Hallo, Heb te horen gekregen dat mn contract niet verlengd word ivm mijn verlof. op 31 juli loopt mijn contract af ze hadden me graag willen houden maar dan had ik een contract verlenging van een half jaar gekregen. dat zou betekenen dat ik maar 2 maanden zou werken mn verlof valt er precies tussen. mijn verlof zou 29 augustus in gaan. nu is mijn vraag mag dit zomaar? ze hebben er bij gezegd dat het is omdat de situatie in de kinderopvang onzeker is. maar van alle andere meiden die tegelijk met mij begonnen zijn is het contract wel verlengd. nu kreeg ik een brief van het uwv dat ze nog moeten bepalen of ik recht heb op een zwangerschapsuitkering hoe zit dat? en voor de maand dat ik nu geen werk heb, moet ik daar tussen in nog solliciteren? niemand neemt mij aan voor een maandje! zit echt met mijn handen in het haar! groeten mbtc
Beste MBTC, Je contract wordt niet verlengd omdat je Zwangerschaps- en bevallingsverlof dan het grootste deel van het contract duurt en je eigenlijk maar 2 maanden werkt. Je wilt weten of dat toegestaan is. Je werkgever is niet verplicht het contract te verlengen. Als je contract eindigt kun je voor de periode tussen je dienstverband en je verlof een WW-uitkering aanvragen. Je doet dit via www.werk.nl. UWV beoordeeld dan je aanvraag. De voorwaarden voor het recht op WW-uitkering vind je hier. Je hebt dan inderdaad voor die periode wel een sollicitatieplicht. Je overlegt met je werkcoach hoeveel je moet solliciteren. De brief van UWV over je aanvraag voor de Zwangerschaps- en bevallingsuitkering is een ontvangstbevestiging. Hierin staat altijd aangegeven dat UWV je aanvraag gaat beoordelen en wanneer je hier een beslissing over kunt verwachten. Voor de beoordeling van je aanvraag heeft UWV je inkomensgegevens van de laatste 4 weken of 1 maand voor je verlof nodig. Eerder kan de beslissing dus niet genomen worden. Actuele informatie over de berekening van de WAZO vind je hier. Ik wens je veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare