Alle spanning kwam eruit, dus heb flink wat tranen gelaten daar, maar hij moest mee naar huis.

    Straks moet ik de huisarts bellen voor een verwijzing naar de kinderarts. Voor nu heb ik zetpilletjes meegekregen, dus d'r zit nu een halve in en het lijkt stil te zijn boven. Kan ook niet anders...

    Omdat de wachttijd hier gemiddeld 4 tot 5 weken is moet ik in de tussentijd kleinere flesjes geven en kijken of het overstappen op andere voeding helpt. Maar nu zit ik dus te kijken voor andere voeding en vraag ik me af of ik dan beter op Hypo Allergeen over kan stappen of op Comfort?

    Pffffffffff...dat was me het avondje wel. Nu mijn bedje in en hopen dat hij even blijft slapen zodat ik ook wat kan slapen na bijna 20 uur wakker te zijn geweest :(
     
  12. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    comfort is voor spugende baby's en baby's met krampjes.
    als je kindje veel voeding terug geeft helpt dit wel het ligt wat zwaarder op de maag. maar ondanks dat kan het maagzuur wel omhoog komen als hij een ver. reflux heeft.
    comfort is niet hypo allergeen

    als je zoontje KMA heeft zal Hypo allergene voeding denk ik weinig verschil maken. HA is met name voor kinderen met een verhoogde kans op een allergie. het is dus ter preventie voor het ontwikkelen van KMA. wanneer je kind dit mogelijk al heeft kom je eerder uit op nutrilon pepti

    verborgen reflux wordt meestal behandelt met medicijnen tegen het zuur en voeding ingedikt met johannes broodpitmeel (comfort, AR)

    bij KMA. zal andere voeding al helpen. misschien is er verbetering met pepti voeding of als dat nog niet helpt in overleg met de KA nutramigen

    mocht je kind een combi van KMA en reflux hebben is het misschien zelf mogelijk om speciale voeding te verdikken met nutriton.
    heb alleen zelf niet zoveel ervaring met KMA dus weet dat niet precies of dat kan. maar in overleg met een KA lijkt me zo wie zo wel verstandig

    het zal denk ik uitproberen worden wat werkt en hoop voor jullie dat er snel verbetering optreed en jullie lekker tot rust kunnen komen en kunnen genieten van jullie zoon
     
  13. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hé wat herkenbaar :( Wij hebben ook zo'n week gehad. Met opname tot gevolg zodat wij konden bijtanken en er naar L gekeken kon worden. Reflux was het probleem... maar op het moment vraag ik me af of het toen niet zijn liesbreuk al was geweest (is hij nu aan geopereerd)

    H.a. voeding kan toch niet meer? Die werkt toch alleen als je hier meteen als allereerste voeding mee bent begonnen?

    Je kunt Friso Comfort proberen. Of Infacol voor elke voeding. Infacol gebruiken wij ook tegen de buikkrampjes. Hij huilde hier ook van 14 tot 20.30 door de buikkrampjes...

    Heel veel succes! Ik weet hoe zwaar het is...
    Maar het word echt beter! Wij hebben nu zo'n lieverd!
     
  14. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Denise89; de Nutriton krijgt hij al vanaf week 2 :)

    Cyntje; Infacol krijgt hij al vanaf dag 4, maar dat werkt dus helaas niet optimaal :( Helaas is het huilen ook niet 1 week, maar al een week of 4/5, alleen zo erg als gister is het nog nooit geweest.

    Zo; hij is weer wakker. En ik ook na 5 uurtjes slaap :-s Ik heb geen idee wat we nou met de voeding moeten doen, maar moet zo toch de huisarts bellen voor die verwijzing, dus vraag dat dan ook wel meteen. Voel me zo rot :( Al die weken hebben we van alles gedacht, maar dat het ook zulke erge krampjes konden zijn is geen seconde door ons heen gegaan :(
     
  15. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Meid maar het kan nog steeds ook kma of reflux zijn heh.
    Het zou van krampjes kunnen maar.... je weet het nooit.
    Vind het ook belachelijk dat ze je gewoon met hem naar huis gestuurd hebben hoor!
     
  16. fanny73

    fanny73 Lid

    11 jan 2011
    70
    0
    0
    Noord-Holland
    Heeft de osteopaat of h.a. al eens gedacht aan het KISS-syndroom? Ik heb hier tijdens mijn zwangerschapsyoga een informatie-avond over gehad, en dat is iets wat niet heel snel gediagnosticeerd (zo goedemorgen) wordt, maar wat wel heel vlot te verhelpen is door een manueel therapeut.
    Er is dan iets verschoven bij de nekwerveltjes, vaak hebben ze dan een voorkeurshouding en overstrekken ze zich, en dit is dus relatief makkelijk te behandelen.
    Misschien is het een idee om daar eens naar te laten kijken, of kun je in ieder geval checken of jouw kindje wat van de symptomen heeft.

    Succes!
     
  17. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    jeetje wat vermoeiend zo..
    heb je de ha al gebeld?? Voor vragen met voedingen zou ik hete cb bellen.. zij kunnen je daar goed mee helepen hoor!

    vraag anders een keer of een oma een dagje wil opassen.. kan je even bijslapen..

    sterkte meid!
     
  18. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    heb niet alles gelezen maar meid laat je niet weg sturen met darmkrampjes hoor, hebben we hier ook meerdere malen gehad onze dochter huilde van s`morgens 06.00 tot sàvonds 20.00 en werd ook steeds weggestuurd door de ha met krampjes, uiteindelijk was ik het zo zat dat ik een verwijzing naar de ka heb geeist en ik kon de volgende dag terecht, ze hebben haar toen opgenomen en een 24 ph meting gedaan waaruit bleek dat ze ernstige reflux had. uiteindelijk met meds naar huis en we hadden een heel ander kindje. dus sta echt op je strepen hoor.
     
  19. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Infacol werkte bij ons ook niet, maar ze raden het ook af als je kindje ook reflux heeft (infacol heeft een zure smaak).

    Ik heb van alles geprobeerd tegen krampjes, cinababy leek iets effect te hebben. Maar het was voornamelijk de reflux waar we mee zaten.

    Oh en ons is ook meerdere keren verteld dat het krampjes waren, maar zo extreem is dat het niet snel hoor. En daar zijn we dus ook achter gekomen met de diagnose verborgen reflux.

    Jouw verhaal komt me erg bekend voor. Wij hebben ook bij de hap gezeten (wel meer dan één keer), omdat we het dan erger vonden gaan dan normaal. Maar het breekt je ook gewoon op hoor meid.

    Oh wij hebben Friso Comfort gebruikt en nog extra nutriton toegevoegd, dit leek ook iets te helpen.
     
  20. Miireii

    Miireii Fanatiek lid

    12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ook hier een giga moeilijke start gehad met minstens 10 uur gehuil op een dag. Er werd reflux vermoedt, maar dat was het niet.. aangezien Losec niet aansloeg..

    En het waren dus wél darmkrampjes.. Hier was de oplossing: Hypo-allergene voeding (verteerd beter in de darmen en ligt niet zwaar op de maag) en Orthiflor Start (Probiotica voor de darmen). En het werkte super! Ons mannetje heeft nergens last meer van, slaapt goed (soms :p ) drinkt en eet goed en is de hele dag vrolijk...


    Dus het hoeft niet altijd reflux, KMA of iets te zijn hoor, ook baby's met darmkrampjes kunnen huilbaby's zijn ;)
     

Deel Deze Pagina