Dit is zo raar.......

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ons wondertje, 22 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mijn afgelopen cyclus begrijp ik helemaal niets meer van :(
    Ik had donderdag 4 weken geleden een positieve ovulatie test in handen. 2 weken later had ik zelf echt het gevoel het gaat 'm deze maand niet worden, voel me niet anders of zo en was echt ingesteld erop dat de menstruatie elk moment zou komen.
    maar die kwam tot mijn grote verbazing niet......paar dagen later was ruim 14 dagen na mijn eisprong merkte ik ook echt allerlei zwangerschap symptomen, borsten werden echt zwaarder en groeiden en daarna ook echt pijnlijk, moe, met vlagen misselijk, vaak plassen, emotioneel en licht geraakt.....

Inmiddels begon de hoop toch echt te groeien dat het nu eindelijk wel eens zover kon zijn en met ruim 1 week overtijd en test gedaan, maar die gaf tot onze grote verbazing negatief :( We waren heel teleurgesteld natuurlijk en erg verdrietig en ik had echt zoiets van dan laat nu ook maar die menstruatie komen.

Een aantal close vriendinnen zeiden dat ik de hoop niet moest opgeven en dat het vaker gebeurde dat vrouwen pas later positief testen ivm langzame stijging hcg hormoon.
    De test was afgelopen dinsdag en ik had met mijn vriend afgesproken als volgende week nog niets is dan testen we nog een keer en anders ga ik naar de huisarts voor bloedtest.

Helaas tot onze grote teleurstelling heb ik gisteren dan toch de menstruatie gekregen, ruim 4 weken na mijn positieve ovulatie test.

Ik snap het niet, mijn gevoel zegt me heel sterk dat er toch iets van een bevruchting moet zijn geweest met al die symptomen die zelfs mijn vriend heel erg opvielen.
    maar tot mijn grote verbazing blijven mijn borsten nog steeds voller en ook pijnlijk en dit heb ik nog nooit gehad, tijdens mijn menstruatie dat ze zo blijven.....

als ik grotere en pijnlijke borsten had voor mijn NOD ging dat meestal 1-2 dagen voordat de menstruatie begon weg en was dat voor mij een seintje vaak.

Ik ga weer vol vertrouwen en positief deze nieuwe cyclus in maar merk dat bovenstaande met toch erg bezighoudt :)

Iemand van jullie misschien soortgelijke ervaring of advies?

Bedankt :)

2. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Ik heb dit ook vaak gehad toen ik zwanger probeerde te worden van ons eerste kindje.. je lijf kan zo raar reageren.. en of je psyche nou effect heeft op je lijf? geen idee... maar tis echt heel vervelend want je kunt jezelf echt gek denken.. en heeeel verdrietig en teleurgesteld zijn als je na alle hoop dat je had opgebouwd toch een negatieve test in handen houd..

Meid tis moeilijk maar ga er inderdaad weer positief in je nieuwe ronde! geef niet op! ooit komt jullie wondertje :)

3. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Bedankt voor je lieve woorden, mijn vertrouwen is en blijft ook ijzersterk.

En mijn gevoel zegt mij heel sterk dat er wel een bevruchting is geweest, maar dat het voor nu niet heeft mogen zijn nog.

Heb gisteren ook veel gelezen dat bij een vroege miskraam je meer vloeit (heb ik nu ook) en dat het normaal is dat je bepaalde symptomen nog merkt aan je lichaam (mijn borsten nog steeds voller en pijnlijker en de pukkeltjes rond mijn tepels die ook gegroeid zijn en donkerder zijn)

heb paar "lastige" maanden achter de rug wat zwanger worden betreft; en door goed naar mijn gevoel en naar mezelf te luisteren en te vertrouwen op mijn lichaam, ben ik nu weer aan het genieten van de reis naar ons wondertje en dat voelt al heel fijn :)

Ik haal hier kracht uit dat mijn lichaam mij laat zien dat het wel mogelijk is en daar ben ik ook heel dankbaar voor :)

Veel succes allemaal dames

Deel Deze Pagina