Vrouw (60) bevalt van tweeling - Buitenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [buitenland] HEFEI - Een 60-jarige vrouw is in China bevallen van een tweeling. Ze werd zwanger via IVF nadat ze haar enige dochter had verloren tijdens een gasaanval in 2009. De vrouw uit Hefei is daarmee de oudste moeder van China. Ook vader Wu Jingzhou was dolblij met zijn nieuwe kroost en showde de tweeling kort na d geboorte trots aan de pers. De Chinese is overigens niet de oudste die van een tweeling is bevallen. Omkari Panwar uit India kreeg in augustus 2008 op 70-jarige leeftijd ook twee kinderen.
Ik kan nog steeds niet snappen dat er dokters zijn die hier aan meewerken. Het zal wel om geld draaien.
Belachelijk!! Probeert die vrouw nu ook gewoon haar verdriet van haar overleding kind te vervangen door 2 kids? Heel erg jammer dat de arts hier ook aan mee werkt.
MIsschien heel raar om te vragen hooor maaaaaaar In China mogen ze toch maar 1 kind hebben. Als ik me niet vergis moet je als je een tweede krijgt flinke boetes betalen en sommige mensen worden er zelfs om ontslagen. Hoe zouden ze dat dan doen met tweelingen? Buiten dat vind ik het niet kunnen dat dames om die leeftijd nog ivf krijgen. groetjes Anita
Echt zielig voor die kinderen! Ik bedoel ik vind het uiteraard super erg voor die vrouw dat ze haar enige kind was verloren, maar dit is gewoon kindermishandeling...
erg triets dat dit nog kan enmag op die leeftijd. als je nu zwanger wordt oke maar ook nog geholpen worden gaat er bij mijn niet in. neit alleen zielig voor de kinderen maar ooke rg ongezond voor de moeder. en dan daarbuiten. de reden vind ik ook geen goede rede voor ivf. eerder een reden om hulp in te schakkelen zoals een praatgroep. een kind is niet vervangbaar, al zal een nieuwe baby misschien wel troost geven.
Daar heb ik het toevallig eens met een Chinese over gehad met wie ik studeerde. Een tweeling dat mag gewoon. Als je een tweede kindje krijgt (en je hebt er dus al een) word je gedwongen abortus te doen. Ik heb altijd het idee dat dit soort gevallen worden gedaan omdat ze voor publiciteit zorgen. Niemand kan toch geloven dat dit het beste is voor de ouders of de kinderen
lijkt alsof hun dochter gewoon ff word "ingeruild" ik vind het zowiezo niet echt verantwoord omdat ze al op leeftijd zijn en dan zit de kans er groot in dat de kinderen op jonge leeftijd hun ouders al moeten begraven. En hoe zouden hun reageren later erop dat ze een jaar na de dood van hun zus...hun ter wereld zijn gekomen
Wel zielig voor de kinderen later,ze kunnen waarschijnlijk niks leuks met hun ouders doen omdat hun al bejaard zijn... Maar ook wel een wonder vind ik, 60 jaar en dan nog zwanger kunnen raken, na je overgang kan je toch geen kinderen meer krijgen of heb ik dat verkeerd?
ja kan wel..ik heb toen een progamma gezien waar een vrouw van 75 nog een kindje kreeg en die ging daar speciaal voor naar italie...hoe ze het ookal weer deden weet ik niet meer
Echt erg dit. Dat snap je toch niet. Heel erg dat hun dochter overleden is, maar dan probeer je toch niet op je 60ste nog zwanger te raken!? En van dat 1 kind beleid, als de eerste dood gaat mag je wel weer zwanger raken?!
ik vind er niks triets aan vind het juist wel mooi dat ze er toch nog voor durven te kiezen om een kind te verzorgen wij kunnen ook voor onze 30ste of er na dood gaan hoor tjee daar word niet aan gedacht waarom mogen hun geen kindjes meer als ze graag willen en ik vind het ook niet dat ze hun oudste dochter ermee vervangen misschien hebben hun wel erg veel liefde in hun en hebben ze er daarom voor gekozen mmm ik vind het een mooi gebaar en als ze er goed voor zijn waarom niet
Zover ik weet is de kans op overlijden toch nog steeds een stuk groter als je 60 ben in plaats van 30. De kans dat deze kinderen hun ouders binnen 20 jaar moeten begraven is zeer aannemelijk en dat is wel een groot verschil. Afgezien daarvan zijn de gezondheidsrisico's van een zwangerschap en bevalling van een 2-ling op 60-jarige leeftijd zeer risicovol en daardoor vind ik de arts die dit stel heeft geholpen medisch onverantwoord. Waarschijnlijk is er een grote zak geld mee gemoeid geweest