Ik kom aan bij mijn vader, hier wordt normaal gesproken gewoon bimnnen gerookt maar als wij komen met de kleine gaat deur ruim van te voren open om te luchten. Binnen zitten mijn vaders stiefzoons en een zwangere vriendin van een van de zoons. Steekt een van de zoons ineens een peuk op, ik zeg vind je dat normaal bij een zwa gere vrouw en een baby, zegt ie gewoon doodleuk 'ah joh, daar worden ze hard van................... Ik heb dus die kleine gepakt en ben er vandoor gegaan, daarna nog een hele rel geweest, uiteindelijk heeft ie toch maar zijn excuses aangeboden.
Mijn zwager die dacht dat hij onze zoon met 3 maanden een likje mocht geven van een magnum. Achteraf zei mijn zus lachend van jah mijn man had hem een likje gegeven van magnum. Die had er flink van langs gekregen. Mijn kleine begon kei hard te huilen bij mijn schoonouders thuis en opeens pakte de tante van mijn man mijn zoon af en wilde hem troosten, hij werd er nog hysterisch door en ik vroeg 3x mag ik hem nu. Antwoord van haar was NEE. uiteindelijk toch afgepakt maar dagen een schuldgevoel ik had hem meteen moeten afpakken.
ik ben er intussen achter gekomen dat mijn schoonvader ook een hartig woordje heeft geproken met zijn schoonzoon hihi. hij heeft gezegt dat als hij het doet met ons kindje en als ze zelf kinderen krijgen en mijn schoonvader erachter komt dat ie van 6 hoog lang kan vliegen. hoop dat hij luisterd want schoonvader komt zijn woorden na.
Man, wat sommige mensen allemaal durven! Hier gelukkig (nog) niets meegemaakt. Ik ben enerzijds niet te krampachtig en anderszijds wel assertief. Als ik zie dat mijn dochter niet gelukkig is bijv. op schoot, zeg ik altijd direct: geef haar maar even. En niemand die dan zegt "nee hoor", dat hoeven ze niet eens te proberen haha
Toen mijn dochter een maand of 5 was stond ik in de supermarkt. Ze sliep in de maxi en die stond bovenop de winkelwagen. Komt er ineens een vrouw op ons af en die begin in haar wangen en benen te knijpen en te roepen dat het zo'n lekker ding is. (is natuurlijk ook zo) Heb haar bijna neergeslagen. Hoe haalt ze het in haar hoofd om mijn slapende baby aan te raken? Er zijn wel mensen die haar toelachen of aanraken maar niet als ze slaapt.
Wij waren uit eten bij de Griek. Dion vindt zoiets altijd reuze gezellig en zat in zijn kinderstoel breeduit te lachen naar iedereen. Naast ons zaten 4 wat oudere mensen ook te eten en gezellig te doen tegen Dion. So far, niets aan het handje. Op een gegeven moment staat een van de twee vrouwen op en pakt hem zo uit zijn kinderstoel ' kom jij maar even bij ons zitten mop ' En wil hem dus meenemen naar hun tafel. Zonder ook maar 1 woord met ons te wisselen! Echt, hoe verzinnen sommige mensen het. Niet nodig om te zeggen dat ze niet ver kwam met onze pretletter he?
Mijn moeder is op 30 april jarig en vierde het dit jaar weer op de 30e. Ik was met mijn vriend eerst ff de stad in en vervolgens gingen we naar mijn moeder. Toen ik daar kwam bleek de vriend van mijn tante onze bijna 2 jarige zoontje te hebben geleerd hoe hij op de SCHUTTING! Moet klimmen. Hier was ik totaaaal niet blij mee! Zat een keer in de tuin. Keek ff 2 seconde op mijn telefoon en je raad het al: mijn zoontje was helemaal boven aan de schutting:S
Jeetje wat een verhalen hier! Wij hadden een 50 jarige bruiloft, dat was overdag dus we hadden een campingbedje meegenomen zodat Finn zijn slaapje gewoon kon doen. Dus wij willen dat bedje opzetten, krijgen we met geen mogelijkheid de 4e kant opgezet. We hebben zelfs de stof losgeknipt om t zo te proberen. Mijn oma was kwaad dat wij dus eerder weggingen omdat wij hem dus niet in een kapot en onstabiel campingbedje wilde leggen. Ze heeft aan verschillende mensen gevraagd of ze ons niet konden overhalen. Eh nee! Stel dat t bedje inelkaar klapt? Zal t eerste kind niet zijn dat hier letsel of erger aan overhoudt. Ze kan er nog kwaac over worden. Ook hier meegemaakt dat ze Finn bier lieten afsabbelen van een vinger. Of dat sm of anderen hem gewoon een toetje geven. Terwijl ze weten dat hij kma heeft. Of dat sm mijn oudste op de pot zet, begon ze n half jaar geleden al over pff, die doet vervolgens een flinke plas, hartstikke goed! Alleen had ik t eerste plasje gemist Mijn andere oma vond het ook altijd nodig om n pink in de mond te stoppen. Verder ben ik best makkelijk
