Oh nee! Muur keuken helemaal onder de vochtplekken na noodweer

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik kom net thuis en schrik me rot. De hele keukenmuur is een grote vochtplek. Waarschijnlijk heeft het gelekt vanaf het platte dak door de muur naar de keukenmuur en het plafond! Alles is bruin/geel en nog steeds vochtig. Ik heb direct de verzekering gebeld, maar ze zijn gesloten. Gemaild en foto's meegestuurd. Echt balen want morgen gaan we op vakantie.

Wat nu, laten maken op eigen kosten? Of wachten tot de verzekering reageert en dan evt. op hun kosten maken?

Weet iemand wat wijs is?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

heeft jullie verzekering geen 24 uurs nummer?

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Vervelend zeg!! Ik zou even afwachten op reactie van de verzekering, mochten ze nog een schade-expert langs willen laten komen. Maar aangezien je morgen op vakantie gaat, red je het daarvoor toch niet. Lekker gaan genieten van je vakantie en de muur even laten voor wat het is!

4. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik zou het laten maken, het moet toch gemaakt worden neem ik aan? en als je op vakantie bent en het gaat regenen wordt het alleen maar nog erger!

en die vochtplekken blijven na reparatie ook zitten dus bewijs heb je! en je hebt ook foto's gemaakt

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    #5 Ster27, 15 jul 2010
    Laatst bewerkt: 15 jul 2010
    Het laten repareren van het lek wordt waarschijnlijk toch niet vergoed, alleen de vervolgschade van de lekkage. Ik zou er nu wel iets aan doen, je bent vaak namelijk wel verplicht om te voorkomen dat de schade groter wordt. Alleen wanneer er gebroken moet worden dan moet er vaak eerst overlegd worden met de verzekeringsmaatschappij. Ik zou wel overal foto's van maken, ook van het lek zelf.

De muur zal waarschijnlijk nog niet hersteld kunnen worden, dan moet hij toch eerst opgedroogd zijn. Hiermee kun je dus zowiezo beter wachten tot na de vakantie, maar het lek zelf zou ik iig wel laten repareren (of noodreparatie) voordat je weggaat.

Ik hoop dat je ondanks deze tegenslag toch nog een beetje van je vakantie zult genieten!

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Oh nu lijkt mijn reactie wel een beetje dom. Ik zou natuurlijk wel wat aan het lek doen ja haha. Ik doelde meer op de muur en het plafond laten voor wat het is.

7. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    met de muur zou ik gewoon wachten, als het lek maar opgelost is. die muur kan geen kwaad dat dat even zo blijft denk ik

Deel Deze Pagina