Hahhah moest lachen om jullie verhalen! Mijn zwager dacht mijn 3 maanden oude dochterje een snoepcola flesje in haar handen te geven om er op te sabbelen. Ik dus nee daar niet doen! Zegt ie nog nee jawel! Ik heb mn kind opgepakt! En hij was zwaar beledigd! Word er nog woest om nu ik er aan terug denk
ja me dochter. toen ik zei wat doe je nou??!! kreeg ik de droge reactie koffie geven dat kan toch geen kwaad?
Wow, zo erg als sommige dingen hier (koffie....) hebben wij het niet meegemaakt. Het vreemdst vond ik toen we bij een oudtante van mijn vriend op bezoek waren in een verzorgingshuis, een oude man die daar ook woont gaf ons een Werther's echte voor ons zoontje die toen net 1 jaar oud was. We hebben de mijnheer vriendelijk bedankt en het snoepje in mijn tas gestopt. Dat heeft mijn zoontje uiteraard niet gekregen. De mijnheer bedoelde het lief, maar zo'n snoepje kan natuurlijk niet.
Wat een mooie verhalen zeg, hihihi. Hier niet zo raar, behalve dat ik het niet zo tof vond dat mn smoeder een bloedneus kreeg toen ze voor het eerst haar kleindochter vast had en die probeerde te verbergen, terwijl ze toen een chemokuur had. Niet over nagedacht natuurlijk, maar schrok me rot. En schoonzus, die uberhaupt nog nooit een baby had vastgehouden denk ik, dacht meteen wel even rond te gaan lopen met mijn baby van 3 dagen oud. Mijn hormonen vonden van niet, hahaha. Oja, deze ook nog, met 4 maanden oude dochter een rondje lokale middenstand gedaan, vraagt de slager of ze een plakje worst mag, eh, nou nee, probeer het over een half jaartje nog eens. Nu is de slager favoriet natuurlijk
Dit kom ik echt vaak tegen op terrasjes! Van die oerdomme wijven die de koffie of thee komen brengen en dan met de kopjes over de stoel gaan waar mn kind zit om de kopjes op tafel zetten... Iedere keer zeg ik er wat van.. In het begin nog vriendelijk maar na de zoveelste keer zeg ik het wat bozer... Dit soort dingen snap ik echt nooit!
(nog) niet de dingen mee gemaakt die hier voorbij komen. Wel wil mijn moeder en mijn schoonvader DL maar al TW graag mee nemen naar de mac Donalds als ze een jaar if drie is Wij hebben aangegeven dat van ons totaal niet hoeft. Dat heeft toch helemaal geen meerwaarde voor zo'n jong kind? En nog slecht voor der ook
hoezo vind je dat erg? iemand die even je zoontje een aai over de bol geeft. zou ik niet mee kunnen zitten.
Toen mijn dochter 2 weken oud was, kwamen mijn buren op visite. Ik moest kolven en ging naar boven. Mn dochter bleef beneden bij m'n man en de buren. Blijkbaar werd m'n dochter ondertussen al hongerig. Kom ik beneden..ligt ze te sabbelen aan de pink van m'n buurvrouw! Jakkes!
Toen ik vroeger 2 was waren we bij mijn opa thuis. Hij dronk altijd een jenevertje met suiker en dit glas stond op tafel. Ik heb toen aan mijn tante gevraagd of mijn opa water dronk en zij zei tegen mij 'ja, dat is water' waarop ik het glas pakte en een flinke slok nam. Ik ben toen heel erg geschrokken, heb overgegeven en mijn tante maar lachen want zij vond het een goeie grap. Mijn moeder is toen kwaad geweest zeg en zij en haar zus hebben lange tijd geen contact meer gehad. Ik kan met dit niet meer herinneren maar mijn moeder kan er nog kwaad om worden (is 38 jaar geleden) als ze dit verhaal aan iemand vertelt.
1 keertje mc donalds op die leeftijd kan echt geen kwaad hoor Als je het nou de hele week zou doen... Thijmen heeft ook wel eens een happy meal gehad toen ie zo oud was.
Eigenlijk ben ik me best makkelijk als ik dit allemaal zo lees. Bink sabbelt hier wel eens aan een mc Patatje zonder zout. En een kboekje e.d. bij de omas of tantes vind k ook geen ramp.
Mijn zoontje krijgt wel eens een theelepeltje van mijn koffie Moet wel zeggen dat ik mijn koffie drink met tweederde hete melk en eenderde koffie. Zo schattig, als ik koffie heb komt hij altijd likkebaardend bij me staan haha. En dan maar glunderen als hij dat theelepeltje krijgt Denk dat hij meer cafeïne binnenkrijgt met een bekertje thee, dus ach. Toen hij vijf maanden was kreeg hij een likje Solero van sm. Dat vond ik dus echt niet tof, maar ik durfde niks te zeggen (en dat vond -en vind- ik nog veel erger dan dat likje ijs, dat ik niet eens voor mn eigen kind durfde op te komen).
Je kind zal daar toch weinig last van hebben gehad? Dus dat schuldgevoel snap ik niet zo? Dat je het zelf niet fijn vind, kan ik me voorstellen, maar dat lijkt me een totaal ander verhaal Heb zelf eigenlijk zelden van de dingen die hier genoemd worden, maar ben ook vrij assertief, dus ik speel heel snel in op dingen die ik aan zie komen
haha ik ben denk zo iemand waarbij ze dat echt niet durven hoor, ik ben echt geen bitch (oke, nu soms wel) maar ik heb gewoon een uitstraling waaruit blijkt dat ik niet over mij heen laat lopen.
Haha bij mij gebeurt zoiets ook nooit! Maar zoals ik hier soms lees, een aai over de wang, even kroelen, joh... waar maak je je druk om? Ik kan mij daar totaaaaal niet aan storen. Rare dingen hebben ze mijn kinderen nooit ( durven ) geven, op mijn schoon- opa en oma na. Die wilde ze een bak chips geven om 10 uur 's ochtends. Maar 1 blik van mij was voldoende en de chips verdween weer.
Ik snap haar helemaal! Je zit er zelf toch ook niet op te wachten dat een wildvreemde jou op eens gaat knuffelen en kussen??? En je kindje moet dat zomaar slikken, omdat hij een schattige baby is?
Oma vroeg of dochter (toen ze 5 maanden was) een paar Nibbit chipjes mocht. Nou oma, dat lijkt me niet! Of toen we net een kleine twee maanden bezig waren met groente en fruit, nog volop aan het introduceren. Opa wilde graag kippenpoten voor dochter maken, want dat vond ik vroeger ook zo lekker, ik moest zelfs huilen als ze het afgeknaagde pootje afpakten. Ik vind zo'n dikke vette kippenpoot nog niet zo nodig met 7/8 maanden eigenlijk Sowieso zijn opa en oma erg makkelijk/anders/laks/dom (hoe je het noemen wilt) met eten. Inmiddels hebben ze wel door dat wij er heel andere ideeën over hebben, al moet ik ze goed in de gaten houden want uit goedheid/onwetendheid geven ze dochter nog weleens iets waarvan ik niet wil dat ze dat (al) krijgt.
Hier ook een niet zo handige sm: had voor mijn zoontje (van toen net 15 maanden) zo'n Pez-snoepjes apparaat met 8 (!) pakken snoepjes gekocht als kadootje. Ja, want dat vonden de andere kleinkinderen (6 en 8jaar) ook zo leuk en lekker... beledigd dat ze was dat ik het ding niet meteen vulde en aan hem gaf... Er staat zelfs loeigroot op: niet onder de 3 jaar... maar dat vond ze onzin...