Ik woonde een tijdje bij mijn schoonfamilie. Mijn schoonfamilie woont vlakbij de arena (ajax stadion) normaal probeer ik de ajax supprters in de metro te ontwijken maar dit keer ging dat niet. Ik was met me zoontje en er zat een duidelijk zichtbare zwangere vrouw in de metro Stak gewoon een supporter een sigaret op in de metro! Dus ik en de zwangere vrouw hadden het niet meer en vroegen of hij heel snel die sigaret kon uitdoen. En nog een grote mond terug ook! Nou die vrouw ging nog even wat harder tekeer en het liep bijna uit op een vechtpartij uiteindelijk deed hij zijn sigaret uit. Laats met mijn jongste zoontje toen was hij net nog geen maand in de trein. Een man was dronken, had geen kaartje en ruzie met de conducteurs en dat allemaal vlakbij mijn kinderwagen. Zei er niks van maar zat me totaal niet lekker. Ook mijn tante heeft van die opmerkingen. Ik hou er al niet van als iemand met zijn schoenen door mijn huis loopt. Was ik bij mijn tante waar niemand zijn schoenen uit hoeft te doen. Vroeg ik waar ik mijn zoontje kon verschonen. Zei ze: op de vloer. Sorry maar vind dat niet zo fijn. Zei ze dat ik niet zo ontzettend tuttig moest doen. Om snel een sociale huurwoning te krijgen zat ik een jaartje in een traject waarbij je als je het goed deed na dat jaar een 3 kamer woning op je naam krijgt. Nou woonde ik met 2 studenten. Echt van zulke asociale meiden. Pakte ze zonder te vragen de lepels van mijn zoontje zonder af te wassen lieten het gewoon vuil staan, blowde in de woonkamer en we hadden een gesprek met mijn begeleidster(was altijd 1 keer per week) 1 van die meiden had financiele stress. Er stond opeens een tafel in de gang waardoor we niet goed er langs kwamen met de kinderwagen en die lieten staan. Stond een stukje voor haar deur maar ze kon er gewoon langs. Werd ze boos en zei ze kanker kinderwagen. Mijn vriend zijn oma (was een hele lieve en goede vrouw) is daar aan overleden. Was best wel boos dus. En ze kregen een woord wisseling. Zij was 2 koppen groter ging naar mijn vriend en duwde hem hard. Mijn vriend was het zat. Ook de dingen die ik dus net noemde zaten hem ook al een tijdje dwars en dit was de druppel. Hij trok als reflectie terug aan haar haar en legde haar om(wel in een andere kamer dus buiten het zicht van onze zoon).
Nou hier nog 1tje... Afgelopen zondag met die ontzettende hitte. Het was echt een "dit kan eeecht niet" moment! Wij waren even op de markt, want mijn man moest een paar nummertjes zingen. Ik had al extra veel (gekoeld) water mee genomen, zodat mijn zoontje wel voldoende vocht binnen kreeg. Komt mijn SM aangelopen (die stond toevallig ook op die markt, met wat spullen) met een pakje ala dubbelfris! Mierenzoet!! Dus ik knik al keihard nee! Ja, waarom niet?! Uhm.. ten eerste ik wil niet dat hij zoete dranken krijgt, en al helemaal niet gezien hij pas 8 maand is. En ten 2e het is snik heet! Je krijgt alleen maar meer en meer dorst van die mieren zoete dranken, hij heeft (gekoeld) water! Veel beter.. Nou, toen liep ze weg met een lang gezicht. Het was lief bedoeld hoor, maar dit kon gewoon niet. Ze weet dat ik niet wil dat mijn kind zoete dranken krijgt, dat haar ander klein zoon dat wel van haar en zijn ouders mag, dat is hun pakkie an. Oja, en in het begin van het topic had ik gezegd, dat mijn schoonmoeder 2 weken na zijn geboorte vroeg of ook hij met 8 maand een frikandel mocht, want dat kreeg haar 1e kleinzoon ook. Daarop hadden man en ik direct geantwoord! NEE! niet nodig die vette zooi en al helemaal niet met 8mnd. Goed, nu is hij 8 maand en direct vroeg ze: Mag hij echt niet een frikandel? NEE! Ja wanneer dan? Uhm, dat komt heus wel een keer, maar niet onder het jaar! Dus ben benieuwd, zodra hij straks 1 jaar is dan zal ze het wel weer eens vragen
Ik heb er toen zelfs een topic over geopent omdat ik nie begreep van mezelf dat ik zo over me heen kon laten lopen! http://www.zwangerschapspagina.nl/kraamtijd/336865-spijt-visite.html lees hier!!
