Nou dan weet je nog niks dus. Obv je verzekering kan ik me nog voorstellen dat zaad inleveren en opschonen voor de rekening van je man komt. En de IUI voor jouw rekening. Maar da's ook maar een gok. Gehannes zeg. Ik ga bij het uitzoeken van een zorgverzekering voor komend jaar zekerheidshalve in mijn overweging meenemen dat we misschien extra hulp nodig hebben bij t zwanger worden. Ik zat al te kijken of we nu al een gezamelijke polis konden nemen. Maar eth eigen risico houd je natuurlijk
het eigen risico etc is een ingewikkeld verhaal dus ga ik ff niet echt op in. In zou alleen als ik jou was nu al wel naar de HA gaan. Want als je alleen een verwijzing haalt, gaat dat niet van je eigen risico af, zoals gezegd. En heel vaak doet de HA helemaal niet eerst zelf onderzoek )bij ons alleen zaadonderzoek, maar wij waren nog geen jaar bezig). Als je er heen gaat en je bent langer dan een jaar bezig, heb je kans dat je gewoon een verwijzing krijgt. ik moest ook nog 2 maanden wachten voor ik bij het ziekenhuis terecht kon, dus dan zit je zo al in 2012. Op die manier kost het je niets, maar wacht je ook niet onnodig lang. Ook kan een huisarts je ook nog wel eens eerst weer weg sturen. En dan weet je dat ook maar gelijk. succes!
voor zover ik begrepen heb, komt iui trouwens wel geheel voor rekening van de vrouw... das bij ivf iig wel zo. onderzoeken weet ik niet. Dat hangt zws van de werkwijze van het ZH af. Bij ons hebben ze een fertiliteitspoli en gaat alles volgens mij op naam van de vrouw. Maar sommige ziekenhuizen hebben dat niet en dan gaat de man op zijn eigen naam naar de afdeling andrologie. Dus dat kun je in het zh vast navragen evt als je een afspraak maakt voor 2012