Haha heerlijk die verhalen maar wat een stomme mensen bestaan er ook! Zoetigheid geven aan pasgeboren baby's bah! Heb het helaas ook al meegemaakt. Een oom die mn zoontje aan een chocoladereep laat likken(!) Of een broertje die hapjes van zijn toetje aan mn zoon geeft terwijl die bij mn schoonmoeder zit bah. En dan te bedenken dat ik er al zoveel moeite mee heb om hem uit handen te geven. Nou om deze redenen dus!! Oja zoonlief was ongeveer 6 en 8 maanden oud. Nog niet geschikt voor suikertoetjes en chocola!!!! Ow ja, en laatst deed ik boodschappen, komt er een bezopen zwerver aan, paar weken niet gedoucht, stonk ontzettend. Haalt hij uit zijn binnenzak een vies oud speeltje, kijk eens jongen zegt tie, voor jou. Neeee dacht ik. Ik zei heel lief maar daar kan hij nog niet mee spelen. Pakt de zwerver hem gelukkig terug, en geeft hem nog even een aai over zijn bol brrrrr vanaf nu probeer ik em echt te ontwijken. Hij staat echt altijd voor de supermarkt met zn biertjes bah!
Ik heb met papa (ja echt!) een keer vette bonje gehad. Die snapte niet dat ik het niet goed vond dat hij onze dochter lepeltjes koffie gaf 'want ze vond het zo lekker'. Nu doet hij het nog wel eens stiekem, woest kan ik dan worden! Later snapte ik wel waar het vandaan kwam trouwens. Bij het oppassen stond mijn sm in de keuken mijn dochter stiekem een heel bakje boter te voeren. 'Sssst, niet aan mama zeggen!' Tijdens hetzelfde bezoek bleek dat ze ook regelmatig gewoon hele suikerklontjes voerde, gewoon als snoep. Daar stond ik dan met mijn ideeen over verse groenten en geen snoep voor 3 jaar enzo
Oja nog zo iets, zoonlief krijgt tandjes en ja hoor schoonzus stopt zo haar vieze rokerige vingers in zn mondje om even te voelen... Bah!!
Hier was er in de buurt een groot zwembad opgezet voor de buurkindjes. Dus wij maakten daar ook maar gebruik van. Zoontje van 1,5 heeft een gewoon zwembroekje aan en geen zwemluier. Poepen doet hij niet in het water en plasje gaan ook door zwemluiers heen. Vraagt een buurvrouw: hij plast toch niet in het water he..?? Ik dacht nog even dat ze een grapje maakte.. Nou ja zeg, wat denk je zelf bij een kind van 1,5??? Bovendien was het een badje met een pomp en zat er een filter met twee chloortabletten erin! Als hij er niet meer in zou mogen, dan zouden ze het bad mogen opruimen van degezamelijke plek en in hun achtertuin zetten..!
Ik krijg trouwens ook heel vaak de vraag in winkes e.d.: mag hij een snoepje? Euh nee! Waarom? Wat is dat met mensen en het geven van snoep aan (vreemde) kinderen?
Onze dochter kreeg, toen ze 11 maanden was, in een restaurant een (harde) lolly!!!! Lief bedoeld, maar daar kan ze nog niks mee en ik wilde ook zeker niet dat ze er iets mee deed, haha!!
Dat heb ik ook eens gehad, mijn dochter was toen nog geen 2, en een vreemde mevrouw gaf haar zomaar een snoepje! Oh, en ik kan mezelf dan wel voor m'n kop slaan dat ik niet assertiever ben, dat ik het gewoon laat gebeuren Later vroeg ze weer om een snoepje aan mij, dus ik zei dat het niet meer mocht, het was nu klaar (die mevrouw hoorde dat ook). En ze gaf mijn dochter 'zogenaamd stiekem' zo nog een snoepje!!! Voordat ik het wist had ze het al en kon ik het moeilijk weer af pakken. Maar ik kon die vrouw wel wat!!!
Hier was mijn meisje 4 weken en mijn schoonvader dacht dat ze wel graag een likje softijs wilde! "Nee!!" schreeuwde ik net iets te hard. Hij schrok zich dood. Hij kreeg daarna ook nog op zijn kop van mijn schoonmoeder, haha!